Regio Bollenstreek

Tim v D

Member
30 jun 2014
5
0
Trophies
1
Ik vroeg me af, zijn er mensen op dit forum die uit de bollenstreek komen? Volgens mij ben ik namelijk de enige :'(

Hahaha dat is de streek tussen Den Haag, Haarlem en Leiden. Ik dacht dat dat algemeen bekend was :P

Ow die regio.... Dan hebben wij het over andere bollen ;-)

De naam bollenstreek komt iedereen wel bekend voor... Waar het ligt in blijkbaar minder bekend.

Wiki
De Bollenstreek of Duin- en Bollenstreek is een streek waar veel van de Nederlandse bollenteelt plaatsvindt. Het ligt rond de benedenloop van de Oude Rijn ten westen van Leiden en loopt noordwaarts tot het gebied ten westen van Haarlem door.

De Bollenstreek wordt vooral geroemd om de tulpen, en in mindere mate om de krokussen, narcissen en hyacinten. De Bollenstreek ontwikkelde zich tegen het eind van de 16e eeuw en in de 17e eeuw. Vooral de tulpenmanie speelde een belangrijke rol in de ontwikkeling tot wat nu bekendstaat als Bollenstreek.

Weer wat geleerd hahaha , alhoewel je ook eens over de A7 moet rijden daar stikt het ook van de bollen.

Hah! Eindelijk iemand in de buurt gevonden!
Ik begon al te denken dat ik de enige westerling hier was.

Nee maar omdat m'n werk zo ver is slaap ik daar gewoon als ik m'n werkweek heb en m'n vriendin woont in de buurt van utrecht

Ah oké.
Als jij bij Bunker hill skirmt, vertrek je dan uit Katwijk? Misschien kunnen we wel een x carpoolen?
Ik ben momenteel bezig met het kopen van een auto en benzinekosten delen is altijd goedkoper dan met twee auto's rijden.

Nee tot nu toe rij ik altijd vanuit m'n vriendin maar als ik ooit vanuit Katwijk rij dan zal ik het meteen zeggen natuurlijk.

Aan het randje van de Bollenstreek, in Rijnsaterwoude (ja, bestaat echt)