Review Bullet Factory

Motorordonhans

Well-Known Member
23 okt 2014
468
186
Trophies
15
Review Bullet Factory


Een aantal weken geleden ben ik bij de Bullet Factory in Oudwoude, friesland geweest. Ik hab beloofd mijn indruk met jullie te delen. Hier mijn Review.


Een wat druilerige zondagochtend in oktober,  Noord Friesland,  8.30 uur Oudwoude om precies te zijn. Met de familie brengen we  de vakantie door in het Landalpark Esonstad  aan het Lauwersmeer.  Naast de aardige Friese stadjes de eilanden Schiermonnikoog en Vlieland is er genoeg  te doen. Maar als airsofter herken je vast de drang om tijdens  de vakantie op zoek te gaan naar winkels waar je gear kan vinden  Voor mij was deze wens eerder die week  in  vervulling gegaan toen we een leeuwarden aandeden.  Ik heb al een kast vol met spullen, maar ja!  Je kunt natuurlijk ook op zoek  gaan naar plekken waar je kunt airsoften.  Mocht dit nu heel toevallig vlak bij het vakantiepark te vinden zijn. Mijn vrouw zag  niet direct het nut , vast herkenbaar? maar  ik wel.  Lang leve het internet!  Ik heb me ingeschreven voor een CQB-skirm bij de Bullet Factory.  En de Hell met de regen! we gaan naar een binnen skirm.


Als voorbereiding  op deze skirm had eerder  contact gezocht met de eigenaar van de Bullet factory.


We hadden afgesproken dat ik  mijn replica’s tijdens het  verblijf op het vakantiepark een weekje  mocht opslaan in zijn kluis. Dat noem ik nog eens  Superservice.  Om het geheel legaal te maken had ik ook een de  NABV  een mailtje gestuurd. Nog even horen aan  welke voorwaarden het  opslaan moest voldoen?  De eigenaar woont op de skirmlocatie, heeft een kluis  en is NABV-lid. Aaan deze voorwaarden konden we voldoen.


We werden zeer hartelijk  ontvangen door de organisatie,  de koffie stond klaar.  Wij waren een van de eerste,  Logisch want het vakantiepark ligt op 20 minuten rijden van Oudwoude. We hadden  alle tijd voor de voorbereidingen en een rondleiding  in de skirm-arena..  Nog even rust en voordat we de chaos ingingen


De Bullet factory bevindt zich in een groot oud gebouw met  2200 vierkante meter  grote skirm-arena. De ruimte  is onder verdeeld  over meerdere verdiepingen,  veel kleine,  grote ruimte,  tunnels  en hoekjes om te verstoppen.  Het gebouw is opgetrokken uit  steen en beton. Het doet rauw aan, hierdoor waan je af en toe in een echt stadgevecht.  De omgeving is schemerig, er zijn lichteffecten, er hangt rook en op de achtergrond hoor je constant Kanon, geweervuur. Hier en daar een gil maakt het geheel compleet  (Desgewenst zijn de geluiden aan te passen naar zombiegeluiden maar dat is natuurlijk meer  iets voor de kleintjes als ze komen paintballen) 


Op deze zondag was het rustig, 16 deelnemers. Voor mij meer dan genoeg. Ik had geen enkele  CQB ervaring. Voor mij  is een beetje overzicht wel prettig.  Het spel  was snel maar door het aantal deelnemers zeker niet te druk.  Soms was er tijd dat beide partijen even afwachten .  Op deze momenten ontstond  er een  lekkere gespannen sfeertje.


 Er zijn genoeg plekken om dekking te zoeken maar door de vele openingen en kieren zit je nooit op je gemak . In het midden van de arena staat een bunker.  Lastig te verdedigen maar ook moeilijk te benaderen.  Dit  probleem  ervaar je ook als je loopbrug over wilt. Je bent een running Duck als je er over heen wilt. Eenmaal over de brug  zit je voor het gevoel  schijnbaar veilig. Een medespeler uit het andere team kwam daar pijnlijk achter toen hij de brug over stormde en ik vanuit de verdediging hem  in het gezicht schoot.  De afgespeelde geluidseffecten vielen even in het niet bij de geluiden die deze tegenstander  maakte.( hij droeg enkel een bril) Gelukkig was alleen zijn neus geraakt  en zat de rest van zijn gezicht nog op zijn  plek. Hij nam sportief mijn excuses aan.


Door het relatief  klein aantal deelnemers hadden we in de pauzes snel contact met de mensen.  Ik kan niet anders zeggen dat we leuk contact hadden. Wat nou stugge Friezen.?  Dit bleek des te meer toen ik vertelde dat we  uit Alkmaar kwamen  en de deze locatie als vakantie uitje hadden ingepland. De meeste deelnemers komen uit de omgeving Friesland/Groningen. Tijdens de skirm was niets te merken van de tegenstelling Friesland  VS Groningen. Ze schoten enkel op elkaar.  Men vertelde mij dat er in Friesland  beperkt aantal  skirm locaties zijn.  Dat verschijnsel kennen wij in Noord Holland- West Friesland ook. Dit is het gebied tussen Alkmaar,  Schagen, Enkhuizen en Hoorn.  Volgens mij is er geen enkele?   Mocht er iemand zijn met  privé bos of loods en zich geroepen voelen?


De Bullet factory  hanteert een maximaal aantal spelers van 40 personen.  40 personen lijkt  mij vrij druk, 25 tot 30 spelers moet zeker lukken.  Het spel verliep snel  Ons team werd een aantal keer snel weg gevaagd. Om deze reden kregen we veel verschillende spelscenario’s. Om het allemaal  nog wat evenwichtig te laten verlopen  werden ook regelmatig  teamleden gewisseld.


Mijn conclusie, Ik heb een superleuke  dag gehad. Mijn medespelers  dachten hier net zo over.We gingen  zeer enthousiast naar huis met ieder onze eigen verhalen. Ik vond de locatie heel bijzonder, veel variatie en een super goede sfeer.   Ik  heb verder geen vergelijking maar had er een behoorlijk real-life gevoel bij.  Het enige minpuntje was dat de vloer op sommige plekken glad was. Dat maakt je even minder mobiel. Normaal gesproken spelen ze in dezelfde ruimte ook paintball.  Dat geeft rotzooi maar men had het goed schoongemaakt.  Als je lekker actief bent blijf je niet schoon.  De organisatie is professioneel, vriendelijk  en  behulpzaam. Men staat de hele dag voor de deelnemers klaar. Dat viel mij echt op.   De sfeer is super relax en je voelt je welkom.   Er is een bar waar men naast verschillende dranken  ook snacks kan bestellen.  Een aparte rookruimte met rodeostier.  (Handig voor als je Marlboro rookt)    


Met andere woorden neem eens de moeite iets verder of een andere kant op  te rijden. combineer het met eens vakantie.  


Hans, de MotorordonHans
 
Mooie review, en nee in West Friesland is geen locatie. Wel iets lager bij assendelft.
 
Het is al een tijdje geleden dat ik er geweest ben. Maar komt helemaal over een met mijn Ervaring. Personeel Is echt super gemotiveerd. En kun je ook alle kanten mee op. Locatie Is ook leuk.
 
Wij hebben in Wieringen paintball-terein "de Eendracht" die op het moment van de legalisering in NL van het airsoften met de NABV in gesprek was over de vergunningen.


Echter heb ik daarna niks meer van deze orga gehoord.


De velden zijn ook wat te klein voor ons.


En een aantal ook te open want altijd wind in de noordkop.