scope voor scar-L

Persoonlijk denk ik dat optie 2 een beter is aangezien je de magnifier makkelijk weg kan klappen. Waar je rekening mee moet houden is dat je "maar" zo'n 50 meter schiet en het dus waarschijnlijk waardevoller is dat je een groter zichtveld hebt t.o.v. je target dichterbij halen.

Bij de shop waar ik regelmatig kom (Com-Bat) hebben ze diverse modellen staan en kan je ze uitproberen.

Zelf heb ik gekozen voor een 552 optic aangezien deze een red dot creeert zonder er werkelijk doorheen te kijken (holografisch) en er gaan AA batterijen in (op iedere hoek van de straat te krijgen).

Succes met kiezen!

Groet,
Peter

Ik ben zelf voor een red dot van aliexpress gegaan voor mijn scar-l was 17 euro kwijt Inc verzenden en ben er zeer blij mee :)
1zqa2e0.jpg

• Leuk
Waarderingen: Jan en Eviltwin-NL
Optie 3 zelfde als valmijaan gebruik er zelf al meerderen 3 jaar lang. En ga binnenkort weer een bij bestellen voor mijn nieuw replica. Prima dingen

• Leuk
Waarderingen: Jan
Thnx voor de tips. Ga een keer bij combatshop langs. Kan ik zelf kijken wat bevalt. Is mischien beter als je nog geen idee hebt wat voor sight je wilt als via internet bestellen mocht ie dan toch tegen vallen.
Laat jullie weten wat t is geworden.

Zie ik je alweer hier... zoals je weet speel ik zelf met de TM scar-L en dan ook nog eens toevallig met de Emerson Holosign en magnifier. De sign ben ik zeer tevreden mee... doet gewoon wat die moet doen. Je haalt inderdaad ongeveer 50 meter en andere spelers ook dus die zie je dan ook wel zonder magnifier, tegen de tijd dat je die uitgeklapt hebt en met zoom weer terug gevonden hebt ben je zelf al gehit.

Magnifier is dus een leuk extraatje maar gebruik meestal op rustige momenten als een soort verrekijker om vijanden te spotten maar niet echt om te richten en dan te hitten. Ook om even te kijken als je niet zeker bent of het team blauw of rood is of om snippers te spotten.
Handige is inderdaad dat je deze weg kan klappen dus in dat opzicht is het wel een uitkomst dat je niet altijd vast zit aan een scope die misschien te veel zoom heeft.

(mijn scar-L met emerson holosign en magnifier).
15731913_10154344657838282_2200333387275631024_o.jpg

• Leuk
Waarderingen: Valmijaan
Idd zal als mogelijk is rol van cls vervullen. Zal daarom meer achter in veld blijven of kuit front linie daarom leek magnifier me wel aardig om erbij te hebben.

Idd zal als mogelijk is rol van cls vervullen. Zal daarom meer achter in veld blijven of kuit front linie daarom leek magnifier me wel aardig om erbij te hebben.
Als SL blijf ik geregeld ook wat verder van de linie af, dan is een magnifier/zoom leuk om te hebben om te checken of iets blauw, rood of simpelweg een struik is. Schieten door mijn ACOG 4X scope doe ik bijna niet. Tegenwoordig speel ik vaker met mijn reddot, die gebruik ik altijd om te richten. Zelfs met verdere schoten.
Het richten met vergroting is idd iets dat langer duurt (of met oefening sneller kan gaan), maar het is meer "gedoe" dan reddot. Reddot schuif je voor je gezichtsveld en je hebt een target. Kan niet fout gaan ;)

• Leuk
Waarderingen: timdawson
Ik heb zelf een monoculair voor het scouten. Als ik met mijn replica ga lopen "zwaaien" val ik veel meer op en als ik net ergens lekker in dekking lig wil ik dat juist voorkomen.

Inmiddels scope gevonden en besteld± :)

Bijlagen

• leapers-3x-flip-to-side-qd-magnifier-ts.jpg
    leapers-3x-flip-to-side-qd-magnifier-ts.jpg
    36,6 KB · Weergaven: 172
  • scope.jpg
    scope.jpg
    30 KB · Weergaven: 156
  • Leuk
Waarderingen: Jan
Ik zelf heb een Element EOTech XPS3-2 en vind hem 3x niks. Je ziet er weinig door, en al helemaal met een plexiglas protector erop. Ben na 2 uur gebruik ervan al terug gegaan op mijn ACOG die waardeloze eye-relief heeft.

Heb bij een teamgenoot een keer zijn replica met reddot+magnifier geprobeerd en vond dit opzich ook tegen vallen, zag erg weinig vergeleken met mijn ACOG terwijl die ook nog eens een 4x vergroting heeft en de magnifier 3x.

Persoonlijk zou ik een scope aanraden die je kan switchen tussen 1x en *x vergroting. Zoals een Elcan Spectre of een vergelijkbare scope. Op Unit13 heb ik een mooie gezien van rond de €80,-

https://www.unit13shop.eu/index.php...n=article&group_id=20000103&aid=15610&lang=nl

Hallo Roel, en de rest.
Thnx voor de reacties. Hoop deze week scope binnen te krijgen heb ze bij combat shop geprobeert, maar hadden ze jammer genoeg niet op voorraad. Dus moesten ze besteld worden. Hoop binnenkort te testen en dan kijken wat ik ervan vindt.

Persoonlijk zou ik een scope aanraden die je kan switchen tussen 1x en *x vergroting. Zoals een Elcan Spectre of een vergelijkbare scope. Op Unit13 heb ik een mooie gezien van rond de €80,-

https://www.unit13shop.eu/index.php...n=article&group_id=20000103&aid=15610&lang=nl

Heb ik nog liggen. Is zo goed als nieuw. Mag weg voor €50 exclusief verzenden....

Ik kom er telkens weer achter dat zoom bij airsoft voor mij gewoon geen zin heeft. Ik heb 4x fixed geprobeer. 1,5 - 5x en andere scopes.
Maar mijn ogen zijn goed, en die 100 meter die wij in airsoft maximaal schieten, gaan mij het beste af met reflex scope.

• Leuk
Waarderingen: Twinfromhell