R hop ?

  • Onderwerp starter Robin2k7
  • Startdatum
R

Robin2k7

Toen ik begon met airsoft begon had ik mij voorgenomen niet te veel te gaan klooien met mijn replica , echter ik hou van dat klooien , knutselen proberen iets te verbeteren en ja begin je dan met 1 dingetje dan ben je verkocht zeg maar .

Nu het volgende ik zag dat mensen een R hop knutselde in hun barrel en ik dacht waarom ook niet , waar kun je in godsnaam die materialen bestellen voor zoiets ?

En is nu echt bewezen dat je aanzienlijk verder schiet of kun je je replica gewoon van een goede bucking voorzien .?

Er komt bij dat ik voorlopig alle tijd van de wereld heb , je mot toch wat he haha

Robin
 
Waar halen:
Zelf siliconen slang bestellen ID:OD 6:8 mm van 60 of 70 duro afhankelijk van wat je kan vinden, meestal wat je vindt op bijvoorbeeld ebay is 60 duro (mate van hardheid).
Daarnaast kan je het kopen van Hunterseekerarmory (HSA) de bedenker ervan, maar dit is natuurlijk wel wat duurder, koop dan altijd de IR-hop dit is het beste voor koud weer dus goed voor ons landje :), ook heb je nog de Z-kit van HSA, dit zijn 3 pre-cut patches waarvan er bijna altijd wel een past op de hop up window van je barrel. Dan hoef je hem alleen nog vast te zetten en de buitenkant met wat schuurpapier gelijk te schuren met de OD van je barrel. De laatste optie is een pre R-hopped barrel te kopen, zoals bij QTAC, dit is natuurlijk wel voor een premium prijs en je hebt geen keuze qua barrel. Gelukkig is het bij QTAC wel een RVS 6.03 barrel dus dat is positief.
Natuurlijk heb je ook nog een bucking nodig die flat hopped is, kwaliteit heeft niet echt veel effect meer, zolang het maar goede air seal geeft en een M-nub of flat hop nub, je kan er zelf een flat hoppen maar een makkelijke weg is de modify grey bucking en nub.

Wat is het doel:
Het doel is iig om een patch te snijden waarvan de binnenkant precies overeenkomt met de binnenkant van de barrel en dus dat het lijkt alsof de barrel daar ook gewoon dicht is of er zo dicht mogelijk van in de buurt. Je wilt dus zonder dat je hop toepast op de patch dat er zo min mogelijk van de patch de barrel binnendringt en daarbij dat een bb er zo doorheen kan rollen. Het kost een hoop trial and error werk om een eigen patch goed te snijden, maar er zijn een hoop video's met tips (zie verderop).

Prestaties:
Qua prestaties zijn ze beter dan alle stock buckings, maar dat was wss niet de vergelijking die je zocht :). Ik denk dat een goede flat hop (maple leaf, tru-hop) nu aardig qua prestaties in de buurt komt van de R-hop en zeker qua range niet ver er vanaf zijn, maar mensen zeggen ook dat vooral de consistentie, als in je spread/accuracy toch nog net iets beter is, daarnaast slijt het veel minder en kan je dus super lang met een goed geïnstalleerde R-hop doen. Het is in essentie wel een stuk stabieler omdat je hele hop up window je bucking is en dus heel strak blijft zitten als de bbs er heel snel door heen wordt geschoten, waar een bucking op zichzelf nog enigszins bewegingsvrijheid heeft. Denk dat deze video ook wat dingen op klaart, Airsofttech. Ik ben er zelf ook mee bezig heb vandaag mijn siliconen slang binnen gekregen en ben het dus van plan om het zelf aan de tand te voelen.

Wat ik je kan aanraden is als je zelf je patches wil gaan snijden uit siliconen slang om dit te oefenen op een stock barrel die je vast wel ergens hebt liggen, zo kan je het snijden van een eigen patch onder de knie krijgen en perfectioneren en daarna direct toepassen op je aftermarket barrel, er zijn een hoop video's die goed laten zien hoe je ze moet snijden, hier zijn wat voorbeelden en opties: Brainexploder, Snakeybitey, HSA, . Ik kan een Z-kit ook aanraden, heb er een thuis liggen en een van de patches dropte praktisch meteen in de hop up window van een ZCI barrel.

Nou denk ik dat ik een hoop vragen heb beantwoord zover ik dat kan zonder foute informatie te geven, als er nog vragen zijn hoor ik het :).
 
