Reaper M double feeds

@Rebelattack als je dus je replica op zijn kop houd en wat bb's in je hop up laat vallen dan dienen die dus afgeschoten te worden door de barrel heen? Ik dacht dat je het dan nog wel dicht moest houden met je vinger ofzo, omdat dus ook weer terug kunnen schieten, je magwell in?
Ik heb een "projectje" wat dat iig doet.
Kortom: bb;s in je hop up laten vallen, afsluiten met je vinger. Doe ik dat niet dan schieten ze gewoon weer de magwell / magazijn ruimte terug in en niet de barrel uit.

In principe hoort, bij een compleet optimaal systeem, de nozzle geen lucht terug te blazen door de feed tube, want dan sluit hij dus niet 100% af met de bucking. Een zelfde test is wanneer je dry fired maar dan een papiertje op de feed tube legt, deze hoort dan ook niet te worden weg geblazen. In dat geval sluiten of de feed lips niet goed af of is de nozzle te kort.

Edit: Wat ook nog heel soms mogelijk is, is dat de piston eerder wordt los gelaten dan dat de nozzle naar voren staat, maar dat hoort in principe niet te gebeuren gezien je dan consistente verlies op je FPS en daardoor weer het aanbrengen van de hop.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: MauriceV92
Ah goed om te weten!
In mijn projectje schijnt hij dus maar 1 op de zoveel bb's daadwerkelijk af te schieten.
Vorige eigenaar dacht dat het aan de bucking lag.
Ik heb dus zelf al geprobeerd wat bb's in de hop up te laten vallen via de feedtube en de replica op zn kop te houden maar bij afvuren kwam er 1 uit, de anderen kwamen vrij hard weer uit de feedtube geduwd, tot een halve meter boven de replica.

Probeer is wat teflontape om je seal beter te maken

Zal ik vanavond eens proberen icm met een macaron 70. Eerder vandaag al met een Madbull Shark geprobeerd, maar die is van zichzelf behoorlijk dik, dus daar paste amper teflon omheen waardoor er niet genoeg tape omheen kan.

Nou helaas heeft het een andere wending gekregen. De barrelnut zat zo vast dat ik hem moest loswrikken in bankschroef, gevolg is dat de upper receiver verbogen is waardoor de engine niet meer past en ik dus een nieuwe upper kan bestellen.

1 hele belangrijke tip.....
Koop een receiver vise.
Dit is een stukje gereedschap waar je de upper receiver in klemt en deze kun je dan weer in de bankschroef zetten zonder dat je wat beschadigd.
Geeft je een veel betere uitgang positie om een barrel nut met gepast geweld te verwijderen zonder dat je iets beschadigd.
Scheelt een hoop kosten.

Mvg Roy aka Smitty

• Leuk
Waarderingen: Recros
Damn... Dat is mooi zuur.
Bestel iig niet bij airsoftcenter. Zie de mtw thread.

• Leuk
Waarderingen: Crix
1 hele belangrijke tip.....
Koop een receiver vise.
Dit is een stukje gereedschap waar je de upper receiver in klemt en deze kun je dan weer in de bankschroef zetten zonder dat je wat beschadigd.
Geeft je een veel betere uitgang positie om een barrel nut met gepast geweld te verwijderen zonder dat je iets beschadigd.
Scheelt een hoop kosten.

Mvg Roy aka Smitty

Nooit van gehoord, maar een hele goede tip.
Krijg hopelijk snel van powair6 een upper binnen, die hadden er nog een op voorraad.

• Leuk
Waarderingen: MauriceV92
Receiver vise

Mvg Roy aka Smitty

images.jpg

• Leuk
Waarderingen: RG., Dodgy en MauriceV92
Nou helaas heeft het een andere wending gekregen. De barrelnut zat zo vast dat ik hem moest loswrikken in bankschroef, gevolg is dat de upper receiver verbogen is waardoor de engine niet meer past en ik dus een nieuwe upper kan bestellen.
Maar hoezo moest de barrel nut los om je bucking te vervangen?!

Als je een aftermarket hopup gebruikt zonder losse feed tube dan is dat nodig.

Check dacht dat je je bucking alleen ging vervangen want dan hoeft t indd niet los

Inmiddels dichterbij een oplossing gekomen. Het euvel zit in dat de hop-up speling heeft en daardoor ontstaan de double feeds. Nu een spacer/stabilisator tussen de hop up en de receiver gelegd waardoor de mtw goed schiet. Enige probleem is dat deze stabilisator soms bij het herladen uit het magazijn valt. Dus back to the drawing board!

Is dat niet met een stukje dubbelzijdig tape/ dunne foam tape vas te maken?
Of is de oppervlakte daar te klein voor?

• Leuk
Waarderingen: Recros
Is dat niet met een stukje dubbelzijdig tape/ dunne foam tape vas te maken?
Of is de oppervlakte daar te klein voor?
Daar is helaas het oppervlak te klein voor. Vastlijmen kan helaas ook niet, want dat krijg je de hopup er niet meer uit.
Waarschijnlijk wordt het een soort clip systeem