Gister bij Office 2 in Lochem een gevalletje shield tegen gekomen.
Het geval was dat iemand / een team een eigen shield had meegenomen. Het was pas in de middag, met het speltype domination, dat het schild voor het eerst te voorschijn kwam. 1 van de intrestpoints lag boven en 1 van de intrestpoints was op de begane grond. En wie Office 2 kent, weet dat het boven flink krap is, en je met een shield echt een huuuuuge voordeel hebt.
Gedurende het spel heeft een speler het shield opgehaald, dus van te voren was er bij de spelers niets bekend. Ook geen tijdens de brieving hebben we er geen regels / instructies over gehad.
Aangezien mijn team het point boven had, heeft het tegenteam, de keuze gemaakt om het shield er bij te pakken om het punt boven te overmeesteren.
Ik was de eerste die het shield tegen kwam op de trap. Ik hoorde iets op de trap, dus ging al gericht die kant op, waarbij ik bij het indraaien, gelijk doorhad wat er aan de hand was, en meteen voor de voeten van de speler met het shield ging, welke meer dan 30 cm open waren en ik zo een schot of 10 op heb kunnen doen voordat het tegenteam terug schoot. Ik kan me niet voorstellen dat ik alles gemist heb, maar een hit op de voeten werd "verrassend" niet genomen.
Toen ik iets daarna af was, ben ik naar de spawn gerend, en als de sodemieter onderlangs via de achterkant weer naar boven gegaan, en kwam al snel het shield tegen, welke ik in de rug makkelijk kon pakken. Waarop de speler
met het shield wou terug lopen. Dus ik zeg al, goh hoor jij je shield niet te
laten liggen? Waarop het antwoord was, dat hij van hem / het team was, en dat ze hem gewoon mee mochten nemen, en er weer
mee mochten spawnen. Dit schoot ons team al snel in het verkeerde keel gat, omdat een shield in die situatie dus compleet de balans van het spel verstoord.
Ik heb hem nog een keer van achter kunnen pakken, maar daarna werd het lastig, omdat hij zich in een kamer in de hoek had vast gezet.
Toen iemand verhaal ging halen bij de marshall, kregen we als antwoord, dat we eens moesten weten wat zo'n ding kost het team heeft gekost en dat ze in het echt ook gewoon gebruikt worden (ja maar niet zo belachelijk licht als dat ding
). Tja, wat bleek, het was het huisteam, met zoals het kwa gezichten leek, familie van een marshall (aanname
). Dat is dus een discussie die je nooit gaat winnen.
Al met al is het shield, maar 1 potje in de middag gebruikt, maar waarschijnlijk ook omdat er gelijk een boel gezeur van kwam.
Zeker zonder briefing en zonder duidelijke afspraken (bijv. 1 keer per spel), dat wanneer de balans weg is het schild niet meer gebruikt mag worden, zeg ik dat die dingen het spel geen goed doen.