PSG-1 op HPA...

Akita

Well-Known Member
Trophies
20
Even wat vraagjes voor de HPA experts onder ons.

Voor volgend jaar is mijn plan om mijn PSG-1 op een HPA systeem over te zetten. Redenen hiervoor zijn dat het geheel stiller wordt en meer consistent qua schieten. Nu ben ik een complete noob qua HPA dus zoek toch wat informatie welke weg ik het beste kan bewandelen. Normaal liet ik Graziani er op los maar aangezien de Duitse wetgeving wat is veranderd en door de full metal body er geen F-markierung meer op de replica zit, zal ik toch hier in Nederland een expert moeten vinden.

Hier even de vragen op rij:

1 Ik heb liever geen last van een of andere luchtslang die tussen mij en mijn buks rondhangt. Als sneaky sniper die veel kruipt kom ik daarmee waarschijnlijk geregeld vast te zitten. Is er een alternatief hiervoor?

2 Zo ja, heeft dit dezelfde consistentie als een standaard HPA-systeem?

3 Is het mogelijk een 2 seconden delay in te bouwen in combinatie met een HPA-systeem?

4 Ga ik range inleveren of meer krijgen (schiet nu zo'n 85 meter zuiver met PDI fully upgraded PSG-1 AEG met 0.36 Valken, rond de 460 tot 468 fps)? Oftewel, valt er meer uit te persen dan 85 meter zuiver (hang natuurlijk van de setup af?).

5 Bij wie kan ik dit volgend jaar het beste laten ombouwen hier in Nederland?

Zoals ik al zei, ben een complete noob op HPA gebied dus alle adviezen zijn welkom.
 
Hallo Akita,

Airsoft center even vragen of de F markering.
Tevens kunnen ze ook hpa voor je inbouwen.
ik merk zelf dat ik meer range heb met het hpa gebeuren.
Je zou hem ook met co2 capsules kunnen krijgen.
Het is idd mogelijk om een 2 seconde delay in je systeem te bouwen ( maar is dit nodig ) DMR regels zegt 4 schoten per seconde.

Heb zelf een 416 op een wolverine inferno ( dit is wat luider systeem )
Mijn G28 werkt met een wolverine Reaper ( dit is een stil systeem ) ik zou je die ook aanraden.

BTW ik wil wel foto's van je projectje. Nog steeds fan van een PSG-1 maar helaas voor mij heel wiebelig waardoor ik hem niet gekocht heb.
 
Geen verstand van hpa maar het advies hierboven om Airsoft center een f markering aan te laten brengen zou ik naast me neer leggen. Dat is namelijk illegaal.
 
Wat is er illegaal aan?
Importeur doet namelijk hetzelfde.

Dat is het hem juist, enkel de (Duitse) importeur mag die markeringen zetten.
Het is ook niet alsof die zomaar wat mogen importeren he. Van elke replica die geïmporteerd wordt in Duitsland gaat eerst een exemplaar naar een of ander buro, die testen het ding en verlenen goedkeuring gecombineerd met een fikse rekening. Die goedkeuring komt met het (alleen)recht om de markeringen aan te brengen.
 
Klopt inderdaad wat Oddball zegt. Goedkeuring F-markering moet via een speciaal bureau en kost een behoorlijk bedrag en schijnt aardig lang te duren voor individuele replica's. Had hier al over geïnformeerd. Bij de originele TM zit de markering op de plastic body maar heb die van mij laten vervangen door een full metal body (wiebelt het een stuk minder).

De 2 seconden delay zit er nu al in bij mijn PSG-1. Destijds gedaan onder de oude regeling zodat ik hem als sniper ipv. DMR kon gebruiken. In België bij The Chambers geldt deze regeling nog steeds en aangezien ik inmiddels meer richting België ga qua velden kan ik daar weer mijn oude favoriete buks gebruiken in de sniper rol.

Ik zal gelijk eens even kijken over Airsoft center op het www. Bedankt voor de tip.
 
Dat is het hem juist, enkel de (Duitse) importeur mag die markeringen zetten.
Het is ook niet alsof die zomaar wat mogen importeren he. Van elke replica die geïmporteerd wordt in Duitsland gaat eerst een exemplaar naar een of ander buro, die testen het ding en verlenen goedkeuring gecombineerd met een fikse rekening. Die goedkeuring komt met het (alleen)recht om de markeringen aan te brengen.

Klopt niet alle replica's kunnen van een F-mark worden voorzien. Enkel al gekeurde.
 
Hey Akita, je kan altijd eens contact opnemen met Jeff Repairsoft in Antwerpen, die kerel houdt wel van projectjes en heeft misschien wel een ideetje voor je.

ik denk dat je wel altijd met een slang gaat zitten of je moet een heeeeeeel kleine hpa fles vinden die in je battery compartiment past ofzo?
 
ik denk dat je wel altijd met een slang gaat zitten of je moet een heeeeeeel kleine hpa fles vinden die in je battery compartiment past ofzo?

Of @Akita je kijkt naar die Polarstar CGS stock om die in je kolf te verwerken. Met 33gr CO2 patronen kun je blijkbaar 500 schoten doen.
Weet natuurlijk alleen niet wat voor ruimte je allemaal hebt in een sniper replica. Maar dat je zoiets als onderstaand in je kolf plaats en dan deze simpel kan verwisselen. Alleen is de kolf van een PSG-1 wel erg voorgevormd.

Polarstar meldt allerlei filters en klepjes om er voor te zorgen dat er geen vloeibare CO2 in de engine komt.

upload_2019-9-5_11-10-5.png
 
Terug
Bovenaan