Replica gevonden. En dan?

Venlonaer

Active Member
27 jun 2014
42
9
Trophies
3
Gezien de oude posts allemaal weg zijn is het dus nergens meer overzichtelijk terug te vinden is, maar een nieuwe discussie.

Ik ben nu helemaal klaar om te beginnen met airsoften (eindelijk.....). Replica gevonden en al (Bolt M4). Maar nu komt het functionele gedeelte. Welke batterijen heb ik nodig, welke oplader, welke extra magazijnen, onderhoud accessoires en last but not least, welke zak BB's?

Mocht ik belangrijke aspecten vergeten zijn dan hoor ik dat graag!

hey Venlonaer,

Tja veel zaken die je noemt zijn zeg maar wat je zelf het prettigst vind.
Ik kan wel zeggen dat je LiPo accu's moet kopen en daarbij een smart/balance charger , dat je alleen maar met Xtreme precision bb's moet spelen en dat highcaps uit de boze zijn en je vanaf nu nog maar alleen met mid-caps mag spelen.
(Tenminste dat is mijn setup)
Ik heb gewoon diverse dingen geprobeerd en zo ben ik erachter gekomen wat voor mij het prettigste werkte.

resume: 

Qua batterijen vind ik persoonlijk LiPo's het beste , maar je hebt ook mensen die zweren bij Nimh batterijen omdat die wat onderhouds vriendelijker zijn.

Wat BB's betreft speel ik alleen nog maar met Xtreme precision door de hele goede prijs/kwaliteit verhouding.

Magazijnen, Ik ben begonnen met 2 highcaps maar dat begon voor mij snel te vervelen.
Ik vind juist het snelle reloaden leuker en wat realistischer dan het gerammel van een high-cap en telkens aan een wieltje te moeten draaien of aan een touwtje te trekken. 

Onderhoud : 
Dat is niet zo heel moeilijk zorg voor schone doeken en zuurvrije silicone olie en maak daar je inner-barrel mee schoon. let wel op dat er geen olie op je hop-up komt want daar word niemand vrolijk van en zorgt ervoor dat je hop-up niet meer lekker werkt.

ik maak ongeveer om de 5 skirms mijn gearbox even open om te kijken wat de status is van de gears, piston, etc. en of het een en ander nog wat vet lust. let hierbij op dat het handig is dat je weet wat je doet. Als je er geen verstand van hebt kun je het beter door een ander laten doen. Of veel filmpjes op you-tube bekijken en dan zelf doen.

Hopelijk zijn je vragen een beetje beantwoord

Heb zelf ook de Bolt en gebruik extreme precision 0.25. 
Qua batterijen heb ik 2 7.4v 1200mah cranestock lipo's  (Heb er 2 gewoon voor zekerheid, aangezien de blowblack en recoil vrij zwaar is dus vreet stroom) 
Qua magazijnen dat is inderdaad je eigen keus.
Ik heb zelf 3 highcaps en 3 midcaps maar gebruik eigenlijk alleen maar de highcaps.
Qua onderhoud gewoon de barrel schoonmaken en de replica schoonmaken. Meer doe ik er niet aan.

Ik ben het ook eens met de bovenstaande reacties.
Lipo`s zijn gewoon beter dan Nimh.
zijn wel iets gevoeliger en moet je iets meer aandacht aan besteden, maar zocht er wel voor dat je replica net wat sneller reageert als jij die trekker overhaalt. En je ROF zal er iets door omhoog gaan.
Wel even een degelijke lader aanschaffen.

Voor de BB`s inderdaad gewoon Extreme Precision halen.

Mags gebruik ik voornamelijk midcaps.
Zelf heb ik 2 high caps en 5 mid caps.
Meestal heb ik 1 high cap mee in het veld en alle 5 de midcaps.
High cap gebruik ik het liefst als ik een weet dat ik een beetje ga supporten of als het een beetje tegen zit en niet zoveel zin meer heb om te herladen.
Verder bijna altijd Midcaps.

Schoonmaken ken ik eigenlijk niet. hooguit een cleaning rot met siliconen door de loop. Gearbox is nu na 10 -15 skirms nog niet uit elkaar geweest, al staat dat zo langzamerhand wel eens op de planning.

Succes.
Greetings

@Mobius001 welke midcaps zou jij adviseren voor de Bolt? M.a.w. welke passen goed?

Ik wik namelijk met midcaps gaan spelen en niet met highcaps, maar heb niet echt een idee welke extra magazijnen (merk) een goede prijs/kwaliteitsverhouding hebben en goed passen in de Bolt.

