Risico's

Daan_738

Member
15 apr 2018
17
4
Trophies
2
HEY!

Ik zie af en toe voorbij komen dat er een BB in iemand vast komt te zitten in bijvoorbeeld zijn arm. Dit is natuurlijk niet echt geweldig fijn..

Gebeurt dit vaak? En kan je dus in een T-shirt spelen of niet?
Wel natuurlijk een bril en mondkapje op!

Thanks!
 
Ik ben een maand of 2 terug op een cm of 20 afstand door een salvo van 7 BBs op m'n blote arm geraakt. De plekken zitten er nog maar er zat niets vast in mijn huid.

Het kan altijd gebeuren, maar vooral op zachte delen als wenkbrauwen, lippen e.d. en meestal met hits boven de 360 FPS van te dichtbij.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jan
Ik heb zelf nooit mee gemaakt dat bbs vast in de huid bleven zitten. Wel wondjes op oa voorhoofd waar wat bloed uit komt.
Twee keer gezien dat iemand een stukje tand kwijt raakte door een bb. En dan geen eens vanaf 5 meter maar 20 tot 30 meter. Dus een bitje of mondkapje is aan te raden.
En houd je bril altijd goed op je gezicht. Zelf een keer iemand in zn oog geschoten omdat ie zn bril ver op zn neus had staan doordat zn bril besloeg.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jan en Cooper2099
In huid blijven zitten heb ik nog niet mee gemaakt maar het kan de huid natuurlijk wel breken (lees al gaan bloeden) en dat gebeurd wel vaak op blote huid, maar een laagje stof en resulteert al vaak eerder in gewoon een blauwe plek.
 
Je kan prima in een tshirt spelen. Je moet alleen niet raar staan te kijken dat je als een soort lieveheersbeestje rondloopt van alle hits. Zeker als je binnen gaat spelen zonder vest.

Mocht je dat willen voorkomen is een extra laagje kleding een goede oplossing, dat scheelt al een hele hoop ;)
 
als je kijkt naar onze regels is het haast onmogelijk om een penetratie in de huid te krijgen

hou een beetje kleding aan en een handschoen en schoeisel samen met bril en mesh en je bent er

of je doet paintball masker en bril dubbel beschermd ;)
 
Het grootste risico in airsoft is op je muil gaan door je eigen lompheid. Enkel blessures zijn de meest voorkomende blessure in deze sport. Dus draag goede (hoge!) schoenen. En verder bril en mouth guard op en je bent in orde. Bbs bijten echt niet zo hard. Niet in Nederland tenminste.
 
De bb's die vast zitten zijn vaak bij organisaties die het niet zo op regels hebben.
Dan zijn het metalen bb's of glazen bb's. En/of met daarbij te hoge fps waardes zorgt voor zulke taferelen
 
Vast in de huit is bijna niet te doen.
Maar ik zou wel een x een paarhandschoenen en combatshirt aanschafen.

Geraakt worden op je vingers doet goed veel pijn. En na mijn vorige aanvaring met oogstmijt bij bunker hill ga ik niet meer met korte mouwen in dat gras ligen;)
 
Lange mauwen is rond deze tijd ook aan te raden vanwege teken. Ze vallen niet uit bomen als een 101 airborne maar zitten voornamelijk in hoog gras.
 
Ik heb het zelf dus al wel gehad dat ik letterlijk de bb's uit mijn arm kon peuteren.
Maar dit was een uitzonderlijke situatie.
Door omstandigheden kreeg ik 6 bbs op 20cm van de loop op de binnenkant van mijn linker onderarm. Kon ik als ontvanger niks aan doen en tegenstander als schutter ook niet heel veel. Was een warme dag en in had toevallig net 10 min daar voor de mouwen van mijjn ubach af geritst, speel nu altijd met mouwen ongeacht hoe warm.
Voor zover ik me kan herinneren lag er 1bb op de huid maar viel er niet van zelf af, en de tweede zat niet daadwerkelijk onder de huid maar zat wel in de gescheurde huid vast.
3 jaar later nog steeds 3 littekens zichtbaar.
Deed het pijn toen het gebeurde? Viel best mee, was meer de schik.

Zoals verder al gezegt bescherm je ogen tanden en voeten op de juiste manier. Dat zijn de grootste gevaren.
Handschoenen vind ik zelf wel aanrader gezien hits op de vingers meestal toch wel de pijnlijkere hits van de dag zijn.
Oren en oorlellen zijn ook heel nasty.
Maar kans is veel kleiner en beschermen wat lastiger.
Sommigen spelen ook nog met een tok.
Al vind ik dat zelf niet echt nodig.
Ben er nu zelf 2x geraakt en viel reuze mee. Op het moment zelf is het meer de schrik en lach ik er eigenlijk harder om dan dat het pijn doet.

Als je vaak genoeg speelt zal je vast wel eens op echt gemene plekjes geraakt worden die pijn doen of door de dunne huid snel bloeden. Maar je overleeft het allemaal vast wel.

