Slide catch vraagje in de winter

Assault Captain

Well-Known Member
12 jan 2017
69
10
Trophies
4
Hoi mede airsofters...

Ik heb een winter gerelateerde vraag.
Mijn replicas hangen op zolder waar het nu niet vriest maar ook niet warm is.

Nu schoot ik even een magazijntje met men WE 92f en merkte ik dat de slide niet open bleef staan na de laatste bb.

Replica gelijk een beurtje gegeven in mijn 22graden keuken.... en daarna werkte de slide catch wel.

Nu vermoed ik dat het eigenlijk meer een temperatuur gerelateerd probleem is?

Gas niet sterk genoeg voor die temperatuur buiten/zolder?
Gas zet minder uit in kou verhaal?

Gas is Nuprol 2.0

Een suggestie welk Gas ik eventueel anders beter kan gebruiken voor in de winter maanden?

Alvast bedankt voor jullie tips 👍

Je hebt in ieder geval de kachel goed aanstaan in de keuken. :)

Ik gok dat je met Nuprol 3.0/Red Gas geen last meer hebt van het probleem. Door de koud zal de replica iets meer problemen hebben met cyclen en niet meer de kracht hebben om de slide catch te halen bij het laatste schot.

Dit kan met de lagere tempraturen en is heel logisch, omdat het gas door de lagere tempraturen niet even goed z'n druk kan houden.

Door Red Gas te gebruiken, is de gasdruk in je magazijn hoger en zou inderdaad het probleem weg kunnen zijn.

Bij tempraturen onder de 15C is Red Gas eigenlijk wel bij de meeste replica's met metalen slede aan te raden. Beetje een vuistregel. Gok dat het op zolder mogelijk kouder is dan 15C?

De airco staat aan ja 😉

Ja het zal er vermoedelijk wat kouder zijn ja dan 15C.

Is Red gas ook aan te raden bij een AAP-01 pistool?

Ik heb niet heel veel ervaring met een AAP-01, maar ik zag wel dat de pistol wat meer onderdelen heeft van kunststof. Denk alleen dat jij mij dat beter kan vertellen als ik. :)

In principe is het zo dat Red Gas voor bijvoorbeeld GBB pistols van Tokyo Marui heel slecht is, aangezien deze sledes hebben van kunststof door Japanse Regelgeving. De AAP heeft ook veel kunststof, maar volgens mij wel een metale slede? Dan zou al wat schelen.

Het zou, op de langere termijn, wat meer slijtage kunnen opleveren. Je zou altijd eerst kunnen kijken tot het moment dat je AAP-01 niet meer wil schieten/problemen geeft op je Nuprol 2.0 en dan wisselen naar Red Gas. Dan zit je over het algemeen altijd wel veilig. :)

Ja ik zat er aan te denken omdat die meer van abs is dat deze misschien minder last van de kou heeft. Er zijn wel wat metal/alluminium onder delen en de slede wat intern beweegt is van een metaal soort.
20241009_174229.jpg

Ik zal hem binnenkort eens op zolder met Greengas proberen denk ook dat deze minder kracht nodig heeft om te cyclen...