Shotgun als sidearm

Svendewaay

New Member
22 sep 2018
4
0
Trophies
2
Hallo! Afgeslopen week heb ik eindelijk een shotgun gekocht en zou deze naast mn m4 als sidearm gaan gebruiken.
Ik heb ooit eens iemand zien lopen die zijn shotgun aan een rugtas/vest had zitten met een soort holdster, is iemand van jullie hiermee bekend en heeft zonodig tips nog voor me?
Tnnx
 
Even googelen op "Shotgun holster" bied al veel resultaten. Hier 1 er van: Link

Natuurlijk is de soort holster afhankelijk van welke shotgun je hebt.

Ik vraag mij af, waarom wil je graag een shotgun als sidearm? Ik heb zelf een M4 om mooi mee te schieten en een pistol als ik in kleine ruimtes moet voortbewegen.
 
Because it looks cool.

Ik heb ook oplossingen gezien met magneten, volgens mij is het flink oefenen om de shotgun weer terug in het holster te krijgen. En met magneten gaat het net wat makkelijker.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jan
Because it looks cool.

Ik heb ook oplossingen gezien met magneten, volgens mij is het flink oefenen om de shotgun weer terug in het holster te krijgen. En met magneten gaat het net wat makkelijker.
Zit er ook aan te denken een shotgun te nemen als sidearm
 
Op het veld zie je regelmatig mensen rondlopen met een shotgun in een "scabbard". Ziet er misschien tof uit volgens sommigen (smaken verschillen ;)) maar echt praktisch heb ik het nog nooit zien zijn. In welke gevallen is het sneller om een shotgun uit je rugholster te pakken dan een pistool uit je holster?
 
  • Leuk
Waarderingen: Jan
ik heb een scabbard, ik heb een shotgun. ziet er misschien tacticool uit maar zwaar onpraktisch. heb die scabbard na 1 skirm nooit meer gebruikt. shotgun gaat nog wel eens mee het veld in maar laat ik meestal bij de base staan tot ik 'm is gebruik.
 
Shotgun is toch evenlang als m4. Waarom zou je dan shotgun als secundairy gebruiken?
Tactisch voordeel zal het niet zoveel geven denk ik, je schiet 2 keer zo langzaam en je hebt vervolgens nog een m4 om je nek hangen.
Denk dat je in meeste gevallen beter bent om gewoon je m4 te gebruiken of iets serieus kleins zoals pistool.
Tenzij je shotgun geen kolf heeft en kort is en je met een lange m4 rondloopt
 
Mijn idee achter de sidearm was meer een idee dat ik soms wat meer “rambo” kills kan maken. Heb je die scabbard ook in rugtas vorm?
 
vast wel, ik had mijn scabbard gewoon met molle aan de achterkant van mijn plate carier
 
Ik heb een shotgun en een scabbard...
Gebruik ook soms de shotgun als sidearm. Dan heb ik de scabbard aan mn riem vastgemaakt dmv de molle bevestiging. Is niet heel praktisch om ff snel van wapen te wisselen.
Die magneten is wel een goed idee!
Ik loop tegenwoordig met 3 replicas in t veld, deserteagle , m4 en shottie :p:D
 
ik zou toch aanraden om pistool te nemen ik zelf hem mijn pistool op mijn vest en grijp die sneller als aan riem of ergens anders
(note voor mezelf voortan doorladen en safty eraf als ik eht veld in gaat :p, laatste keer trok ik hem zo mooi mikte drukte af dammm niet doorgeladen ::) ging mijn 1e mooie pistol kill van de dag!!
Maar ja shotgun ziet er wel gaaf uit.
 
Ook ooit eens een shotgun in een pouch/holster mee genomen op m''n rug. Zwaar onpraktisch en vervolgens nooit meer gedaan.
 
Ik heb deze achterop m'n vest gemaakt waar ik dan m'n breacher in stop.
Samen met m'n vertrouwde Glock is dat m'n CQB setup.
Sure, het kan praktischer, maar ik vind het er vet uitzien en erg leuk spelen.
En als je het vaak doet kan je er nog redelijk snel mee worden. ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: Jan
Ik heb zelf ook de illusie gehad dat tacticool hetzelfde was als praktisch en werkzaam.... silly me! :p

Ik heb het geprobeerd met van die retentie clips met klitteband in combinatie met een sling en metalen haakjes die dan weer aan je vest of riem bevestigd kunnen worden, maar eigenlijk niets werkt echt lekker als je shotgun groter is dan een breacher formaat. En al kriebelt het nog steeds om er een oplossing voor te vinden, heb ik besloten deze maar even in de ijskast te plaatsen voordat ik er weer eens goed voor ga zitten.

Nog wat plaatjes voor inspiratie:

Sling09.jpg

img

DL2405-2.jpg

bh_71wc00bk_longgunacc_retention.jpg.aspx

18-1396-IMG3.jpeg

adapter21.jpg