Quick change spring system mod?

Blade

Well-Known Member
6 mrt 2015
409
242
Trophies
15
Ik zat net een filmpje te kijken over de nieuwe i5 gearbox van G&P.

gp-i5poster.jpg


Dit is een vernieuwd V2 gearbox design, dus toen rees bij mij de vraag.....

aangezien het altijd een pain in the ass is om "even snel" je spring te veranderen bij een normale V2 gearbox, zou het mogelijk zijn om bij je standaard V2 dezelfde cutout te maken die ze bij de i5 toegepast hebben?
Het zou wel een hoop werk schelen als je alleen je upper hoeft te verwijderen en dan je spring kan wisselen.

In mijn infantiele gedachtenwijze zou dit als een tiet moeten kunnen werken, maar wat denken de "deskundigen" hiervan?

*keeping my fingers crossed* :)
 
Nou heb ik in een ver verleden een aeg gehad. Maar ik hoefde mijn upper niet te verwijderen om een veer te wisselen? Alleen de buffer tube eraf en ik trok de ver eruit.

Ik weet dat niet elke replica een quick change heeft, maar een upper eraf halen is letterlijk 2 body-pins eruit drukken :p
 
Sure it works, maar het is een kut werkje en je moet alsnog de buffer tube eraf halen want die zit in de spring guide geschroeft en probeer maar eens de spring guide naar voren te krijgen zonder er iets achterin te duwen. Voor de rest verlies je hoe dan ook wat support, nou is het niet op een plek waar de stress komt, maar het is wel een punt van aandacht. Ik vind het niet echt waard, het is iets sneller dan een standaard GB met alleen QSC spring guide, maar dan nog moet je de buffer tube eraf halen. Voor de rest waarom zou je constant veren moeten wisselen op het veld?

IMO als je zoveel geld uitgeeft aan een replica voor een QSC systeem koop dan een ICS met split design, de nieuwste modellen hebben zelfs een upper gb shell met quick spring change guide, de losse uppers zijn ook niet duur kosten paar tientjes voor een lege, voor 50-60 euro totaal heb je een complete extra upper.
 
IMO als je zoveel geld uitgeeft aan een replica voor een QSC systeem koop dan een ICS met split design, de nieuwste modellen hebben zelfs een upper gb shell met quick spring change guide, de losse uppers zijn ook niet duur kosten paar tientjes voor een lege, voor 50-60 euro totaal heb je een complete extra upper.

Nou het was ook niet echt bedoeld om in the field er mee te gaan lopen kloten en ik heb ook geen intentie om een i5 of nieuwe AEG aan te gaan schaffen om maar een QSC te kunnen hebben.

Ik heb zelf een G&P M4 met een v2 gearbox (zonder QSC), waarbij ik nog wel eens de setup van wil veranderen (korte barrel naar lange barrel of andersom) en ik vind het een klotewerkje om de gearbox eruit te sleutelen, open te maken en dan vervolgens de spring te wisselen en dan alles weer er terug te plaatsen etc. Dus dacht om dat vieze werkje te omzeilen, gewoon dat stuk eruit slijpen en je haalt alleen je upper eraf, even de buffertube los en je kan met een schroevendraaier je spring en springguide eruit wippen, dan scheelt me dat een hoop werk. En om de gearbox een keer zo te modificeren, zie ik meer als een leuke uitdaging dan een kutwerkje dus daar zie ik geen belemmering in om te doen. Maar dan moet het wel kunnen werken, niet dat ik de gearbox voor niets aan gort help.
 
Kut werkje refereerde naar de spring eruit halen, waarom zou je 2 barrel setups hebben? Je kan toch ook gewoon een kortere inner barrel in een langere setup stoppen? Hoe dan ook ik ga je niet tegen houden. Ik zou dan eerder de GB zo op zetten dat het goed werkt met beide barrel setups, gezien je met 2 barrel lengtes ook rekening moet houden met je cylinder niet alleen je veer.
 
Laatst bewerkt:
Ik zou dan eerder de GB zo op zetten dat het goed werkt met beide barrel setups, gezien je met 2 barrel lengtes ook rekening moet houden met je cylinder niet alleen je veer.

DAAR heb je ook wel weer een goed punt, waarschijnlijk is dat ook een betere weg om in te slaan.
Bedankt :cool: