Red dot of conventionele sight?

DennisN

Member
31 dec 2018
12
0
Trophies
1
Ik heb mijn bestelling klaar staan voor mijn eerste set. Ik twijfel alleen nog of ik een red dot sight bij zal nemen. Is toch weer een extra kostenplaatje. Is dit aan te raden als 'must'? Thanks!

Een red dot is leuk voor later (echt duur hoeven ze niet te zijn, voor tussen de €10 en €25 heb je er al een) als je het echt niet weet of op je laatste centen wil letten.
Kijk (en vraag) op een skirm eens rond wat anderen hebben en maak dan pas je keuze.

De standaard iron sights op een replica werken normaal gesproken prima (en soms zelfs beter/makkelijker dan een elektronische variant).

• Leuk
Waarderingen: DennisN
Het mikt gewoon makkelijker met een reddot. Dat geldt voor de meeste mensen zo. Er is een kleine minderheid die zweert bij iron sights. Je kan twee dingen doen. Of gewoon bestellen. Of nog even wachten en een keer skirmen zonder en kijken of het bevalt. Is dit niet het geval, dan alsnog bestellen.

Thanks guys, goede tip, gewoon op skirm even met iemand meekijken. Set is besteld, bijna gereed voor de eerste skirm! :-)

Waar je ook rekening mee moet houden is je masker of mondbescherming.
Ik gebruik zelf een dye i4 masker en kan daarmee niet door iron sight or red dot kijken zonder verhoging

Daar zijn dan ook gelukkig ris raisers voor.
Gebruik ze zelf ook op mijn replicas, anders krijg ik me oog niet op lijn met de Reddots

Ik zou geen reddot halen!!!! Ik heb er een maar ik gebruik hem niet. Ik gebruik mn ironsight ook niet. Mik gewoon op gevoel .
Zonder gein reddot is echt zonde van mn geld geweest. Enigste plus is dat je aa er cooler uitziet.

Gebruik zelf ook altijd wel een scope op m’n replica’s

Vooral interessant bij het eerste schot, want eigenlijk wil je dat die al raak is natuurlijk en dan is een goed (en goed afgesteld) richtmiddel wel heel erg prettig. Daarna kan je vaak wel aardig bijsturen op basis van hoe bb vliegt.

• Leuk
Waarderingen: Robin2k7
Gebruik zelf ook altijd wel een scope op m’n replica’s

Vooral interessant bij het eerste schot, want eigenlijk wil je dat die al raak is natuurlijk en dan is een goed (en goed afgesteld) richtmiddel wel heel erg prettig. Daarna kan je vaak wel aardig bijsturen op basis van hoe bb vliegt.

Precies wat Peter zegt.
Liefst heb je altijd dat je eerste schot raak is.

Zeker in cqb waar je single only mag en ook waar het vaak nog eens wat donkerder is en je de bb's lang niet altijd kan zien gaan. Waardoor je moeilijker kan corrigeren op de vorige geschoten bb.

Maar ook door het grotere field of view en het niet elke keer hoeven oplijnnen van keep en korrel, richt je veel preciezer en sneller.

En voor die 15 euro voor een reddot van AliExpress kan je het moeilijk over weggegooid geld hebben.

Red dot is voor mijn het fijnste. Gewoon makkelijkste target acquisitie. En dus snelste, belangrijk bij mijn aggressive push speelstijl.

Ironsights en scopes hebben dit gewoon niet. Dan moet je oog precies op de juiste plek zitten, en dat is niet te doen als je aan het rennen bent.

• Leuk
Waarderingen: Robin2k7