Pyramex of Bolle kopen?

Barend Jan

Active Member
16 apr 2018
26
9
Trophies
3
Hey allen,

Mijn eerste skirms liepen niet zo lekker omdat mijn bril constant besloeg.
Nu zie ik verschillende berichten op internet over beslaande brillen en de 'perfecte' bril die niet zou beslaan.
Over het algemeen komen de Bolle x800/x810 en de Pyramex I-Force (aangeraden door Novritsch) veel langs.
Kan iemand zeggen welke van de twee beter is en zijn er mensen met ervaring met deze brillen?
Alvast hartelijk dank!

Barend Jan
 
Heb zelf de x810 afgelopen skirm geprobeerd. Voordeel van Bolle is dat ze duidelijk zijn over alle keurmerken, en die info ook aanbieden op de website.

Had beide plastic profielen verwijdert, dus maximale ventilatie. En dat wekt perfect. Geen enkel moment beslaan van de lens. Alleen zweet druppels dr op.

Volgende keer probeer ik het met t bovenste plastic profiel dr op (water dicht met ventilatie gril) om het zweet dr uit te houden. Mocht het dan alsnog beslaan, dat weer zonder profiel en iets van een headwrap tegen het zweten.

Zelf niet zo fan van novritsch als kwaliteits merk...
 
Ik heb sinds kort een pyramex en opzich hele fijne bril, maar hij kan als je stil staat en het erg vochtig is toch wel iets licht beslaan. Denk dat me andere bril meer was beslagen, maar helemaal 0 beslaan doet bijna geen enkele Full-seal bril
 
Heb zelf ook de Bolle x800. Beslaat wel een beetje, maar door de goede ventilatie wel een stuk minder dan andere brillen die ik heb.
 
Mijn X1000 van Bollé heeft het in het begin prima gedaan. Maar op een gegeven moment was de anti fog laag was en besloeg ie. Ik heb sinds toen nuprol antifog in huis wat prima werkt. :)
 
Dank voor alle reacties en ervaringen, ik heb besloten om de Bollé x810 te gaan bestellen en ben heel benieuwd hoe dat gaat uitpakken!
 
  • Leuk
Waarderingen: Jan