Reaper M double feeds

Recros

Well-Known Member
8 mei 2019
131
52
Trophies
11
Ik heb al een tijdje een mtw reaper M als dmr. Nu zit ik met volgende probleem; een op de drie shots is een double feed of zelfs meer. Dus ik heb een dmr shotgun.
Het is een reaper M, dus volledig mechanisch, aanpassen dwell is nvt. De fps is consistent met een afwijking van 2 fps.
Al verscheidene andere buckings en nubs gebruikt, geen verschil.
Verscheidene magazijnen geprobeerd, ook van de epm de feedlips aangepast, want misschien was die te strak? Helaas ook geen verschil. De mtw magazijnen werken ook niet.
Nu vermoed ik zelf dat de hop up de boosdoener is, maar ik vroeg mij af of iemand hier een ander idee heeft?

Zit je in de mtw owner group (op Facebook)? Zag daar vandaag toevallig een video over dit probleem voorbij komen.

• Leuk
Waarderingen: Recros
Ik heb al een tijdje een mtw reaper M als dmr. Nu zit ik met volgende probleem; een op de drie shots is een double feed of zelfs meer. Dus ik heb een dmr shotgun.
Het is een reaper M, dus volledig mechanisch, aanpassen dwell is nvt. De fps is consistent met een afwijking van 2 fps.
Al verscheidene andere buckings en nubs gebruikt, geen verschil.
Verscheidene magazijnen geprobeerd, ook van de epm de feedlips aangepast, want misschien was die te strak? Helaas ook geen verschil. De mtw magazijnen werken ook niet.
Nu vermoed ik zelf dat de hop up de boosdoener is, maar ik vroeg mij af of iemand hier een ander idee heeft?
Stuur com-bat even een appje via de klantenservice. Die zijn warranty en tech service van eu voor wolverine.
Of wolverine zelf, die reageren ook best snel

• Leuk
Nozzle wel ok??
Klinkt als dat er tijd genoeg is om af en toe een 2de bb in de hopup te laden terwijl dit niet van toepassing zou moeten zijn.

Mvg Roy aka Smitty

• Leuk
Nozzle wel ok??
Klinkt als dat er tijd genoeg is om af en toe een 2de bb in de hopup te laden terwijl dit niet van toepassing zou moeten zijn.

Mvg Roy aka Smitty

Het is een mechanische reaper, dus als je de trigger inhoudt blijft ook de nozzle open/naar achteren staan. Ik denk dus dat dit de oorzaak is van de double feeds. Alleen lijkt het mij dat de hop up daarop gemaakt is. De afmetingen van de nozzle kan ik niet vinden anders had ik die wel even nagemeten, links welkom:)

Dat zal dan niet het probleem zijn

Ik vermoed dat het fout gaat bij de hopup en nozzle. Doordat de reaper M mechanisch is, gaat de nozzle pas weer naar voren op het moment dat je de trigger loslaat. Nozzle gaat wel snel naar voren en achter. Hierdoor komen er dus te veel bbs in de hop up, althans dat is mijn theorie. Echter lijkt mij dat de hopup daarop gemaakt is.

Ik zou inderdaad verwachten dat het zo bedacht is dat ongeacht de positie van de nozzle er maar 1 bb per x in gaat.
Maar heb zelf 0 ervaring met HPA systemen dus kan je niet verder helpen.

@Rebelattack misschien nog een oplossing?

Probeer eens 2 a 3 bbs in de hop up te doen en dan op zijn kop te schieten, grote kans dat je dan meteen erachter bent of het de mags zijn of niet. Gezien meestal het cyclen bij HPA niet zo'n probleem is qua snelheid, kan het liggen dat er te weinig druk staat op de feed lips van de bucking waardoor die de bbs niet tegen houd, maar goed ik weet weinig van de reaper of de MTW.

• Leuk
Probeer eens 2 a 3 bbs in de hop up te doen en dan op zijn kop te schieten, grote kans dat je dan meteen erachter bent of het de mags zijn of niet. Gezien meestal het cyclen bij HPA niet zo'n probleem is qua snelheid, kan het liggen dat er te weinig druk staat op de feed lips van de bucking waardoor die de bbs niet tegen houd, maar goed ik weet weinig van de reaper of de MTW.

Feed 1 bb en de andere gaat er pas in nadat er geschoten is. Helaas heb ik al heel veel magazijnen geprobeerd en het lijkt mij dat de mtw ook op mtw mags moet draaien. Zelfs op gemodde halfvolle mags doet die het.

Welke bucking gebruik je en welke hardheid??

Mvg Roy aka Smitty

Feed 1 bb en de andere gaat er pas in nadat er geschoten is. Helaas heb ik al heel veel magazijnen geprobeerd en het lijkt mij dat de mtw ook op mtw mags moet draaien. Zelfs op gemodde halfvolle mags doet die het.

Als in op halfvolle mags double feed hij nog steeds? Hmm interessant, heb je ook eens geprobeerd de buckings lips strakker te zetten met wat teflon tape, dit is geen permanente oplossing maar geeft misschien wel het antwoord dat het aan de hop up chamber ligt.

Als in op halfvolle mags double feed hij nog steeds? Hmm interessant, heb je ook eens geprobeerd de buckings lips strakker te zetten met wat teflon tape, dit is geen permanente oplossing maar geeft misschien wel het antwoord dat het aan de hop up chamber ligt.

Met de macaron heb ik het geprobeerd, maar dat gaf weinig verschil. Op dit moment zit er een Madbull shark op aanraden van Wolverine in, die zit zo strak dat daar geen tape tussen kan.
Ik weet dat sommige mtw een afwijking hebben aan de feedingtube waardoor problemen ontstaan.
Ik mag van iemand een andere hop up unit proberen, hopelijk verhelpt dat het probleem, anders vermoed ik dat het probleem zit in de engine/nozzle. Dan zal ik toch terug naar de winkel ermee moeten.

Met de macaron heb ik het geprobeerd, maar dat gaf weinig verschil. Op dit moment zit er een Madbull shark op aanraden van Wolverine in, die zit zo strak dat daar geen tape tussen kan.
Ik weet dat sommige mtw een afwijking hebben aan de feedingtube waardoor problemen ontstaan.
Ik mag van iemand een andere hop up unit proberen, hopelijk verhelpt dat het probleem, anders vermoed ik dat het probleem zit in de engine/nozzle. Dan zal ik toch terug naar de winkel ermee moeten.

Dan heb je inderdaad zo goed als alles geprobeerd en dan hoop ik dat de oplossingen die je noemt het gewenste resultaat geven.

• Leuk
@Rebelattack als je dus je replica op zijn kop houd en wat bb's in je hop up laat vallen dan dienen die dus afgeschoten te worden door de barrel heen? Ik dacht dat je het dan nog wel dicht moest houden met je vinger ofzo, omdat dus ook weer terug kunnen schieten, je magwell in?
Ik heb een "projectje" wat dat iig doet.
Kortom: bb;s in je hop up laten vallen, afsluiten met je vinger. Doe ik dat niet dan schieten ze gewoon weer de magwell / magazijn ruimte terug in en niet de barrel uit.