Rubbbebbbebbbers

Jobthecop

Active Member
5 aug 2014
34
7
Trophies
3
Beste allen,

Tijdens mijn laatste indoor skirm waren ineens al mijn pistoolmagazijnen gas aan het lekken. Ik heb er 4: 2 voor mijn sig p226 van KJ works en 2 voor mijn Glock 17 van WE.

De kans dat ze alle vier tegelijk lekken vond ik wat klein maar misschien is de temperatuur hierop van invloed geweest. Ik heb alles gedemonteerd en alle rubbers in dikke wapenolie gelegd. Over een week als alles .Lekker vet is, zal ik e.e.a. weer in elkaar zetten.

Maar wat als dat niet de oplossing is? Ik heb al gehoord dat reserve onderdelen van WE nauwelijks verkrijgbaar zijn. Ik weet niet of dat ook geldt voor KJ works. Kan ik ergens alternatieve rubbers verkrijgen? Of is er nog een andere oplossing waar ik niet aan gedacht heb? Overigens zit het lek bij alle vier aan de onderkant van de mags, dus bij de bodemplaat. De vulnippels en de knuppels aan de bovenzijde lijken niet te lekken. Het gaat dus om vierkante rubbers van ruwweg 2x2 cm.

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Lekken ze vanuit de base? Zo ja. Ik heb al 6 magazijnen gefixed door de oring eruit te halen om de base. Goed ontvetten en dan met blauwe permatex RTV gasket maker ertussen. Gaat al 14 maanden goed zonder problemen.

• Leuk
Waarderingen: sherlockzor
Ik had 2 magazijnen van tokyo marui mk23 welke op de base lekte.
Heb deze met een fohn onder handen genomen en lekken sinds dien niet meer.

Had met mijn glock elke skirm wel dat er 1 magazijn lekte.
Sinds ik mk23 en hicapa gebruik lekt er helemaal niks (op die 2 mk23 magazijnen na)

Haha. Door er met een fohn van dichtbij op te blazen wil het rubber nog wel eens op zijn plek schieten.
Dat werkte met de onderkant van mijn mk23 magazijn. Geen idee of dat ook met deat rubbertje onderop werkt .maarja als het toch al lek is, kan je het proberen

• Leuk
Waarderingen: QuickFix en Eviltwin-NL
Ik ben ook Gasket maker aant overwegen voor de baseplate van mijn gbb's