Greetings
 
  • Leuk
Waarderingen: Oddball en Jan
Wel een aantal keer gehad (met CQB) dat bb's net onder de rand van mijn masker op mijn kaakbot terechtkwamen en dan dus inderdaad de huid breken; niet echt vast in de huid, maar wel bloed. Gaat ook wel weer over. Laatst bij CC Leiden een bb op mijn leuning gehad (toc zat nog in mijn tas, maar die wordt voortaan met indoor toch echt gedragen), geen verwonding maar lag toch wel even naar adem te happen.
 
Wel een aantal keer gehad (met CQB) dat bb's net onder de rand van mijn masker op mijn kaakbot terechtkwamen en dan dus inderdaad de huid breken; niet echt vast in de huid, maar wel bloed. Gaat ook wel weer over. Laatst bij CC Leiden een bb op mijn leuning gehad (toc zat nog in mijn tas, maar die wordt voortaan met indoor toch echt gedragen), geen verwonding maar lag toch wel even naar adem te happen.

Nutshots zijn altijd nasty. Weet nog van een nutshot van @Tactical Bear volgens mij. Achterlangs, tussen de benen, precies raak. Was ook bij CC.

En bij airsoft Inc. In 1 weekend de eigenaar die als VIP speelde via een ricochet precies op het topje geraakt en de week daarop de karma. Ricochet op mijn eigen topje.

Is inderdaad een flink risico nu ik er aan denk :confused:
 
Nutshots zijn altijd nasty. Weet nog van een nutshot van @Tactical Bear volgens mij. Achterlangs, tussen de benen, precies raak. Was ook bij CC.

En bij airsoft Inc. In 1 weekend de eigenaar die als VIP speelde via een ricochet precies op het topje geraakt en de week daarop de karma. Ricochet op mijn eigen topje.

Is inderdaad een flink risico nu ik er aan denk :confused:

Nu ik er zo over nadenk.... een bb op het topje moet geen fijn gevoel zijn.
Ik ben linksdragend dus misschien maar even investeren in een goede knie beschermer! ;):p
 
Een vriend die vaak mee gaat tijdens een skirm draagt altijd een vrij dikke jas dat scheeld een slok op een borrel al krijgt ie het vaak zo warm dat hij gevaar loopt omdat ie door een dikke mist bril kijkt en zo ontstaan er weer andere problemen , mijn voornemen is dit syzoen in ieder geval lange mouwen te dragen al is er ook altijd het risico van de teeken .

Het is verleidelijk om korten mouwen te dragen bij 25 + graden of het slim is is een ander verhaal , ook het scherpe takken en brandnetel verhaal en risico op bb,s wondjes enz enz

Robin
 
  • Leuk
Waarderingen: Boudewijn
Er zijn shirts met lange mauwen te koop van oa invader gear. Weet niet hoe dik ze zijn maar zal vast wel wat beschikbaar zijn in een dunne stof. Een sport shirt(geen katoen!) kan ook goed helpen als het erg warm is.
Je moet je zelf altijd na kijken op teken als je hebt geairsoft. Daarnaast is er anti teken spray, ze vallen dan van je huid af idv vast bijten.
En wondjes, brandnetels, muggen en ander gespuis? Voak ben ie te bange (twents gezegde)
 
  • Leuk
Waarderingen: Boudewijn en Robin2k7
Ben een keer met een aantal van het forum, o.a. @Michiel, @Sander en @Joris Roggekamp bij Airsoft Heaven geweest in Almere. Heerlijke dag maar steekbeesten die bij mij en anderen dwars door petten, Mechanix handschoenen, Ripstop broeken en UBACs heen staken met enorme schijven tot gevolg. Werd bij mij helaas een bacteriële infectie waardoor ik een paar maanden uit de running was maar ik heb mijn arm weten te behouden gelukkig en kon na 3 maanden weer airsoften.

Sindsdien altijd DEET en nergens meer last van.
 
Ben een keer met een aantal van het forum, o.a. @Michiel, @Sander en @Joris Roggekamp bij Airsoft Heaven geweest in Almere. Heerlijke dag maar steekbeesten die bij mij en anderen dwars door petten, Mechanix handschoenen, Ripstop broeken en UBACs heen staken met enorme schijven tot gevolg. Werd bij mij helaas een bacteriële infectie waardoor ik een paar maanden uit de running was maar ik heb mijn arm weten te behouden gelukkig en kon na 3 maanden weer airsoften.

Sindsdien altijd DEET en nergens meer last van.
Ja hahahahaha dat was geniaal. Die muggen waren echt enorme bloedzuigende monsters met gezwollen ledematen tot gevolg.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jan
Nutshots zijn altijd nasty. Weet nog van een nutshot van @Tactical Bear volgens mij. Achterlangs, tussen de benen, precies raak. Was ook bij CC.

En bij airsoft Inc. In 1 weekend de eigenaar die als VIP speelde via een ricochet precies op het topje geraakt en de week daarop de karma. Ricochet op mijn eigen topje.

Is inderdaad een flink risico nu ik er aan denk :confused:

lichtelijk ironisch dat ze het dan de helm noemen :p
 
  • Leuk
Waarderingen: michielvdz