Snipers en airseal

• Onderwerp starter Onderwerp starter Daqn
  • Startdatum Startdatum

Daqn

Active Member
18 aug 2020
44
8
Trophies
3
Hallo hallo.

Ik heb een mooie srs a2 covert en deze heb ik een beetje aangepast met nieuwe internals.
Een maxx hopup
Crazy jet barrel
Bucking 70
En deze zijn allemaal gbb variant
3j spring
Mass piston

Nu is het zo dat als ik wil gaan schieten (zonder bb) en mijn vinger op de innerbarrel houd dat mijn piston alle lucht er uitdrukt vermoedelijk uit de hopup. Dit deed hij niet toen hij stock was zonder upgrades.
Nu vraag ik me af of dit slecht is of dat het niet zoveel uit moet maken.

Ik zag namelijk van een YouTube filmpje dat het daar wel zo is dat er geen lucht ontsnapte.

Dus is het erg dat de lucht ontsnapt of maakt dat niet uit en hoe zou dit op te lossen zijn ?

Met vriendelijke groet

Met het lucht verlies in de replica kan je best schieten.
Maar doordat het ene schot misschien wel 20+ fps zachter schiet dan het volgende schot zul je merken dat je bbs niet op de zelfde plek raken.

Zonder lucht verlies zul je veel constanter kunnen schieten. Wat resulteert in een betere precisie.

Ja misschien had ik voor de stalker kunnen gaan uit eindelijk. Faceless airsoft heeft gezegt dat de barrel en bucking niet compatible waren met de maxx hopup ondanks dat wel werd aangegeven momenteel ben ik aan het wachten op de order om alles te vervangen met faceless parts inclusief mousefart aangezien ik nergens iets in nederland kan vinden dat als een goede airbreak kan functioneren. To be continued dus.

• Leuk
Waarderingen: Pascal-XM
Als SRS fanaat (heb er 4) kan ik je vertellen dat de gbb style bucking niet past met de nozzel van de SRS. Deze is namelijk AEG spec en niet GBB. Ik kan je wel vertellen dat als je een stuk krimpkous om de nozzel doet je probleem redelijk verholpen is. Ik heb het namelijk ook geprobeerd met de maxx hop met de maple leaf bucking en de TNT barrel. Met deze setup had ik geen goede seal maar redelijk consistente shots. Ik heb mn eigen nozzel niet aangepast maar ken een hoop die de krimpkousmod hebben gedaan. Later gaan experimenteren met de MAXX SRE insert met de maple leaf hotshot SRS bucking en het seal probleem was ook over op de normale manier (zorg wel dat je dan de maple leaf SRS/HTI specific bucking hebt). Nu heb ik de Kraken gelijk bij release gemonteerd maar ivm corona nog niet goed kunnen testen helaas. Faceless heeft wel leuke truukjes, maar onpraktiesch. Geen enkele BB blokkeerd je loop dusdanig dat de lucht een andere uitweg zoekt zoals langs je bucking en nozzel waar veel mensen denken een seal lek te hebben. Persoonlijk vind ik dat een slechte test maar mensen zweren erbij.

Mijn setups:

SRS A1 custom 18"
Kraken hop met kraken 50 bucking, S3 arm en prowler nub
TNT S+ unbridged barrel (455mm)
WASP met tapered bake
Stalker 2 point cylinder
RAPAX 2+J spring
RAPAX powerrings
DTSS .338 silencer
2,27~ - 2,30~ joule @.30

SRS A1 sport 20"
FAST hop met TNT TR hop 60 bucking
TNT S+ bridged barrel (470mm)
SBA stock piston met SBA airbrake cup en custom CNC springguide
SBA standaard cylinder
SBA 150 spring
RAPAX powerrings
2,1~ - 2,2~ joule @.30

SRS A2 sport 16"
MAXX - SRE met Maple leaf SRS hotshot 70 bucking
SBA standaard barrel
WASP met tapered brake
SM fluted cylinder
RAPAX 2+J spring
RAPAX powerrings
2,23~ - 2,27~ joule @.30

SRS A2 covert 16" (under construction)
Kraken hop met kraken 60 bucking, S3 arm en prowler nub * Kraken is makkelijk met uitlijnen van hop, barrel en bucking
Stalker morpheus unbridged 420 mm barrel * Wil deze SRS zo compact moglijk houden, vandaar korte barrel
prototype piston en springguide * Ik weet dat een nieuw type piston gaat komen die beter gaat zijn dan alle andere pistons
Stalker fluted cylinder * Eens een keer weer wat anders
Rapax 2+J spring
DTSS .338 silencer
zo dicht mogelijk op 2,3 joule @.30 is de bedoeling

Als je verder vragen hebt help ik je graag :)

Laatst bewerkt:
Ik heb mijn nieuwe onderdelen binnen van faceless sniper en ik moet zeggen het is zo fijn dat je bijna niets meer hoort ben behoorlijk tevreden.

De mousefart is iemand daar bekend mee ? Zorgt deze ervoor dat je joule/fps omlaag gaat ?

