Side-arm versus enhanced hop-up

Ik zit ook een beetje met dit probleem. De afstand haal ik wel, maar alle bb's hebben een afwijking naar links. Ik heb de hopup eruit gehaald en weer helemaal recht met de barrel aligned en terug gezet, maar het probleem bestaat nog steeds.
Wat Seagon zei heb ik ook al naar zitten kijken, maar niet echt een scheve bucking gezien.
Maar ik ga een precision barrel halen en een nieuwe hopup. Weet iemand wat je dan het beste kan nemen?

Het beste is een stainley steel barrel.
Die geven geen trillingen of in ieder geval minimaal.
In mijn AW308 bleek een kromme barrel te zitten van messing en ik heb die vervangen voor een Madbull 6,03 Python II Barrel van aluminium en heb die 4 X ondersteunt met vulbussen van rubber om diezelfde trillingen tegen te gaan.
Resultaat is een nauwkeuriger schot en een BB die eindelijk niet naar links afwijkt.
Deze alu lopen raad ik dus niet aan voor een aeg.
Voor een single shot is die nog wel te doen maar bij automatisch vuren zullen de trillingen in de loop een nadelig effect op de BB's hebben.
Helaas is de Stainley steel optie dan wel weer de duurste.

6.03 of 6.05. PDI, prometheus of edgi zijn de merken die door iedereen worden aangeraden als je op een budget zit dan zijn de madbulls ook heel goed. Als je PDI wil dan kun je hem het beste halen via de fabrikant in Japan is na alle inklaringskosten nog steeds goedkoper, zeker voor kortere barrels.

Bedoel je hop up chamber of bucking en nub? Standaard zijn G&G green buckings goed genoeg of anders een prommy purple, voor een flat hop raad ik een namazu firefly in combinatie met een prommy purple aan, heb er zelf goede resultaten mee, maar er zij ook flat hop nubs van modify (dacht ik) of andere merken. Hop up chamber ligt aan replica, ik heb zelf een lonex m4 hop up omdat hij met een prowin niet goed feedde, maar als de standaar geen misfeeds heeft of andere problemen zou ik hem niet meteen vervangen.

@Vladimir @Rebelattack dankjewel! Ik wilde idd voor een madbull alu barrel gaan, maar ik ga wel voor een stalen barrel.
Mijn hopup geeft soms misfeeds, maar ik weet niet of het ook aan mn magazijn kan liggen. Mijn replica is heel basic dus het zou zomaar de chamber kunnen zijn. En voor 35 euro heb ik al een complete nieuwe chamber gezien die ook nog beter af te stellen is.

Mocht dit allemaal niet helpen.
Ik heb pas terug een budgetbuks voorzien van een hele trits upgrades en had daarna ook misfeeds.
Bleek aan mijn nieuwe nozzle te liggen.
Die bleek net 1 mm te lang te zijn.
Afvijlen of met een dremel afslijpen en testen totdat hij niet meer misfeedde.
Schiet nu als een dolle.

Zoals @Vladimir al zegt het hoeft niet per se de hop up zelf te zijn kan ook aan de alu nozzle liggen of de tappet plate of de magazijnen die te veel spelling hebben. Makkelijke manier van hop up/magazijn testen is wanneer het magazijn veel speling heeft deze omhoog en naar voren te duwen, dit werkt vooral bij m4's omdat de feeding nozzle meer naar voren is georiënteerd.

Dan doe ik eerst wel de barrel en daarna de rest. Hoe heten die dingen om je barrel bewegingsvrij te krijgen?

@ChaoSState, spacers maar kan ook met ducttape worden gedaan. Je weet wel dat de performance increase van het switchen van barrel veel minder is dan een nieuwe bucking en nub.

Ben het helemaal met rebel eens.
Bucking en nub gaan je veel meer opleveren dan een barrel en is ook nog eens goedkoper.

Serieus? Ook de precisie van je aeg?
Btw, zit de nub in je bucking of is dat ook een los onderdeel?

das een los onderdeel.

m_12842.jpg

dit is een bucking en dat kleine friemeltje is de nub.

Even nog een side note standaard zit er meer een roller in dan wat op het plaatje staat dit is een flat hop niet dat je straks schrikt als je niet hetzelfde hebt ;)

@ChaoSState, heb zelf een prometheus purple, maar kan ook voor een G&G green bucking gaan, maple leaf maakt ook goede buckings. A ders even online researchen welke buckings goed zijn. Prommy purple wordt wel vaak aangeraden bij een flat hop, ook voor R-hop, maar zijn niet goedkoop.