Regen...

Robbie

Well-Known Member
9 aug 2017
200
119
Trophies
8
Nu ga ik binnenkort een weekend skirm beleven en het weer ziet er op het moment niet heel chill uit. Stel het hele weekend regent het, hoe wapenen jullie je hier tegen? Wat zijn goede tips?
Een regenjas klinkt logisch, maar wat voor jas past over je gear? Iemand voorbeelden/ervaringen?

Wat ik geleerd had voor dit weer:
Een tweede set kleding (bdu jas en broek)
Extra sokken
Een poncho
Een grondzeil voor je tent

Hoop wel dat het dat weekend beter weer wordt ;)

• Leuk
Waarderingen: Robbie
Eens, zou ook mijn eerste zorg zijn... tis meer bij meerdaagse evenementen is het prettig als je (iig de eerste dag) zoveel mogelijk droog kan doorbrengen.

Heb wel eens met een vuilniszak over mijn replica gespeeld in een flinke herfstbui. Gat aan de voorkant, tape om de loop en niet teveel sprayen want herladen is wat irritant.

• Leuk
Waarderingen: Camilo en Robbie
Koop een Tippmann m4 en het mag regenen hoor ;) nee alle gekheid op een stokje , los van het feit dat ik niet graag door de blubber kruip zie je bij regen ook bijna bij iedereen de brillen beslaan + ik ben gewoon zuinig op mijn spullen , slecht weer en regen dan ga ik gewoon niet , maakt dat mij een mooi weer skirmer ? denk het wel hahaha ook in de herfst heb je zat mooie droge dagen , het is nu effe bagger helaas .

Ik heb 1x in vrij harde downpour gespeeld, het enigste waar ik bang voor was was regen in m'n AEG :p De rest, achja, droogt wel weer.

Haha is dan maar goed dat ik de SVD bij me heb, met m'n TM Glock 17 :p
Kwestie van goed afdrogen, maar hoef niet bang te zijn dat er iets stuk gaat. Een beetje nat worden vindt ik geen issue :)

• Leuk
Waarderingen: Robin2k7
In de regen skirmen geeft zon extra vibe! Één van mijn mooiste momenten was in een mega plensbui op Bunker Hill. Het enige waar ik bang voor was, was de electronica en dan met name mijn porto. Mijn accu's zaten achter in de stock waar geen regen bij kwam dus daar maakte ik me niet zon zorgen om.

Verder is het slim om inderdaad een droge set kleding bij te hebben zodat je warm kunt blijven na de skirm. Tijdens de skirm zou je met een poncho kunnen werken I guess?

• Leuk
Waarderingen: Camilo
Gorka kopen en je hebt nergens last meer van =P
En je replica gaat niet gauw stuk idd, of je moet er wel hele rare dingen mee gaan doen in de regen.

• Leuk
Heb een poncho en een regenbroek besteld, beide gore tex en in het frisse flecktarn :) thanks guys

• Leuk
Gorka kopen en je hebt nergens last meer van =P
En je replica gaat niet gauw stuk idd, of je moet er wel hele rare dingen mee gaan doen in de regen.

Ik had hetzelfde idee, kan ze helaas niet op tijd hier in NL krijgen voor de skirm ;)
Maar die staat nog op m'n lijstje, in Partizan. Dan match ik met @ChaoSState en zijn partner :D

• Leuk
Waarderingen: Robbie
1QIu9Gc.jpg

Geregeld :)

@Vladimir, jup same here:
maar let er op dat beide veel plastic hebben in de body en eentje alu wat ook helpt, iets met staal en zeker bijvoorbeeld een E&L moet je heel goed onderhouden helemaal na regen. BTW na een tijdje begeeft er wel iets in de video hierboven en de batterij is dood, wat logisch is.