Replica paint job ja/nee?

Zal ik mijm replica een paintjob geven?

• Ja

Stemmen: 8 53,3%
  • Nee

Stemmen: 7 46,7%

• Totaal aantal stemmers
    15

Valmijaan

Well-Known Member
7 sep 2016
433
167
Trophies
14
Hallo ik zit al een tijdje aan te denken om mijn scar-l een paintjob te geven.
Ik wil gaan voor een distressed /post apocalyptic look.

Ik weet dat ik deze replica niet snel zal verkopen dus om de waarde daaling maal ik niet zo.
Maar is het slim om te doen? Zal ook mijn eerste paintjob worden.
Of zeggen jullie van beter eerst beetje oefenen op een andere replica, of gewoon niet doen want...
..

Graag hoor ik jullie meningen.

Mijn mening nee kan het ja alleen ik zelf ben er niet zn voorstander van als je bijvoorbeeld een te dikke laag aanbrengt dan past het niet wat dan weetje

Ik ben dol op een mooie paintjob. Zou zelf eerst oefenen op een goedkoop prulding, technieken onder de knie krijgen en dan pas voor het echie gaan.

• Leuk
Waarderingen: lj.nl
Persoonlijk vindt ik het op enkele modellen wel staan, maar meh. Sommige replica's worden zo'n kermis, dat zelfs intertoys er interesse in zou hebben.

En inderdaad, test het op iets goedkoops, of op iets dat je niet zoveel uitmaakt.

• Leuk
Waarderingen: Jan, Camilo en Stey
Ja goed idee, gelukkig heb ik nog een cyma akm liggen kan ik daar eens op oefenen.

Eens met Strelok. Vooral de post apocalyptic look is erg lastig om realistisch te doen. Die wordt al snel een kermis vind ik. Gewoon normale camo kan nog best vet staan! Ik vind het het mooiste als je alle accesoires hebt meegenomen in dezelfde camo look.

mijn opinie; "less is more"
Don't overdo.

SAM_2252 - Copy.JPG

nice.

SAM_2123 - Copy.JPG

To much.

Door dit topic werd ik weer ge-triggered om mijn "M4-met-afgan-sand-style-paintjob" probeer projectje op te pakken.
Zo voor een eerste keer ben ik best tevreden (het kon ook zwaar tegenvallen natuurlijk :D)

01.jpg

02.jpg

Maar los van het resultaat; het is echt leuk om te painten! Vooral erg leuk om met verschillende kleur shades te werken en zo wat detail te maken (die je waarschijnlijk alleen zelf ziet, maar daar gaat het tenslotte ook om :)). En niet te vergeten; het 'weatheren' om het apparaat wat meer gebruikerssporen te geven, ook leuk om te doen maar op een gegeven moment ben ik maar gestopt, de rest van de slijtage komt vanzelf wel door normaal gebruik. Dus, twijfel je aan een paintjob? Gewoon een keertje doen, zeer vermakelijk :)

Ter info:

Paint kleuren (Fosco spuitbussen):
- Coyote
- Tropentarn Sand
- WH Dunkel Gelb
- Ranger Green
- Flat Black

Replica: King Arms Colt M4 AEG met:
- KAC QDSS-NT4 style surpressor (om de verlengde inner te verbergen)
- King Arms QD front sight sling mount
- CQB outer barrel + KAC type RAS handguard
- Tango Down style QD front grip
- Element LaRue M3 QD mount
- Aimpoint Comp M2 style reddot
- Troy Industries type folding rear sight
- Element QD sling swivel slot
- King Arms battery buffer tube
- Magpul CTR style stock

@Ij.nl thank voor advies, ga denk zeker eerst keer experimenten op mijn cyma ak :)
Maar jou paintjob is er goed uit gekomen.

• Leuk
Net wat hij zegt; kan een hit zijn of een mis.
Ik vind je King Arms er in ieder geval geslaagd eruit zien.

• Leuk