Robin: Dan is het eindelijk zover

Robin Hoftijzer

New Member
31 aug 2014
4
0
Trophies
1
Hallo,

Ik ben Robin ik ben 22 jaar oud en heb mijn interesse op het airsoften laten vallen.
Na heel mijn leven lang gegamed te hebben van Call of Duty (de hele reeks) tot aan het Battlefield 3+4
Van Battlefield is de interesse zodanig gegroeid naar airsoft omdat je daar tactisch met je squad objecten moet veroveren of verdedigen in allerlei mogelijkheden en situaties. Vandaag heb ik me ook aangemeld bij de NABV om mijn carriere op te starten en ga 7 september naar de markt in Lelystad.
Mijn favoriete rol is in de sniper, lange dekking zonder je prijs te geven, maar zeker het close combat is heerlijk in en om gebouwen of bunkers.
Hopelijk mag ik snel mee naar een introductie dag om mijn contacten aan te leggen.

Groetjes,
Robin 
 
Hi Robin! 
Leuk en heel erg verstandig dat je uiteindelijk Battlefield bent gaan spelen ;) 
Tof dat je er de 7e bij bent. 11 oktober hebben we dus weer een introductie dag waarvoor je je op 8 september kunt aanmelden :) 
 
Welkom! Houd er wel rekening mee dat airsoft héél anders is dan Call of Duty ;)
 
Welkom op het forum!  Evin heeft inderdaad gelijk.. Het is wel wat anders als COD. Wil je echt de spanning en de snelheid van COD. Dan moet je het vooral van indoor hebben..
 
Bedankt jongens, alles is mogelijk.
de intresse is niet zo zeer van Call of Duty gekomen maar meer van Battlefield omdat je daar lekker tactisch bezig bent. Indoor wil ik zeker nog wel een keer gaan proberen dat lijkt me ook gaaf, maar eerst maar eens beginnen bij het begin :)
 
weet ook dat je met airsoft ca 20-40 meter schiet en een sniper met geluk tot 50 meter haalt. dus echt veel lange afstanden als in BTF of CoD is er niet bij. zoals voor elke beginner raad ik aan eerst gewoon assault te beginnen en dan bij voorkeur eens een sniper te lenen van iemand.
een assault is vaak bij aanschaf al best goed. Een sniper zul je al snel ca 500,- aan moeten spenderen(afhankelijk van merk) wil je het uiterste uit je bb halen in afstand en precisie
 
Daar ben ik het mee eens D van Kempen.
ik ben al wat gaan opzoeken en zover lijkt dat me zeker voor een beginner het beste.
er zijn zo al wat assult modellen waar m'n oog op gevallen is, misschien toch ook nog een marksman AA erbij aanschaffen voor op mn rug, wat stellen jullie voor als een prima beginners setup, wil graag een goede start maken en niet straks mijn geld uitgeven aan iets wat me nu een goede setup lijkt?
 
je kan voor klein modelletje gaan als in de MP serie. die kan je later ook gebruiken door op je rug mee te dragen
 
Welkom Robin!

Ik ben vaak klant van CQB City in Arnhem, en ik ben altijd bereid een intro mee te nemen. Maar laat ik niet merken dat je 360-no-scope nonsens, of andere Call of Duty shenanigans uitprobeert. ;p

Een goede setup is vaak persoonlijk, zelf raad ik je aan iets standaards te nemen zoals een M16/M4, SCAR-L of een Masada., als je een beetje scherp wilt schieten kom je met een goede M16 al een heel eind. Een sniper kost al snel het dubbele van je gemiddelde AEG (Zo kan je bijvoorbeeld een Ares scherpschuttersgeweer replica kopen van bijna €600, of een M16 van G&G voor zowat de helft van dat geld)

Helaas is het zoeken van een comfortabele setup trial & error, het heeft mij ook een tijdje geduurd voor ik m had zoals ik m nu heb, en ook nu ben ik ervan overtuigd dat het beter kan, maar het kan best zijn dat ik alleen daar last van heb en de andere jongens alles in een keer prima.hadden ;)