Probleem met G&G Firehawk

BoomSmurf

Well-Known Member
11 mei 2016
786
321
Trophies
19
Een vriend heeft een G&G Firehawk gekocht en ik weet uit ervaring dat de vorige eigenaar er nooit enig probleem mee heeft gehad (heb hem regelmatig op skirms en trainingen ermee aan de gang gezien en dat ding ging als een trein). Nu geeft de Firehawk echter problemen tijdens het schieten en ik heb geen idee wat de oorzaak kan zijn. Hoop dat er hier iemand is die mij/hem de juiste richting kan wijzen.

Afgelopen zondag schoot de Firehawk bij de FPS-test normaal, vervolgens tijdens de skirm kwam er om de zoveel schoten een bb uit die nauwelijks de tien meter haalde. Hop gecheckt en na verstellen hiervan opnieuw geprobeerd. Schoot als een laser anderhalf magazijn leeg (zowel G&G low-caps (metalen model) als de G&G midcaps (kunststof model) die in mijn CRG16 en ICS APE goed performen). Even later weer problemen. Nu kwam er bij iedere tweede schot pas een bb uit de loop geschoten. Hop verstellen leverde geen verbetering op.

Eerlijk gezegd geen idee waar de oorzaak zou kunnen zitten, dus hoop dat iemand aan de hand van bovenstaande beschrijving een idee heeft.

Klinkt inderdaad een beetje als een probleem met je bucking, deze al gecontroleerd op scheurtjes? Of misschien dat je bucking gewoon op is. Komt voor mij namelijk een beetje over alsof je Airseal gewoon niet meer optimaal functioneert.

Thanks. Ga ik binnenkort maar eens dat ding uit elkaar halen. Iemand nog tips om evt. meteen te upgraden? Als in: die of die bucking, die of die nub?

Ik heb zelf zojuist mijn replica voorzien van een Prometheus bucking (ook wel ''Purple prommy'' genoemd) en ook van Prometheus de nub (krijg je de zachte en harde variant in hetzelfde zakje) gebruikt voor het upgraden van mijn M27 van VFC.

Ligt er een beetje aan wat je wilt upgraden, maar als je een defecte bucking tegen gaat komen dan adviseer ik je sowieso om even te gaan kijken naar het vervangen van de huidige bucking, aangezien ik denk dat daar je probleem vandaan komt.

Ik heb zelf zojuist mijn replica voorzien van een Prometheus bucking (ook wel ''Purple prommy'' genoemd) en ook van Prometheus de nub (krijg je de zachte en harde variant in hetzelfde zakje) gebruikt voor het upgraden van mijn M27 van VFC.

Ligt er een beetje aan wat je wilt upgraden, maar als je een defecte bucking tegen gaat komen dan adviseer ik je sowieso om even te gaan kijken naar het vervangen van de huidige bucking, aangezien ik denk dat daar je probleem vandaan komt.

Thanks. Idee was om daar naar te kijken en als de bucking/nub inderdaad het probleem is, deze te vervangen door goede upgrade parts. Vandaar de vraag naar welke bucking en/of nub aan te raden zijn voor de Firehawk

Lijkt me eerder dat de hop up niet helemaal lekker werkt gezien hij eerst de stand niet goed houd en even later niet aan te passen is.

Kan inderdaad zoals Rebel noemt ook in je hop up unit zelf zitten. Maar als je toch je bucking gaat checken dan heb je je hop up unit toch ook uit je replica. Dus dan zou je beide even kunnen checken. Zelf vindt ik het lastig om te zeggen welke bucking/nub er aan te raden valt voor de Firehawk, ik heb namelijk geen ervaring met de G&G Firehawk.

Orginele prommy bucking en nub (vooral deze) is behoorlijk groot.
De kans is redelijk groot dat deze niet in elke hopup unit past.

Orginele prommy bucking en nub (vooral deze) is behoorlijk groot.
De kans is redelijk groot dat deze niet in elke hopup unit past.

Daarom zit er bij de Prommy nub ook een omschrijving (weliswaar in het Japans, maar met een beetje kijken naar de plaatjes snapt iedereen dat) waarin staat omschreven hoe jij je nub kleiner maakt doormiddel van een randje van je nub af te snijden, zodat deze wel weer in elke hop up unit past.

Ik neem aan dat je het hebt over dat de nub niet geheel in het gaatje van je barrel valt? Waardoor hij geen backspin aan je bb gaat geven, echter wanneer je dat randje van de nub af hebt gehaald dan past dit wel weer. Als je iets anders bedoelt ben ik wel benieuwd waar je dan precies op doelt.

Dat bedoel ik inderdaad, maar kan me voorstellen dat niet iedereen zin om meteen aan dat spul te gaan snijden.

Maar ook de bucking zelf lijken net iets dikker.
Ik krijg die purple met geen mogelijkheid normaal heel in mijn L85 van ICS.
Terwijl alle andere merken zonder problemen passen.

Dat bedoel ik inderdaad, maar kan me voorstellen dat niet iedereen zin om meteen aan dat spul te gaan snijden.

Maar ook de bucking zelf lijken net iets dikker.
Ik krijg die purple met geen mogelijkheid normaal heel in mijn L85 van ICS.
Terwijl alle andere merken zonder problemen passen.

Dat is inderdaad wel iets wat ik kan begrijpen inderdaad.

Met welke bucking vergelijk je de Prometheus bucking dan? Want mijn standaard bucking op mijn M27 van VFC is net zo dik als dat de bucking van Prometheus is. Althans, ik zie met het blote oog geen verschil.

Modify flat, standaard ICS, maple leaf diamond en tru hop.
Krijg boven genoemde allemaal gewoon in mijn L85.

Barrel met prommy lukt gewoon niet.
De bucking scheurt, of de barrel schiet door de bucking heen als ik kracht zet om deze tot achter in de hopup unit te krijgen.

Gewoon de G&G green weer gaan gebruiken met de standaard nub.
Heeft voor die tijd ook goed gewerkt.
Idd wat hier ook gezegd word is hopup unit zelf ook controleren.
Buckings waar ik goede ervaringen mee heb zijn de: G&G green, Madbull Shark Red en de Modify flathop +25(de zwarte dus)

Laatst bewerkt:
Ik zou als je toch andere bucking erin gooit, altijd meteen flathoppen dan. Prommy purple gaf bij mij in 1 replica wat feedingproblemen door de dikte. Macaron 60 werkt top icm omega nu.