Laatst bewerkt:
Das nog eens een uitgebreide uitleg , bedankt hier kan ik wat mee .;)
 
Hmmmmm dat ga ik ook eens proberen. Moet je wel een beetje een range thuis hebben om het uit te testen.
 
En wat als je een gewone bucking over die R hop heen schuift werkt het dan niet of moet er perse een flat hop bucking overheen , misschien een domme vraag maar ben nog in de leerfase .:oops:
 
Er zit in een gewone bucking een hobbel in de binnenkant. Deze valt in je window van de barrel.
Als daar een r-hop patch overheen zit kan dat niet meer en heb je een airleak van hier naar jericho en weer terug.
Daarbij zal het hobbeltje de patch ook indrukken wat resulteert in massive overhop.
Met andere woorden: da past nie ;)

Je kan wel de gewone bucking binnenste buiten keren het hobbeltje weg schuren/snijden/dremellen.
En de richel ook. Vervolgens de bucking weer terug vouwen en dan 90 graden draaien en dan op je barrel planten.
 
Of je koopt een modify flat hop bucking en je bespaart een hoop gedoe =P
Kost een tientje ofzo en je krijgt er gelijk een nub bij.
 
Ik heb tijd zat en een adres gevonden hier in Nederland voor een cilliconen slang , ga ik even lekker knutselen .
 
Of je koopt een modify flat hop bucking en je bespaart een hoop gedoe =P
Kost een tientje ofzo en je krijgt er gelijk een nub bij.

Ik denk dat als je een r-hop uit een stuk slang kan snijden je totaal geen moeite hebt om een bucking te modden.
 
Hm,ingewikkeld allemaal.
Ik ga eerst eens kijken wat de resultaten zijn met de Mapple Leaf bucking in mijn M14 (als die het eindelijk eens goed wil doen tenminste).
Mocht dat tegen vallen,wat ik mij nauwelijks voor kan stellen,dan ga ik het R-hop verhaal nog eens nader bestuderen.
 
Robin2k7,als je klaar bent met die setup dan wil ik wel een vergelijkingstest uitvoeren met je bij de eerstvolgende skirm waar wij beiden bij zijn.
Kijken hoeveel het werkelijk scheelt in range en consistentie.:)
 
Robin2k7,als je klaar bent met die setup dan wil ik wel een vergelijkingstest uitvoeren met je bij de eerstvolgende skirm waar wij beiden bij zijn.
Kijken hoeveel het werkelijk scheelt in range en consistentie.:)

Is alleen een eerlijke vergelijking als je een vergelijkbaar systeem gebruikt, het liefst nog eens de exact zelfde setup, anders heb je een tiental andere variabelen die er invloed op uitvoeren en het resultaat onbetrouwbaar maakt.
 
Mijn eerste probeersel van een eigen gesneden patch:
tvGhWDjm.jpg


Verre van perfect of hoe ik het straks wil hebben maar dit is de eerste die bijna perfect met de barrel inner diameter overeenkwam. Paar dingen gebruik een HEEL scherp mes, want het minimale aan druk dat je zet, zorgt ervoor dat het siliconen rubber verbuigt en hierdoor je mes schuin erdoorheen gaat, exacto mes, hobby mes, razor blade in die richting. Ik heb deze snel vast gezet met wat super glue, maar ik heb ook RTV siliconen kit onderweg, beide worden toegepast maar HSA zegt zelf dat je met super glue last kan hebben van vervorming. Het schuren heb ik gedaan met 240 grit, maar het laatste stukje ging niet goed en klopt ook want er wordt >=300 aangeraden dus afgewerkt met 600 grit en toen getest met de installation aid en toen was het goed. Ik ga het de 11de uit testen.

PS: De barrel is ook gelapped en onderdeel van een ander aantal testen dus de resultaten van de R-hop zullen niet heel geweldig zijn.
 
Robin2k7,als je klaar bent met die setup dan wil ik wel een vergelijkingstest uitvoeren met je bij de eerstvolgende skirm waar wij beiden bij zijn.
Kijken hoeveel het werkelijk scheelt in range en consistentie.:)

Das prima , vergelijken is altijd goed hoever de systemen ook verschillen van elkaar we zullen er wijzer van worden al moet het wel een beetje warmer worden hoor , deze oude man houd niet van koude botten haha
 
Dat van die verschillende variabellen begrijp ik Rebel,maar zoals gezegd worden we er altijd wat wijzer (en warmer) van van vergelijken.;)
Blaat het niet,dan schaapt het niet zeg ik altijd maar.o_O
 
Terug
Bovenaan