<b>Batterijen</b>
Ik raad ook NImh af dit ivm kou dat ze dan sneller leeg zijn.
heb zelf voor elke aeg 2 batt (3eag's=6batt) om zeker van mijn stroom voorziening en evt wat uit te kunnen lenen mocht dat nodig zijn.
Lipo zijn goede batt maar naast goede lader/balancer raad ik je ook een LIPO alarm aan. zo weet je dat batt bijna leeg is. Nadeel hiervan is dat deze wanneer je even wat meer vraagt van batt dit alarm ook af kan gaan.
Daarom speel ik zelf met LIFEPO en raad ik je die meer aan dan LIPO. Ook is een LIFEPO veel stabieler dan LIPO en is een laadzak niet nodig bij laden net als een alarm. Dit omdat je aeg er eeerder mee stpt dan dat je batterij plat is.
Lifepo gaat 3,3 per cell en met een 3cell kom je op 9,9V wat nog netjes is voor airsoft.
Met Lipo zal je een 2cell (7,4V) nodig hebben of anders een 3cell(11,1V) maar de 3cell heeft weer meer nadelen zoals sneller schieten, snellere slijtage van onderdelen als gearbox/motor/contactpuntjes van je trekker systeem.

nadeel van een Lifepo is dat ze iets meer ruimte in nemen. maar ten opzichte van de voordelen heeft dit er bij mij voor gezocht dat ik dus met LIFEPO speel.

<b>magazijnen</b>
Ik heb zelf 4 midcaps maar gebruik ze eigenlijk niet. alleen bij milsims. Speel zelf met highcaps wat als voordeel heeft dat je niet zoveel mags hoeft mee te sleuren.

<b>onderhoud
</b>Als onderhoud doe ik het droogmaken van mijn aeg's. Daarnaast met kuisstok/pompstok de loop doorhalen met droog doekje. en dan om het jaar laat ik mijn gearboxen shimmen. Hier heb ik zelf toch niet helemaal genoeg van opgesnoven dat ik denk dat ik het goed kan.<b>

bb's
</b>hier sluit ik zelf ook aan bij de rest. Xtreme precission. Heb zelf momenteel nog 0.20 bb's maar als deze op zijn wil ik over gaan op 0.25. Let wel op dat FPS test dient uitgevoerd te worden met 0.20<b>
</b>

@Sander Die ik liet zien zijn van metaal en niet van kunststof, dat heb ik sowieso liever. Maar die magazijnen zijn zo duur omdat als je de schroefjes onderin los schroeft er een staatslot in zit :P

Nimh vind ik net zo goed werken als LIPO's. Daarnaast vergen ze minder nadenken (gewoon opladen voor je gaat skirmen en that's it). De enige reden waarom ik LIPO's gebruik is dat ze veel goedkoper zijn. Anders gebruikte ik toch echt nimh... Ik ben nogal wat gemakkelijk wat dat betreft... :P

De versnelde trigger respons merk je als beginner toch niet (je hebt immers geen vergelijkingsmateriaal) en daarnaast kun je je nog steeds afvragen hoeveel toegevoegde waarde het heeft.

Betreft de Bolt, een 7.4 LIPO is te weinig. Je hebt er dan minimaal 2 nodig. Ik heb onlangs een 11.1 LIPO gekocht maar daar heb ik nog geen ervaring mee i.c.m. de Bolt.

Ik speel ook nog met twee high caps en een real cap (de laatste is een verkeerde levering) puur omdat ik nog geen pouches heb waar alles goed in past.

Qua BB's ga ik volledig met Sander mee. Gebruik Xtreme Precision en niks anders! Zeker geen 101inc. Goedkoop is duurkoop (dat is met bijna alles van 101inc). Met 101inc BB's heb ik vastlopers gehad, half vermalen BB's, double feeds, etc... Gewoon 2 euro meer uitgeven voor een stuk betere BB's. Want zoveel kosten BB's ook weer niet.

Graupner is een zeer bekend en degelijk merk.
Helaas betaal je hier wel de hoofd prijs voor, en heb ik mijn twijfels of deze in het juiste formaat geleverd kunnen worden.
Verder raad ik je aan om eens bij hobbyking te kijken.
Zeer betaalbaar en alle merken soorten en maten die je maar kunt verzinnen.
Of kijk en vraag eens bij airsoftlipo op de site deze is ook niet erg duur en kan je vast helpen.
Greetings