sector gear draait te ver door

robke

Member
27 apr 2024
6
0
oi,
heb een krytac mk2 SPR,deze werkte tot ik er een perun hybrid v2 heb in gemonteerd
nu draait de sector gear eigenlijk te ver zodat de tappetplate en nozzle altijd naar achter getrokken zijn.
1714224672058.png

zo stopt hij nu.
 
Maar hoe kom je er bij dat dit te ver is? Dit is de gebruikelijke rust positie van elke standaard aeg na een schot op semi....

Als ik zo na de specs kijk van de perun is dit je standaard setting of de gene met actieve braking.

Als je wat anders wilt zul je dus de handleiding./ settings moeten doorlopen
 
Nou, vooruit. Tappet plate en Nozzle horen voorruit te staan.. Ik zat naar de piston te kijken... Gebruik je toevallig een 11.1V lipo?
 
@Eviltwin
Ja gebruik 11.1 lipo, zou het daar aanliggen?
Nozzle blijft helemaal in getrokken tegen de de gearbox, en zit niets speling op, met instelling heb ik alleen trigger sensitivity verandert. Bij mijn andere replica staat de sector gear en nozzle niet onder spanning
 
De stand / positie van je piston.. Je zet bij het plaatje de tekst, zo staat hij nu. Zijn dan je tappet plate en Nozzle iets naar achteren, maar je piston niet of iets.... Of helemaal?

Ik had inderdaad daad het vermoeden van pre-cocking. Maar die staat bij de standaard instellingen uit.

De reden van dat ik naar je accu vraag is dat ik toen overspinning vermoede. En dat verwacht ik dan nu eigenlijk weer als oorzaak. Nu heb ik zo geen kennis van deze mosfet en zo de gegevens even niet meer bij de hand. Maar mogelijk kun je dit oplossen door actieve braking aan te zetten / harder / hoger.
 
Had ik ook al eens mee getest op elke niveau gezet, 3 is standaard als ik hoger ging gebeurde er niets, als ik lager ging, stond de piston elke keer op een andere plek, dus de piston staat niet in rust maar denk dat de piston ongeveer 4 tanden naar achter getrokken word.
Zou het ook aan dr motor kunnen liggen dat daar de rem in versleten is, heb hem 2de hands gekocht dus weet niet hoe ermee om gegaan is of is dat uitgesloten.
 
In de motor zit geen rem. De rem is in feite een omgepoolde stroom die de motor de tegengestelde kant op laat draaien. Na dat de cycle klaar is. Wat neer komt op remmen. Aangezien ik uit jouw verhaal op maak dat het apparaat wel werkt, werkt de motor. Dus je "rem".

Maar als de piston hooguit 4 tanden naar achteren staat, staat er nauwelijks spanning / mechanische stress op het systeem. Ik zou me er dus niet zo druk om maken om eerlijk te zijn.
 
Maar door dat de alles zo staat schiet ik tegen 0.12 joule en voor de perun schoot het 1.21-1.24 joule, dus zou wel willen dat ik kan schieten en niet beter met de bb's kan gooien 🤠
 
@robke, misschien is het handig om foto's te maken van de situatie met wat je nu precies bedoeld. Zoals stand van de piston, ect.
@Eviltwin-NL doet hier echt z'n best voor je, maar het geheel komt ook bij mij niet helemaal binnen.
Daarbij heeft Eviltwin waarschijnlijk meer ervaringen met gearboxen als ik, aangezien mijn focus volledig bij HPA ligt. Maar bij zo'n lage joule zou je bijna denken dat er in de gearbox nauwelijks iets gebeurd, of dat de gehele airseal compleet weg is.
 
  • Leuk
Waarderingen: Eviltwin-NL
Kijk, dat is hele andere informatie. Dat soort dingen zijn handig om gelijk te delen ;)

Zie je de Nozzle überhaupt heen en weer gaan als je schiet? (dry fire op de kop. Kijkend in de magwell).

Maar dan durf ik hem ook wel aan. Tappet plate zit niet goed in de geleider rail of de veer aan 1 zijde is los.

Of als de barrel / hop up assebly uit elkaar is geweest, dan zit deze niet lekker op zijn plek, veertje er voor mist. Of bucking is te ver of juist niet vergenoeg aangedrukt.

Wat ook nog kan is dat de piston heads niet goed met het gaatje in de knobbel is gedrukt, maar dat lijkt me niet waarschijnlijk, want dan ga je hem niet fatsoenlijk dicht krijgen.
 
20240428_155739.jpg
zo is de stand van nozzle en tappetplate na elke cyclus, omdat de sector gear te verdraait worden deze te ver mee getrokken naar achter door de pin op de sector gear,door dit gebeuren heb ik geen airseal met nozzle en hopup.precocking staat af op perun, active brake staat op standard. Nu zit er ook geen veer in de tappetplate voor het te laten zien anders zit ee wel een in