Scope vs kleding

John Snow

Well-Known Member
24 jul 2015
49
6
Trophies
4
Nadat ik mijn VOG na 5 werkdagen binnen heb, heb ik hem zojuist op de post gedaan naar de NABV. Hier hoop ik dat ik zaterdag mijn pas binnen heb. 

Zoals boven al te lezen is, ben ik nog een 'noob' in het airsoften aangezien ik nog bezig ben om mezelf in te schrijven. Bij het zoeken van mijn uiteindelijke loadout stuitte ik op een discussiepunt. Hierover wil ik graag jullie mening, zodat ik mijn keuze onder andere daarop kan baseren (naast mijn eigen mening ofcourse).

Ik heb gekozen voor een wat duurderde AA zodat ik gelijk een stabiel platform heb. Echter heb ik na mijn loadout genoeg geld voor óf:

1. T1-style scope met killflash óf

2. Invadergear multicamo pants en shirt

Welke van de twee zouden jullie als eerste aanraden? Ik persoonlijk vind dat ze beide in de eerste instantie niet echt 100% nodig zijn, maar wel handig om te hebben. 

Ik zou voor de camo gear gaan.
Er zitten standaard Iron sights op je AA. Leer eerst daar mee omgaan een scope /red dot kan altijd later nog.

Ik zou gaan voor een bril van een goed merk. Al het anders is bijzaak en niet perse nodig!

Pasjes gaan op Vrijdag naar de drukker,dus het wordt op z'n vroegst Dinsdag.

Wat al aangehaalt wordt..Goeie oogbescherming mag je niet op bezuinigen.

Restant van het geld anders even opsparen tot je weer genoeg saldo hebt voor En je Scope,En je kleding.

Wat Hogader daar vermeld is i.d.d.je top prio.

Je ogen zijn je kwetsbaarste lichaamsdelen en goede bescherming absoluut essentieel.

Daarna kan je mijn inziens het eerst gaan kijken naar extra accessoires.

Een outfit komt na verloop vanzelf wel goed is mijn ervaring.

Ik ben zelf begonnen met oude legerkleding uit de dump en ben langzaam maar zeker overgegaan op Woodland/DPM.

Zo hou je de kosten wat betreft gear en load-out in het begin laag en kan je op je gemak ervaren wat jou het beste bevalt qua looks en merken.

Misschien dat ik dat hierboven niet goed heb vermeld. Ik ben van plan om een bril op maat te kopen wanneer ik naar BBbaas  ga. Door hem in de winkel te kopen, weet ik zeker dat ik genoeg informatie zal krijgen welke bijvoorbeeld het beste is.

De bril zit al in de loadout die ik van plan ben om te kopen. Het gaat puur om de laatste circa 70 euro waarvan ik of dus de kleding of de scope van ga kopen.

Ach,we kunnen het beter te vaak zeggen dan 1 X te weinig met alle gevolgen van dien.

Als een bril goedgekeurd is, verkocht wordt door een Nederlandse airsoft winkel, dan is die toch goed? Ik heb voor 10 euro ongeveer een van Bunker 501. Dan zijn je ogen toch gewoon veilig?

Als een bril goedgekeurd is, verkocht wordt door een Nederlandse airsoft winkel, dan is die toch goed? Ik heb voor 10 euro ongeveer een van Bunker 501. Dan zijn je ogen toch gewoon veilig?

Daar kun je neit zomaar vanuit gaan. Een bril die zich strikt aan de NABV regels houd (en dus niet er ver overheen gaat) is eigenlijk ook niet geschikt, maar das een 2e

Je weet pas zeker dat een bril goed genoeg is als je er point blank met je sniper met 500 FPS op schiet van een 5tal meters.

Blijft hij heel dan zijn je ogen veilig,zoniet,tja.........!

Je weet pas zeker dat een bril goed genoeg is als je er point blank met je sniper met 500 FPS op schiet van een 5tal meters.

Blijft hij heel dan zijn je ogen veilig,zoniet,tja.........!

Sorry, maar dit is dus niet zo verstandig. Je test een helm ook niet door hem met een auto te overrijden. Sterker nog daarna kan je hem niet eens meer gebruiken. 

Leuk, maar laten we on topic blijven.
TS heeft een goede bril al in zijn budget opgenomen. Vraag is nu kleding of Optics?

Zelf ook nog een beginner (hell, nog niet eens een skirm gedaan.. haha). Maar ik denk dat je bij jezelf na moet gaan, wil ik moeilijker te zien zijn, of makkelijker schieten? Je zou in het begin ook nog goed uit de voeten kunnen met donkere kleding dragen. Zwarte trui met donkere cargo pants bij wijze van. Aan de andere kant, over je iron sights lijkt mij persoonlijk ook geen groot probleem. Je schiet tenslotte maar tientallen meters ver.

Mijn pro tip? Flip a coin! ;). En als je dan in je hoofd denkt 'kut' bij wat de munt zegt (volg je me nog?), dan kies je voor die ander! Haha

En om toch even in te haken op die bril. De bril die ik heb is defensie verstrekt en is met een shotgun op geschoten als test (niet de bril die ik nu zelf heb natuurlijk). Maaaar ik heb hier geen bewijs van ofzo, is dat een probleem? Lijkt me sowieso een raar verhaal dat je bij elke skirm je bril moet laten zien? Haha

Mijn advies: kijk naar de omgeving waarin je (gaat) spelen.

Doe je vooral woodland dan heeft camo een grotere meerwaarde als een red dot.

Ga je vooral cqb doen dan wint de red dot het weer van camo in termen van nuttigheid.

Ook al extra magazijnen in het bezit? of een extra accu? 

Kleding is bijzaak en een scope al helemaal. 

Belangrijk zijn de essentiele dingen die je nodig hebt om op zijn minst een dag skirmen vol te houden. Denk hierbij aan:

Bril, hestje, replica, accu(plus wellicht een extra), magazijnen(bij midcaps ook een speedloader), mag-pouches(want waar laat je die krengen), Veldfles(zorg dat je waterniveau op peil blijft). goede schoenen. BB's uiteraard,

Wat betreft camo, zoals vermeld kan je al voor 2 tientjes een DPM broek en blouse hebben bij de gemiddelde dump.

@John Doe zo heb ik een revision sawfly en een stingerhawk. Ook batch tested tegen shotguns

Kleine tip voor als je je camo gaat kopen: Koop een camo broek met ingebouwde kniebeschermers.

Skirmen met losse kniebeschermers is echt verschrikkelijk. Elke keer als je door je knieen gaat zal de strap van de beschermers in je knieholte snijden. Het is net zo irritant als een bril die constant beslaat.

@Roelof of in ieder geval een broek die een vak bij de knieën heeft zodat je protector inserts er in kan schuiven

Mijn clawgear protectors snijden trouwens niet overigens