Momenteel heb ik.
Pdi 16inch inner
Pdi rhop
Gratis bucking maar weet eigenlijk niet precies welke maar ik kreeg hem gratis(en werkt super goed)
Fast hop
Mvp van silverback
Mousfart v1.3
3j rapax
Spring guide van faceless ben ff de naam kwijt.
En een zelf gefabriceerde silencer die eigenlijk super goed werkt.

Mijn baan is 43m lang en schiet erg zuiver. Ik moet nog een langere baan zien te vinden.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Pascal-XM
Als SRS fanaat (heb er 4) kan ik je vertellen dat de gbb style bucking niet past met de nozzel van de SRS. Deze is namelijk AEG spec en niet GBB. Ik kan je wel vertellen dat als je een stuk krimpkous om de nozzel doet je probleem redelijk verholpen is. Ik heb het namelijk ook geprobeerd met de maxx hop met de maple leaf bucking en de TNT barrel. Met deze setup had ik geen goede seal maar redelijk consistente shots. Ik heb mn eigen nozzel niet aangepast maar ken een hoop die de krimpkousmod hebben gedaan. Later gaan experimenteren met de MAXX SRE insert met de maple leaf hotshot SRS bucking en het seal probleem was ook over op de normale manier (zorg wel dat je dan de maple leaf SRS/HTI specific bucking hebt). Nu heb ik de Kraken gelijk bij release gemonteerd maar ivm corona nog niet goed kunnen testen helaas. Faceless heeft wel leuke truukjes, maar onpraktiesch. Geen enkele BB blokkeerd je loop dusdanig dat de lucht een andere uitweg zoekt zoals langs je bucking en nozzel waar veel mensen denken een seal lek te hebben. Persoonlijk vind ik dat een slechte test maar mensen zweren erbij.

Mijn setups:

SRS A1 custom 18"
Kraken hop met kraken 50 bucking, S3 arm en prowler nub
TNT S+ unbridged barrel (455mm)
WASP met tapered bake
Stalker 2 point cylinder
RAPAX 2+J spring
RAPAX powerrings
DTSS .338 silencer
2,27~ - 2,30~ joule @.30

SRS A1 sport 20"
FAST hop met TNT TR hop 60 bucking
TNT S+ bridged barrel (470mm)
SBA stock piston met SBA airbrake cup en custom CNC springguide
SBA standaard cylinder
SBA 150 spring
RAPAX powerrings
2,1~ - 2,2~ joule @.30

SRS A2 sport 16"
MAXX - SRE met Maple leaf SRS hotshot 70 bucking
SBA standaard barrel
WASP met tapered brake
SM fluted cylinder
RAPAX 2+J spring
RAPAX powerrings
2,23~ - 2,27~ joule @.30

SRS A2 covert 16" (under construction)
Kraken hop met kraken 60 bucking, S3 arm en prowler nub * Kraken is makkelijk met uitlijnen van hop, barrel en bucking
Stalker morpheus unbridged 420 mm barrel * Wil deze SRS zo compact moglijk houden, vandaar korte barrel
prototype piston en springguide * Ik weet dat een nieuw type piston gaat komen die beter gaat zijn dan alle andere pistons
Stalker fluted cylinder * Eens een keer weer wat anders
Rapax 2+J spring
DTSS .338 silencer
zo dicht mogelijk op 2,3 joule @.30 is de bedoeling

Als je verder vragen hebt help ik je graag :)
Ik zie trouwens dat jij .30 gebruikt heeft dat verder een reden ?
En airbrakes zoals de mousefart zorgen die er ook voor dat je joule omlaag gaat ?

Mousefart ben ik bekend mee, is het zelfde idee als de EdGI SAP en de Snipermechanic WASP.

De joules gaan idd wat omlaag omdat de airbrake die erop zit een deel van de lucht gebruikt om de piston zo stil mogelijk af te remmen. Daarintegen, als je de piston verzwaard (kan in principe ook met alle 3 bovengenoemde pistons meende ik b.m.v. de bijgeleverde gewichtjes) is het mogelijk geen verlies, of juist wat joulecreep op te bouwen. Let hiermee wel op dat je niet over je max joules gaat.
Het is een samenspel van je overvolume uit je cylinder, je volume uit je barrel, je airbrake, het gewicht van je piston en het gewicht van je bb.

Het is meende ik niet mogelijk bij de mousefart om de lengte te bepalen van je airbrake. De WASP heeft dit wel met 3 verschillende airbrakes zodat je toch kan spelen met het geluid, de powerloss en de lichte boltpull. Vandaar dat mijne superstil is en toch met de lichte 2J+ veer van RAPAX heeft met een output van 2,3. Daarnaast heb ik nog geen betere demper gevonden dan de orginele silverback DTS .338 demper, maar dat is mijn mening;). De afstand wat mijne schiet is 70/80M recht in lijn (langer is de schietbaan niet), maar weet sowieso dat het verder is dan 70 (echte) meters.

Ik zie trouwens dat jij .30 gebruikt heeft dat verder een reden ?
En airbrakes zoals de mousefart zorgen die er ook voor dat je joule omlaag gaat ?

Klopt, dat komt omdat je altijd met .30 moet chronoen bij de orga's en wat mijn output met .30 is, is in mijn setup ook met .40 waarmee ik speel.