Sa-B03

• Onderwerp starter Onderwerp starter Max
  • Startdatum Startdatum

Max

Member
1 nov 2014
12
1
Trophies
3
IK heb gisteren de SA-B03 van Specna Arms gekocht.
Maar de batterij doet het help . ;'

Waar moeten wij mee helpen als de accu het doet?

Ik ga er maar van uit dat hij het niet doet.
Wat heb je geprobeerd? Heb je de spanning gemeten? Heb je hem opgeladen? Reageert het lampje van de lader wel? Ect.... Graag wat meer informatie ;)

• Leuk
Waarderingen: Max
Oh shit! Nu moet je dus echt gaan airsoften!
Ben benieuwd wat er wel/niet werkt :p

• Leuk
er zit overal spanning op, en de oplader het rode lampje brand hier is de info. ;p

Standaard was bij mij de accu vol genoeg om schoten te lossen. Heb je al indedaad de accu opgeladen? Welk voltage komt er uit? Uit de 9.6 kwam bij mij vol zon 10.9 uit.
Stop de lader in de stroom en meet de stekker eens zie je een negatieve waarde heb je de + verkeerd.

Maakt niet uit maar vergeet ook niet dc te meten en niet ac.
Zit er misschien een stekkertje van de motor los? Of verkeerd om?

Stop je hem in de replica en zorg dat hij klikt.
zet de replica in semi en probeer een schot te lossen.

Als dit allemaal nogsteeds uitdraait in niet werken contacteer je de leverancier en zeg je dat hij niet deugd.
Ik zou hem openhalen en kijken of alle kabels van accu tot trigger contacts en van trigger contact naar de motor goed zijn
Piepstand op je multimeter.
Ik hoor graag of dit hielp. Bij meer elektravragen hoor ik het ook graag !

• Leuk
ik laad hem al een uur of 1/2 op maar als ik hem eer uit trek voor de schieten doet hij nog niets / uit mekaar hallen (im a nooby)

heeft er er misschien iets mee te maken dat het een standaard batterij is van 9.6v 1100mAH

Nee angezien de b03 standaard een 9.6 nimh is.
Heb je geen multimeter ? Dat zou alles noemenswaardig makkelijker maken.
Meten is weten

• Leuk
Als je replica net nieuw is valt ie nog onder de garantie. Als je hem open schroeft vervalt die garantie. Just a little info.

• Leuk
En wat gebeurd er dan als je de trekker overhaalt? Heb je de zekering al bekeken is deze nog heel? Hoor je uberhaupt iets als je probeert te schieten, ik neem aan dat hij niet nog in safe staat? Replica uit elkaar halen mag, gearbox opentrekken verbreekt pas de garantie als ik het goed heb. Also is dit een standaard SA B-03 of eentje met een ASCU?

• Leuk
Ik weet niet of je een maatje in de buurt hebt? Dan zou je daar de accu kunnen proberen. Of inderdaad een meter halen om te checken of er uberhaupt wel spanning op staat. If not, dan zou het de replica zelf kunnen zijn :(

• Leuk
Waar woon je miss kan je naar iemand in buurt komen of die naar jou.

Contacteer eerst leverancier wat je mag los schroeven binnen garantie.
De een mag je alleen batt vervangen bij de ander de body los schroeven

@Sander mag deze naar techniek. Daar hoort hij beter thuis dan algemeen ;)

• Leuk
Ik heb heb nog eens opgeladen.
En als ik hem er insteek en eens wil schieten ( semi) dan gebeurt er niks het zelfde voor auto.
De batterij is alsinds 1100 mAh Ni-MH 2/3a1100mAh 9.6V

Maar ik zal morgen eens contact opnemen.

Je zou nog even in de connectoren kijken... Zijn de vrouwelijke contact niet toevallig gespleten?

het is de motor maar Ik begrijp niet wat hij doet op het laatste (zie filmpje)

het is de motor maar Ik begrijp niet wat hij doet op het laatste (zie filmpje)

Als hij met de schroeverdraaier onder aan de grip draait dan stelt hij de motor height in, als die te hoog staat is het niet goed en te laag ook niet. Je hoort duidelijk meer geluid als hij zowel te hoog of te laag staat.

Maar dan zou hij wel geluid maken, dus daar kan het niet aan liggen. Heb je het met meerdere accu's geprobeerd?
Als dat het geval is dan ligt het aan je replica.
Heeft hij ooit eens geluid gemaakt? Dan zou ik de zekering bekijken (als deze replica er één heeft).
Daarna alle draden naar de motor en daarna de draden van de motor naar de gearbox.