RIS rail scheef? (SA-B14 / scope en holo)

Kefka

Member
18 aug 2016
16
4
Trophies
3
Beste ACN,

Na aanschaf van mijn eerste AEG, de Specna Arms SA-B14, heb ik afgelopen dinsdagavond mijn bekende schietbaan bezocht. De resultaten om te schieten via de iron sights zijn fantastisch! Scherp en consistent.

Ik heb ook een replica holo 552 en een sniper scope 3-9x40 aangeschaft. De holo voor skirms, de sniper scope voor de schietbanen indoor (o.a. 30 en 50 meter). Maar met beide scopes kon ik niets raken, de hits waren consistent (dat wel!) te veel naar linksonder buiten de roos. Het afstellen van de scopes had een beetje effect, maar niet tot iets speelbaars.

Bij nader onderzoek heb ik het gevoel dat er wat scheef is;
- de overloop van de RIS rail van het eerste deel (stock/grip) naar het tweede deel (outer barrel)
- überhaupt de RIS rail op de outer barrel
- de mounts van de scope.

Ik heb niet de tijd genomen om de verschillen in mm/cm te noteren qua schietresultaat om de scopes of alleen op het voorste- of achterste deel van de RIS rail te plaatsen.

Replica: Specna Arms SA-B14
Scope: ASG Strike Systems 3-9x40

Heeft iemand een advies?

Laatst bewerkt:
Ik heb die foto van je rail alleen gezien maar ik denk dat die rail gewoon recht is.
Hoe staat de holo er op? Staat die ook scheef?
Want het kan makkelijk zijn dat de scope scheef is of op zn minst de rail er van.

Hmmm lastig! Je zou idd kunnen kijken of je scope er netjes op staat.

Het kan misschien ook aan je scope liggen.

Ik had op een gegeven moment ook dat ik mijn reddot acog niet goed kreeg. Nu heb ik al een tijdje een zoom acog die ik wel goed krijg. Welliswaar tot het uiterste afgesteld, maar hij klopt nu wel

Let er goed op dat de bevestigings plaatjes van de scopes goed zitten. Als de losse zijkant van het bevestigingsplaatje op de kop of schuin zit. Dit kan voor een scheve bevestiging zorgen.

Ook kan het zijn dat je de bevestigings schroef niet in de gleuf van de ris hebt maar op 1 van de nokjes. Ook dit zorgt voor een scheve bevestiging.

Hopelijk heb je hier wat aan

• Leuk
Waarderingen: Jan
If you got this brand new then you have warranty, just send it back to the store and replace it with new one.
This problem will effect your accuracy whether with scope or not.

Lastig verhaal inderdaad.

Met de holo is het moeilijk te zien of deze scheef staat.
De scope lijkt beter te staan alleen op de voorste rail, maar testen kan ik nu niet. Ik heb de scope meerdere keren op/af van de rails gehaald en weet zeker dat deze goed staat tussen de nokjes.

The strange thing is that it shoots very accurate and consistent with the standard iron sights, each is attached to a different piece of the RIS rail.

Bedankt voor het advies, ik kijk nog even verder.

Wat je zou kunnen proberen is de iron sights ook op 1 ris gedeelte plaatsen als test?
Ik weet niet of je bij com-bat in de buurt zit, maar die hebben een schiet baan :)

Ja dat staat inderdaad scheef! Mag ik vragen op welke manier je de scope monteert? Eerst mounts plaatsen en daarna pas de scope in de mounts plaatsen? En vervolgens kruislings aandraaien? Misschien haalt het iets uit... Of wat zwarte elektricien tape er tussen doen en dan een beetje spelen met ophogen etc. Misschien krijg je hem dan recht. En als laatste kun je hem terugsturen natuurlijk!

Vanavond weer naar de schietbaan geweest, scope op alleen de voorste rail gemonteerd en af kunnen stellen. Nu staat hij recht en schiet zuiver en consistent op 10 meter. Na mijn vakantie naar Airsoft Heaven en de 30 meter baan proberen.

Ik vind het best zo en ga er geen tijd aan besteden. :-)
Mocht iemand anders ook iets geks met een scheve RIS rail hebben, dan kan deze thread misschien uitkomst of advies bieden.

Bedankt voor het advies!