problemen bereik specna arms

Ruben Adriaensen

Well-Known Member
1 apr 2015
49
3
Trophies
3
hallo mensen

ik heb al enige tijd een specna arms sa-b02

nou heb ik er een madbull v 6.03 barrel in laten zetten met een prowing hopup unit bij qtac

vandaag de eerste skirm mee gepeeld sinds deze update en tot mijn verbazing schiet hij nu zelfs slechter dan eerst 

bereik is ongeveer 30 meter maar bij 10 vallen de bb's al bij max hopup

fps volgens de chrono's aanwezig was rond de 280-300 fps met m100 veer en 300-310 met de originele veer van specna arms waar je normaal out of box 410 fps mee moet halen soms heeft hij ook misfeed dat hij dus niet bb's schiet voor een paar schoten en daarna weer verder gaat

even ter vergelijking dus mijn cm.122 van taiwangun van 50 euro schoot precieser en verder dan mijn specna arms raar lijkt me

enig idee waar ik moet zoeken

heb de gearbox al open gehad om de piston te reinigen 

de nub gecontroleerd die ze hebben geinstaleerd voor me deze zat ook goed en de hopup kamert lijkt te werken maar doet niets

ook is de fps veel lager dan verwacht evt een lek tussen de nozzle en de bucking mogelijk in zoo'n geval?

alle hulp is welkom 

en nog fijne feest dagen voor alle

Ik zou proberen om je nieuwe barrel en bucking eens in je originele specna arms hopup unit te plaatsen. Kijken wat hij dan doet.

ok dat zal ik eens proberen

van een v2 gearbox kan daar dat houdertje van de nozzle trekt hem terug na schot) evt van metaal gemaakt worden de plastic versie die er op zit schiet af en toe los

Van metaal heb ik de tappet plate (zo heet dat ding) nog niet gezien.

Wat je wel kan proberen is om een andere (lees betere) tappet plate aan te schaffen samen met een metalen nozzle met dubbelle afsluitringen.

Dan moet wel je gearbox weer open.

Guarder leverd goede tappet plates voor niet al te veel geld.

Ik had ook misfeeds met mijn nieuwe metalen nozzle maar die bleek net een mm te lang te zijn.

Na wat gedremel is hij nu op de juiste lengte en schiet hij probleemloos.

Heb je al gekeken of je cilinderkop niet kantelt in de cilinder?

Dit kan je checken door je nozzle omhoog en omlaag te proberen te bewegen.

Uiteraard niet met exessief veel kracht.

Soms blijken upgrades net ff wat ruimer in hun jasje te zitten dan het originele spul.

En dan gaat alles scheef zitten met allerlei storingen tot gevolg.

Suc6.

@Vladimir Hoe heb je ontdekt dat de nozzle net iets te lang was?

@Ruben, heb je ook eens geschoten met de hop helemaal uit? Het wil weleens zo zijn dat als je bucking/nub te ver in de barrel zit, deze BBs gaat hinderen ipv alleen backspin geven. Dit merk ik bij mij ook weleens. 

ja heb ik ook geprobeerd er was geen verschil tussen vol hop of geen hop 

ik ga kijken of ik hier een plek heb waar ik hem kan testen want heb in de tuin maar20 meter en dat is niet genoeg voor afstand test

Klinkt als een air seal probleem. Of in ieder geval iets met je hop up / bucking. Probeer het er even uit te halen en opnieuw in elkaar te zetten. Kan zijn dat er net iets niet goed zit. Mocht dat ook niet werken kan je proberen een rubberen o-ring of wat teflon tape om je barrel heen te doen en tegen je hop aan te drukken.

Of ik heb je topic niet goed begrepen, maar dat het aan de gearbox ligt lijkt me sterk.

Ik kwam erachter nadat ik de originele nozzle en de nieuwe had opgemeten met een schuifmaat.

Bij storingen ga ik altijd alles controleren,zeker de nieuwe spulletjes.

Ik heb het zelfde gehad met een M4 van een teamgenoot. Na 2 problemen was het weer opgelost. 1e was een dikke scheur in de bucking. En de 2e was dat ik het wieltje van de hop-up er verkeerd om had opgezet waardoor je kon blijven draaien maar er niks gebeurde :p