Skirms in het buitenland

Edwin

Active Member
24 aug 2016
26
8
Trophies
4
He Jongens (en misschien dames),

Het is al een tijdje geleden sinds ik op het forum geweest ben, dus hoe is het?

Ik heb een beetje zitten kijken naar skirms in het buiten en binnenland.
Nou kun je ook event in het buitenland doen, zoals Engeland en Zweden dacht ik.

Maar ik het nou niet echt zo'n event kunnen vinden, weet iemand waar je dat vinden kan?
En welke banen zijn in Nederland erg leuk om te Sniperen?

Groeten
Edwin

http://www.berget-events.com/
Dat is voor deze zomer in Zweden.

Voor het betere sniperwerk beveel ik RSL,Balls&Arrows en Bunker Hill aan.
Er zijn er vast nog wel een paar velden geschikt maar daar heb ik geen speelervaring.

Laatst bewerkt:
Op critical hit kan je ook goed sniper spelen. Maar dan ben je wel een van de vele daar =P

Besef wel dat je zonder Duitse markeringen niet door Duitsland mag rijden met je replica's als je bv naar zweden ofzo zou gaan

• Leuk
Waarderingen: Pietjepuk123
Staat allemaal uitgebreid beschreven op de website van Berget ,Oddball. ;)

Daar heb je gelijk in maar dan word het denk ik wel Border Wars.
Verder ken ik niet veel terreinen waarvoor je door duitsland heen moet.
Weet jij meer te vertellen over die duitse markings?
Ik wil zelf ook wel een X Bergett meemaken maar het risico om mijn replica's kwijt te raken aan de duitse polizei zie ik tegenop.:eek:

Waar het op neer komt is dat voordat in Duitsland een replica verkocht mag worden er een exemplaar naar de Duitse justitie moet worden gestuurd door de importeur.
Deze wordt dan getest en er wordt bekeken of deze aan de duitse regelgeving voldoet.

Als alles in orde is krijgt de importeur toestemming om die replica te voorzien van een F-markering (note: Elke type moet worden getest, ook als er enkel verschil is in looplengte oid) Naast de f-markering moet ook het kaliber 6mm gegraveerd zijn en de naam van de importeur.
Nu weet ik dat airsofters tegenwoordig een constructie heeft waarbij zij, na het eventueel ombouwen tot single shot only, niet origineel in Duitsland verkochte replica's kunnen laten graveren, zodat mensen op hun events in Duitsland kunnen spelen zonder nieuwe replica's aan te moeten schaffen.
OK denk je dan, dat is makkelijk. MAAR...

Nu heb ik laatst gehoord dat er importeurs in Duitsland zijn die deze werkwijze in twijfel trekken. Want wat blijkt; er zijn importeurs die voor bepaalde replica's het alleenrecht hebben op import en/of het graveren van bepaalde replica's. Nu is het dus zo dat het dus kan zijn (en gezien de grote diversiteit aan replica's die we bezitten zal het ook daadwerkelijk wel zo zijn) dat airsofters replica's laat graveren die ze eigenlijk helemaal niet mag graveren. In dat geval valt alle waarde van die markeringen weg en is de replica net zo illegaal als een replica zonder graveringen.
En de gevolgen daarvan kunnen heel groot zijn, want een niet gegraveerde replica telt als overtreding net zo zwaar als bezit van een illegaal vuurwapen.

Lang verhaal kort, wil je met je eigen replica ergens heen over land dan is opsturen de veiligste manier. De andere optie is een origineel duitse replica kopen.

En om het nog leuker te maken: Als, zo als bijvoorbeeld bij APS en PPS shotguns, de shells op zichzelf in staat zijn om een bb af te vuren dan dient elke shell apart de graveringen te hebben.

Berget is "off my list".:(
Bedankt Oddball voor de duidelijkheid.:)

Ja, Duitsland is een groot obstakel. Zeker als je dan ook nog eens rekening moet houden met het feit dat het bezit en/of monteren van lampen en lasers die specifiek voor wapens bedoeld zijn ook verboden zijn/is.

Maar Berget heeft volgens mij (tenminste vroeger wel) een optie om je replica's naar de organisatie te laten verzenden

Klopt maar ik ga er absoluut niet aan beginnen mijn dure replica's met de post te versturen naar een skirm.o_O

wauw thanks guys!

Das dus echt een serieus obstakel voor je naar zo'n skirm kan.
Dus je moet er voor zorgen dat je die Duitse markering hebt, en dan zit je over het algemeen wel veilig?

Ik heb een replica gekocht in Duistland (Airsoft2Go Graziani in emmerich), dus denk dat die wel goed is.
Wat wel eens waar een goeie grap is, hij schiet te hard om in Nederland te mogen spelen,
Ik heb een APS ASR104 m4, 451 FPS, nooit geweten dat het zo hard ging. Nu ga ik proberen op de garantie de replica te downgraden, zodat ik hier wel mag schieten. Als ze dat nou niet doen op de garantie, hoe kun je dan het beste je replica downgraden? gewoon puur de veer vervangen?

Ik had gelukkig die skirm wel mijn Sniper ASW AW.308 mee, die schoot net zo hard. Was echt super vet, alleen kan dat nog wel iets harder. Paar kleinde updates qua hope up.

Nogmaals bedankt voor alle info, echt super handig en fijn dat jullie dit allemaal willen vertellen.

Graziani is ook weer zoiets grappigs

Die hebben een vergunning om in duitsland buksen te verkopen die niet voldoen aan de duitse regelgeving zolang ze die niet aan duitsers verkopen. Dus ik zou het toch maar even nakijken

Ik heb gister avond mijn replica uit elkaar gehaald om er een nieuw veer in te zetten.(vorige schoot te hard)
Haal ik de gearbox uit elkaar blijkt dat ding al bijna helemaal geupgrade te zijn! Echt super vet, want 't ding kwam zo uit de winkel.

Ik heb gister avond mijn replica uit elkaar gehaald om er een nieuw veer in te zetten.(vorige schoot te hard)
Haal ik de gearbox uit elkaar blijkt dat ding al bijna helemaal geupgrade te zijn! Echt super vet, want 't ding kwam zo uit de winkel.

En hoe weet je dat hij geupgrade is?

Omdat mijn vader onderdelen gekocht om de zijne beter te maken en die dingen zaten er bij mij al in.

• Leuk
Waarderingen: Vladimir