reddot kalibreren

Bozzie

Well-Known Member
12 jul 2018
71
32
Trophies
5
Hallo airsofters,
Ik heb een paar dagen terug een reddot gehaald maar ik krijg de dot niet mooi in het midden...
Doe ik iets verkeerd? Iemand een link naar een goede "how to"?
Ik ga zo maar ff in huis schieten en kijken of ik hem nog wat verbeterd krijg. Nog andere dingen waar ik rekening mee moet houden? (Afstand oid?)
Hoor graag van jullie.
Gr. Bozzie
 
Eerst zorgen dat je de iron sights goed staan, dan red dot instellen op je iron sight. Iron sights verwijderen, voila.

Tenzij je echt iets technisch hebt, is dit de simpelste manier volgens mij.
 
Maar als ik mn iron sights erop heb, en dan vooral de achterste, kan ik niet meer door mn reddot kijken omdat die iron er voor zit.... :confused:
 
Ook altijd op een afstand afstellen die je in het veld schiet. Stel jouw tuin is 10m en je stelt hem daar af kan je het in het veld weer opnieuw doen ;)
 
Houdt er ook rekening mee of je replica zelf wel mooi recht schiet, makkelijkste manier van afstellen is een barrel laser en daar de red dot op afstellen.
 
Wat ik deed is een keer of 5 op een target in achtertuin schieten .kartonnen plaat. En dan red dot daarop afstellen tot je mooi op target schiet.

Deed het hierna ook vanuit mijn woonkamer waardoor ik een meter of 5 verder stond om te testen. Werkte wel aardig.

Had wel een briefje gemaakt van deze schroef naar links draaien als shots teveel naar onder afwijken.
 
  • Leuk
Waarderingen: Toothpick
Houdt er ook rekening mee of je replica zelf wel mooi recht schiet, makkelijkste manier van afstellen is een barrel laser en daar de red dot op afstellen.
Idd, kijk of je replica wel netjes recht schiet!
 
Met de buks deed ik het volgens mij altijd op de volgende manier ;

Buks in bankschroef. (iets vast)
Schieten op een doelwit, kartonnetje ofzo.
Vervolgens door scope kijken en die op het gaatje afstellen.

Neem aan dat dit met red dot ook werkt

klaar.
 
  • Leuk
Waarderingen: Bozzie
Precies wat hier gezegd wordt! Belangrijk is wel om inderdaad een gemiddelde veld-afstand te gebruiken. Zeg 30-40 meter. Is het dichterbij moet je voor jezelf inhouden dat je een kleine afwijking hebt naar de ene kant, en is het verder weg, heb je een kleine afwijking naar de andere kant ;)