Single leg strap

Imakittymeow

Well-Known Member
15 mrt 2017
192
158
Trophies
13
Hallo lieve mensen,

Ik ben op zoek naar een single leg strap.

De reden is: ik wil een medium lower side arm gaan dragen.

imi-defense-low-ride-belt-loop-black-black.jpg


In combinatie met een holster zodat de sidearm AA wat lager zit ongeveer handvat op riem hoogte. Alleen ik heb een soort van single leg strap nodig om de holster op zijn plaats te houden. De riem gaat dan via de holster om mijn been.

Eigenlijk zoiets maar dan in gewoon in nl of europa (moet toch lukken), iemand die zoiets al heeft/gezien?

safariland-leg-strap-for-6004-6005-holster-single_23-6500_a.jpg
 
@Imakittymeow Bedoel je nu dat je opzoek bent naar een IMI DEFENSE low ride? Die heb ik zelf ook vorig jaar gehaald bij Airsoft Heaven voor m'n IMI DEFENSE roto holster voor de HK45. Het holster heb ik uiteindelijk uit Israel gehaald (ZAHAL.org). Zie onder voor aktie foto.

0GGPGnw.jpg


zoals je ziet verlaagd 't de holster tot net onder mijn plate carrier (supper relaxt).

Maar je kunt terecht bij o.a.
http://www.combatshop.nl/imi-defense-low-ride-belt-attachment-black.html (op voorraad)

EDIT; Als je goed inzoomt dan zie je dat m'n riem door de lus gaat, en de flap van de riem die over de de low ride valt.
 
De IMI DEFENSE low ride is geen probleem, die is wel algemeen te verkrijgen. En inderdaad hij zit net onder je plate carrier, wat veel relaxter is. Alleen mijn vraag is dan: is de holster wel strak? Of gaat tie alle kanten op zeg maar beetje "wobble", mocht je rennen.

Mijn bedoeling is inderdaad wat jij hebt, alleen dan nog een extra leg strap die door je holster gaat om je been, zodat de holster echt geen enkele kant op kan.
 
Ik en begrijpend lezen ... :oops:

Ik moet eerlijk zeggen dat ik persoonlijk niet echt iets van een wobble merk. Hooguit dat het holster iets omhoog, en met de onderkant iets van je been afkomt, als je het pistool trekt. Maar dat is ook deels te fixen door de riem zelf goed vast te trekken.

Heb nergens iets gezien van zo'n lowride in combi met een strap. Je zou evt dmv een twee tal gaten een riempje, of paracord kunnen lussen om daarmee de strap aan de onderkant van het holster vast kunnen maken die je daarna weer om je been doet?

EDIT; net even mijn mijn setup gekeken. Met het holster op de laagste stand van de lowride kun je geen strap tussen lowride en holster (achter het holster langs) vast zetten.
Schiet me net te binnen, als je een lusje maakt aan de onderkant van het holster, kan dat natuurlijk niet door het plastic in het holster.... dat zal vast het holsteren zelf belemmeren/beinvloeden.
 
Met je holster heb je verder geen mogelijkheid meer om een extra riempje te trekken om je been zoals het voorbeeld? Ander ligt het misschien aan het type holster, kan ook :mad:

Ik zoek juist "het riempje" die je extra om de holster via het been doet. Ik kan ook alleen een paracord vinden voor b.v. je pols. Maar misschien zoek ik niet goed genoeg :eek:
 
is dit iets?
http://www.itstactical.com/gear/secure-your-safariland-6004-for-mid-ride/

Een custom solution om toch een strap te kunnen gebruiken...

In de imi low ride context. Je zou een gaatje kunnen maken in de strap, en die tussen de low ride en je holster kunnen plaatsen. Zodat de bevestigings schroef door het holster, je strap en de low ride gaat????

Dit voorbeeld is nu precies wat ik bedoel, alleen dit lijkt mij iets te veel customization haha. Je hebt ook holsters die zeg maar aan je IMI DEFENSE low ride hangen EN standaard ook een gaatje heeft om je "extra" legstrap aan te hangen. Het is toch lastiger dan gedacht :D
 
Het hk holster dat ik er aan heb hangen is 1 brok polymeer, geen lusje, haakje of iets dergelijks aan de achterkant voor een leg strap.

Enige andere oplossing is iets als zwart klittenband om het holster, ietwat diagonaal om daar je legstrap door heen te halen?

Zit je trouwens vast aan de imi? Je zou bv iets van Safariland kunnen nemen? Of een andere low ride/holster combinatie waar je wel relatief makelijk een strap aan vast kan maken?

'K hou een oogje of dit topic, mocht je een oplossing vinden.:)
 
Een leg strap is reuze irritant (persoonlijke mening). Wat je het beste kunt doen is kijken naar welke riem je wilt gaan dragen en dan kijken naar voor wat voor maat riem de holstermount gemaakt is. Een voorbeeld: als je een 2 inch riem combineert met een holstermount voor een 2 inch riem dan zal die al heel weinig gaan schommelen. Pak je echter voor diezelfde mount een riem van 1 inch dan schommelt het ding alle kanten op.

Wat je ook kunt doen (en wat ik gedaan heb) is combineren met een battle belt. Zal er morgen eens een foto van posten.