Sniper op 1.1 joule nog 25 meter ?

10 mrt 2020
17
5
Trophies
3
Hallo allemaal.

Ik ben een L96 aan het ombouwen naar HPA/Co2 en vroeg me af of als ik hem zo afstel dat hij onder de 1.2 joule valt of dan de minimale afstand van 25 meter ook vervalt. Qua regels zou ik zeggen nee want het is een Spring dus minimaal 25 meter maar qua joules zit hij dan op een assault en die mogen minimaal 5 meter aanhouden.

Is er iemand die hier duidelijkheid over kan geven of is dit afhankelijk van het veld waarop je speelt ?

Grt Johan
 
Ja, dat mag. Sterker nog, ik heb mensen gezien die hun spring sniper afstellen op 1,2 joule en dan gaan spelen op binnen locaties. Betere, purere single shot kun je niet krijgen. De 5 meter pang regel geldt dan ook gewoon.

Alleen, je kunt je wel afvragen wat op dat moment het praktische nut van de sniper nog is. Je hebt waarschijnlijk geen range voordeel meer. Als jij 1 bb hebt afgevuurd, heeft een singe shot AEG al 10 bb's op je afgevuurd. 🧐

Je kunt bij twijfel altijd overleggen met een locatie waar je heen gaat, maar volgens mij kun je de sniper gewoon gebruiken met een MED van 5 meter.
 
@Kroeskoppie Bedankt voor je duidelijke reactie. Eigenlijk ging ook al uit van wat jij zei.

Eigenlijk is het ook niet echt de bedoeling om het (veel) te gebruiken maar het was wel iets wat in mijn gedachten kwam en nergens terug te vinden was. In de vriendengroep waarmee ik wel eens een prive skirm heb vonden ze het allemaal geen probleem maar dat zegt niets over de gewone skirms.

Indien ik naar een skirm ga en denk dat ik deze optie nodig heb dan zal ik de organisatie wel eerst mailen voor overleg.

Grt Johan