redozz (jeff)

redozz

New Member
14 jul 2016
4
0
Trophies
1
Ik ben dus Redozz ( Jeff)
Twee maanden geleden via mijn broer in contact gekomen met airsoft toen hij zijn nieuwe hobby liet zien.Het verhaal is heel kort.Snel mijn nabv pas aangevraagd en een scar-l van Dboy gekocht( ja ja ...moest me aan een budget houden van vrouw lief)Eerste skirm...onwennig rond gelopen bij een skirm van area 57.Twee weken later een goede broek bij gekocht en de rest van de meuk( godzijdank heb ik nu wel genoeg magazijnen)Tweede skirm bij unit 13 ........leuk maar pijnlijk ervaring.
De scar schoot zacht fps 240 dus binnen een week nieuwe veer zelf in gemonteerd......alleen niet gereken op de poiiik geluid ..en de feit dat de hele gear en veer door de kamer vloog.
Mijn scar vind ik prettig ..vooral de metaal gevoel ik ben van plan een nieuwe hopup en barrel aan te schaffen.
Hierna volgt een nieuwe motor en gear.....suggesties zijn ZEER welkom welke volgorde het meest logisch is en welke onderdelen het meeste uit de frame halen.
Alvast thx voor jullie terugkoppeling
 
Welkom op het forum :D, hoe bevalt de Dboys Scar is dat een beetje kwaliteit? Een scar is heel vet maar qua opties in het goedkopere segment is er niet veel.

Bucking en nub > barrel qua upgraden en alleen een HT motor moet genoeg zijn als je gewoon de gears shimmed en aoe corrigeert, als je dat nog combineert met een lipo en mosfet dan werkt het geweldig. Als je per se de gears wil vervangen dan is een ZCI of een SHS gear set meer dan genoeg.
 
Welkom Jeff!

Tof! Een Scar :D

Je kan ook naar je luchtvoorziening kijken. Daar zal vast een lek in zitten aangezien Dboys eerder te hard zou moeten schieten dan zo zacht.
 
Rebelattack;24068 zei:
Welkom op het forum :D, hoe bevalt de Dboys Scar is dat een beetje kwaliteit? Een scar is heel vet maar qua opties in het goedkopere segment is er niet veel.

Bucking en nub > barrel qua upgraden en alleen een HT motor moet genoeg zijn als je gewoon de gears shimmed en aoe corrigeert, als je dat nog combineert met een lipo en mosfet dan werkt het geweldig. Als je per se de gears wil vervangen dan is een ZCI of een SHS gear set meer dan genoeg.

"rebel" de scar bevat nog goed echter de afwijking is verder dan 30 /40 mtr......storend....vandaar dat ik de de barrel ga opgreaden. zoals je al zei zal de Bucking en nub > barrel vervangen moeten worden..........als ik terugkijk had ik voor een m4 moeten gaan..maar ja ben tevreden.....
 
Jan;24073 zei:
Welkom Jeff!

Tof! Een Scar :D

Je kan ook naar je luchtvoorziening kijken. Daar zal vast een lek in zitten aangezien Dboys eerder te hard zou moeten schieten dan zo laag.

thx toppie lucht voorziening nagekeken en jawel lekte lucht..... fps nu aanvaardbaar...bedankt voor de tip
 
Welkom Jeff, volgens mij hebben wij elkaar ontmoet bij Unit13
Ik was samen met Paco daar :p
Leuk om je hier op het forum te zien, heb je je tracer onder tussen al?
 
Hoi blade.
Ik merk dat de oscar na 30 a 40 mrt zo krom als een tiet vliegt dus Ben Ik gaan kijken naar de. Internaals.hoop dat morgen na een nieuwe barrel de probleem isopgelost.....compenseren voor de bereik vind ik niet erg maar hij zwaait naar rechtd
 
Een constante afwijking naar een kant zal vaak ook niet direct aan de barrel liggen maar juist aan de bucking die niet goed geïnstalleerd zit, oftewel als je het opentrekt zorg dat je ook de bucking zo recht mogelijk terug plaatst, dan heb je grotere kans dat je het probleem verhelpt. Het kan natuurlijk wel maar dan moet er echt iets goed mis zijn met de stock barrel. Over het algemeen wordt een barrel upgrade gedaan om de grouping/consistency te verbeteren.
 
Wat Rebel idd zegt @redozz. Als je de barrel met hop up eruit haalt en de hop even wat aandraait, dan zie je de bucking naar beneden worden gedrukt. Als je dan wat aan de loop draait zie je dat het stukje dat naar beneden wordt gedrukt naar links of rechts verschuiven. Als je zorgt dat het zo goed in het midden zit dan schiet je recht.
Ik had het ook met mn m4, en nu schiet hij weer recht.
 
@Rebelattack @ChaoSState

Vanmorgen bovenstaande raad uitgeprobeerd..... en zie daar ik zie verschil..merkbare verschil denk dat het probleem is verholpen........althans op een afstand van 10 mtr..raak dan vanuit deze afstand een lat van 5 cm breed.
 
Dat is niet slecht idd, en mocht je het nog preciezer willen dan kan je een precision barrel installeren.
Maar met een stock barrel wijken de bb's altijd een beetje af in alle richtingen.
 
Noice nu nog even op de 50 meter bij een skirm testen :). Man nu wil ik ook een scar xD, te veel vette replica's, gib ;-;
 
nu dat de scar recht schiet (kan ook een gevoel zijn )...zag ik bij een verkoper een holo voor een budgetprijs....(mocht ...wat uitgeven van vrouw lief....) naar landgraaf gereden en ( parts4airsoft.nl) holo meegenomen...grrrrr nu op zoek naar lr44 batterijen....even kijken of de holo de 50 euro waard is .....hij is wel tacticool.. morgen testen........maak er een verslag van bij reviews...
 
Ik heb lr44 batterijen bij de action vandaan. Stuk of 8 in een pakje voor 1.80 dacht ik
 
Hej Jeff. Leuk je vandaag getroffen te hebben bij Helenaveen. Was gezellig, Leuk gespeeld!
 
Met een scar zit je altijd goed ;)
Als je de gearbox een keer open hebt van je dboys.
Zou je dan een foto kunnen droppen? Ben beniewd :)
(Als net nodig is dus, niet puur voor de foto)
 
Eviltwin-NL;24130 zei:
Hej Jeff. Leuk je vandaag getroffen te hebben bij Helenaveen. Was gezellig, Leuk gespeeld!

Ja zeker...blijft verslavend....was heel geweldig om met jullie te hebben gespeeld ..tot volgende keer. ;-)
 
[F]airsofter;24172 zei:
Met een scar zit je altijd goed ;)
Als je de gearbox een keer open hebt van je dboys.
Zou je dan een foto kunnen droppen? Ben beniewd :)
(Als net nodig is dus, niet puur voor de foto)

vorige week in Helenaveen werd ik geagendeerd dat de SCAR een hopup(bucking probleem zou kunnen hebben..bij thuis komt de boel uit elkaar gehaald en zie daar geen nubbing te vinden ...nergens.....Ggg*#%#D...zo zal ik nooit ver kunnen scheten nee...bij het in elkaar zetten verloren....
stelling in principe kan je elke M4 hopup gebruiken in elke variant.....M4......of SCAR.

ps.....iedereen bedank voor de tips