Sniper/DMR BB gewicht naar 0.46?

Bjorn Naber

New Member
28 nov 2023
2
0
Hoor steeds vaker voor bij komen dat nabv er over na zit te denken om naar 0,46 te gaan voor bb gewicht voor je sniper of DMR . weet iemand hier meer info over of dat dit bevestigt is of waar? wat ik vind het lastig om te weten of dat dit waar is en niet dat dit is geroepen en op word gepakt als de waarheid. Ik ben namelijk wel voorstanders natuurlijk maar ben ook heel nieuwsgierig of dat dat dit waar is. ook vraag ik me af wat de reden is waarom nu wel en wat de voor en na delen zijn.
 
Hoor steeds vaker voor bij komen dat nabv er over na zit te denken om naar 0,46 te gaan voor bb gewicht voor je sniper of DMR . weet iemand hier meer info over of dat dit bevestigt is of waar? wat ik vind het lastig om te weten of dat dit waar is en niet dat dit is geroepen en op word gepakt als de waarheid. Ik ben namelijk wel voorstanders natuurlijk maar ben ook heel nieuwsgierig of dat dat dit waar is. ook vraag ik me af wat de reden is waarom nu wel en wat de voor en na delen zijn.
Ik denk dat dit niet gaat gebeuren, eigenlijk.

Waarom? Nou:
Voor 2019 was het inderdaad mogelijk dat er gespeeld kon worden met, bijvoorbeeld, 0.46bb's. Dat is destijds, bij herziening van de FPS-regels, veranderd. Toen is ook de limiet van 0.40 bb's geintroduceerd i.c.m. de Joule-regels.

Ik denk niet dat de NABV hier snel vanaf stapt, eigenlijk. Daarbij is er ook al een tijdje terug discussie geweest of de zwaardere BB's niet schadelijk voor het mileu zijn.

Het lijkt mij vrij stug dat de BB's die zwaardere zijn dan 0.40 in NL weer op locaties gebruikt mogen worden. Het zou theoretisch misschien kunnen dat de NABV het gebruik goedkeurt, maar ik zie organisaties dan ook mogelijk weer een maximaal gewicht hanteren door mileuregels. Ik zou er dan ook echt niet vanuit gaan tot officiele berichtgeving en reacties van organisaties.
 
  • Leuk
Waarderingen: Bjorn Naber