Replica downgraden

MauriceV92

Well-Known Member
22 aug 2018
268
191
Trophies
12
Hallo leden,

Ik ben echt compleet nieuw binnen de airsoft wereld en heb een replica kado gekregen.
deze schiet te hard (390 FPS).
Het gaat om een Dboys m4.

Ik heb al begrepen dat een goed idee is de veer te vervangen.
Zo begreep ik dat een M90 veer de juiste zou moeten zijn?

Kan iemand mij helpen of dit inderdaad juist is en of het dan nog uitmaakt wélke?
ik zie op bijvoorbeeld Gunfire deze:
https://gunfire.com/nl/products/ptw-spring-m90-1152206675.html
ik lees dat hij geschikt is voor een PTW klasse maar ik heb geen idee waar ik kan vinden welke klasse mijn replica heeft.

HELP!
 
Hey! Een M90 veer is in de meeste gevallen inderdaad goed voor een FPS onder de 360. Ik heb zelf geen ervaring met de SHS PTW spring, dus of die zou werken kan ik je niet vertellen. Ik denk het wel. Ik gebruik meestal de Guarder Sp100 Verder is het wel goed om te weten dat de gearbox open moet om de veer te wisselen... Dus het is maar de vraag of je dat zou willen, maar met filmpjes op Youtube is het goed te doen! Anders zou je de veer het beste kunnen laten vervangen bij een shop of andere airsoft tech.
 
  • Leuk
Waarderingen: MauriceV92
Zonder het exacte type te weten van je replica is het niet met 100% zekerheid te zetten, maar een m90 zal je altijd onder de 360 FPS krijgen. Kans is echter aanwezig dat een m100 mooier richting de 360 FPS schiet. Is echter de vraag hoe hot je wilt schieten als je zelf geen chrono hebt. Weet je hoeveel hij nu schiet op de chrono? Ook heb je een AEG qua type en geen PTW. Of veren onderling te ruilen zijn, lijkt me niet. Even kijken naar een AEG spring.
 
  • Leuk
Waarderingen: Roy Pie en MauriceV92
Kan je ze niet beter in NL halen dan. Als ik zo de prijzen bekijk en de verzendkosten bovenop.

Kan je eventueel als je extra zekerheid wilt de shop vragen info misschien eventueel het voor je doet.
 
  • Leuk
Waarderingen: MauriceV92
Prijzen vallen echt mee, veren in Nederland starten toch wel rond de 11 euro voor de goedkope. Deze kosten 4 euro per, dus bij twee veren heb je al winst. Combineer dit met eventuele andere aankopen die je al wilde doen bij gunfire en de besparing loopt alleen maar op.
 
Tenzij je een gokje wil nemen met die SHS M100 zou ik die lekker laten liggen, die heb ik toevallig twee week terug binnen gekregen en gaat dik over de 360 heen. Uit frustratie er ook een topic over gemaakt destijds.
Heb de Guarder SP90 en SP100 daarom gehaald, met de SP100 erin gaat het nu goed met zo'n 335FPS, zal waarschijnlijk nog wat stijgen op het moment dat ik m'n gearbox op orde maak.
 
@MauriceV92 Ik weet niet waar je vandaan komt??
Misschien een optie ivm hulp om de veer te vervangen??

Mvg Roy AKA Smitty
 
Ben ik de enige die de inner barrel gewoon een paar cm zou afzagen tot je op juiste fps zit?
Tenzij je een quick spring change heb zou ik alles lekker dichtlaten
 
Ik adviseer niemand om een inner barrel af te zagen tenzij je weet wat je aan het doen bent. Als je het verkeerd doet kan je achterblijven met een kromme loop, een loop die je bb's overal naartoe schiet behalve naar voren of een loop die gigantisch te lage fps schiet. Koop als je niet een gearbox wilt openen een andere innerbarrel die korter is, maar ga niet eraan zagen!
 
@MauriceV92 Ik weet niet waar je vandaan komt??
Misschien een optie ivm hulp om de veer te vervangen??

Mvg Roy AKA Smitty

Thanks Roy, ik woon in Rockanje. Zuid-Holland regio Brielle / Hellevoetsluis.
mocht er iemand in de buurt wonen die mij zou kunnen helpen ERG graag!

Verder ben ik trouwens wel verbonden aan Combat City in Leiden dus daar heb ik vast ook wat collega's welke mij zouden kunnen helpen.
Echter is Rockanje - Leiden dik een uur rijden waardoor het prettig zou zijn iemand te vinden di ein de buurt woont.

Groeten!
 
  • Leuk
Waarderingen: Roy Pie
Dat is voor mij ietwat te ver ;)
ben zelf woonachtig in Flevoland.

Mvg Roy AKA Smitty