range upgrade specna arms b02

Ruben Adriaensen

Well-Known Member
1 apr 2015
49
3
Trophies
3
hallo
recentelijk heb ik besloten dat ik graag weer ga beginnen met skirmen na een jaar niet actief geweest te zijn.

voordat ik weer ga skirmen wil ik wel graag de range van mijn specna arms b02 wat omhoog hebben.
ik zit zelf te denken aan de richting van dmr of iets dat er op lijkt.

ik heb 2 jaar geleden al een kleine upgrade gedaan met de volgende onderdelen:
- Prowin M4 Hop Up kamer
-285MM MadBull Black Python II 6.03mm
-nieuwe hop up rubber met nub (2 x vervangen 1e was niet goed)

aangezien dat de batterij aardig wat geleden heeft in de tijd dat de replica niet gebruikt werd wil ik ook graag een optie voor een andere batterij aangezien deze wss niet een hele dag skirmen trekt zelfs op semi auto wat ik toch het meeste speel.

alle hulp is welkom
 
Prowin is niet meer de beste hop up chamber, ik raad een Lonex V2 aan, maar als de stock werkt dan is het niet nodig om deze te vervangen gezien dit geen invloed heeft. Een Madbull python is een coated barrel, in het begin zal hij goed schieten, maar vanaf daar kan hij alleen maar afnemen in kwaliteit doordat de coating slijt, je bent beter af met een madbull stalen barrel of maple leaf barrel. Als je een nieuwe nub en rubber haalt neem dan een flat hop. Weet niet welke je gaat nemen.

Qua batterijen raad ik een lipo aan met een 1200 mAh 7.4V 25-50C kan je een hele dag spelen en met 2 kom je nooit zonder te zitten, daarbij heb je er 2 voor nog geen 15 euro.
 
ah dat prowin niet de beste is heb ik inderdaad gelezen laatst. een flat hop heb ik er nu inzitten aangezien een gewone geen effect had (had er zon 20 meter range mee)

de huidige batterij is overigens een 2/3a 1100mAh 9.6 volt . is dan een 7.4 volt goed genoeg? de motor is een standaard motor en heb gemerkt dat hij vrij snel al moeilijk doet

met een langere inner barrel is er iets van een sweet spot voor langere range? heb gehoord/gelezen destijds dat een langere barrel niet vaak beter hoeft te zijn.

ik wil echt naar de sniper range afstanden. wat van interne gearbox delen? heeft dat rechtstreeks nut? de airseals zijn goed die heb ik al compleet gecontroleerd en afgedicht waar nodig
 
Laatst bewerkt:
Als je met een AEG sniper afstanden wilt halen zal je heel erg je best moeten doen en er een hoop tijd en geld in moeten steken.
En dan nog durf ik te zeggen dat je met een DMR nooit een sniper range zal kunnen halen.
De lengte van je barrel maakt idd niet uit, maar zorg dat je cylinder en barrel op elkaar afgestemd zijn omdat je anders te weinig volume hebt om je bb voort te stuwen, of je krijgt een dikke joule creep met een hele korte barrel op een full cylinder.
Het beste om een lange afstand te halen en consistente groepen te schieten is een R-hop. Deze zijn alleen zelf te maken en vereisen een hoop tijd en pogingen om de een te maken.
Lees anders eens een DMR guide op internet door en je weet een beetje wat je moet doen. Maar besef dat een DMR met een hoop range maken niet even gebeurd is.
 
Wat @ChaoSState zegt, wil alleen toevoegen dat voltage alleen iets zegt over de RPS, maar ik zal je zeggen dat een lipo praktisch even snel zal zijn qua RPS en qua trigger response een stuk beter zijn, wat vooral waarschijnlijk komt door de hogere discharge (C rating).
 
ok bedankt heren ik ga het eens onderzoeken. als het teveel gaat kosten dan ga ik wss een andere replica erbij halen voor die rol en range
 
  • Leuk
Waarderingen: Twinfromhell