SA-B03 AR upgrade hulp

Pinguin

Member
23 feb 2016
10
1
Trophies
2
Goedemorgen All,

Ik heb een Specna Arms SA-B03 Assault Rifle Replica.
https://gunfire.pl/product-eng-1152...B03-Assault-Rifle-Replica-Kryptek-Typhon.html

Nu wil ik deze gaan upgraden omdat ik merk dat mijn BB's nog wel eens naar links of naar rechts afdwalen.

Nu zie ik zoveel mogelijkheden en ben ik zo achter a-technisch dat ik jullie om hulp vraag.

Waar ik aan zat te denken is het vervangen van
- de inner barrel voor een precision barrel van 6.03 mm en 363 mm lang (13 mm langer dan stock).
- Hop up bucking voor een siliconen versie (waar moet ik verder op letten?)
- een andere hop up (flat hop up).
- een m105 spring.

Nu zie ik alleen zoveel aanbieders en hoor ik ook dat niet alles compatible is met elkaar. Ik schiet met .25gram BB's.

Wie kan mij helpen. Waar moet ik op letten, wat zijn goede merken en kan ik dit zelf vervangen?

Ik hoor graag van jullie.
Groet, Sven

Ga voor je barrel voor een madbull , prometheus of iets anders ga niet kleiner dan 6.03 want schiet toch niets op.

Je hop up kamer is van metaal dus mag blijven zitten. Wel zou je de arm kunnen shimmen zodat je geen afwijking hebt.

Bucking kan je voor een prometheus purple gaan of g&g green en die aanpassen voor flat hop.

Ook een nub zoals dan een namazu firefly of een m nub zodat je een flat hop hebt.
Het is allemaal niet heel spannend maar hoe secuurder je te werk gaat hoe meer plezier je er van gaat hebben.

- Ga voor een kortere of gelijk aan, langer of korter maakt niks uit, de bore diameter is veel belangrijker.
- Materiaal is niet echt super belangrijk het gaat er om dat je naar een goede flat hop kijkt.
- Hop up unit alleen vervangen als de huidige niet naar behoren werkt en niet te fixen is.
- Wat is je huidige FPS, meestal moet je met een M100 wel rond de 330-350 komen.

Heb zelf ook een 363 want 350 is er niet . En dat verschil is zo minimaal

Nee maar 340, 330 wel en dat is ook meer dan zat, 363 moet je weer over mogelijke extensions na denken en etc. Niet nodig met een iets kortere.
Klopt idd. Ik heb zelf een foam supressor en had daar geen last van, en standaard zit er een langere outerbarrel op die je er kan afschroeven want anders is het zon lang lomp ding

Thanks mensen :) Hebben jullie toevallig linkjes naar een goede barrel en compatible bucket?

Barrel - https://www.qtac.nl/airsoft-parts/a...6-603-stainless-steel-precision-barrel-363mm9

Flat hop - https://www.qtac.nl/airsoft-parts/hop-up/airsoft-buckings/13625-modify-flat-hop-up-bucking-025g

Zelf zou ik normaal zeggen een prometheus purple bucking en die aanpassen voor flathop door de binnenste richel en raakvlak eruit te schuren maar die is zwak en heel snel kapot.
Mijn go to bucking blijft nu een GG green omdat ie wat steviger is en goed tegen kou kan. Maar je zult wel flat hop proof moeten maken en wat duurder uit zijn incl nub.

De set van modify scheelt je een hoofdpijn of 2 mocht het fout gaan maar je levert ietwat in op qualiteit ( sommige mensen zweren er dan weer bij)

Als de Specna verder nog standaard is (niet open geweest) shim de boel dan gelijk en controleer, of vervang, de onderdelen die voor de airseal zorgen. Dit hoeft niet perce slecht te zijn, maar het beste is het zeker niet :p als je hier niet te veel geld aan kwijt wil zijn kan je die spulletjes ook prima van aliexpress bestellen. Een constante FPS is namelijk ook bevorderlijk voor de constante vlucht van de BB.

Als je je nieuwe innerbarrel hebt zou ik je ook graag aanraden om goede BB's te gebruiken. Heb zelf de fout gemaakt om dat toen niet te doen, waardoor er veel restanten achter bleven en m'n BB's echter overal en nergens naartoe vlogen!

Succes in ieder geval!

Groet,
Peter

Thanks, ga ik die bestellen :) Moet zeggen dat ik geen vermindering van performance merk, maar goed om te veranderen voordat ik aan een precision barrel begin :)

• Leuk
Waarderingen: Peter Boudewijn
Als je een goede barrel hebt dan merk je het echt wel. Eerst schiet je alles helemaal recht en naarmate de barrel vuiler wordt merk je dat je bb's meer naar links en rechts gaan.
En die biocore bb's zijn ook prima idd. Heb ze zelf ook een tijd gebruikt, maar biocore heeft geen .28 en daarom heb ik nu ASG bb's.