Doordat ik een nieuwe pistolgrip op mijn G&P M4 had gezet en niet gecheckt had of de pinion gear ver genoeg in de gearbox zat, heb ik een klein beetje de pinion gear naar de kl##te geholpen, dus was het tijd om de gearbox eens open te gaan halen.
Nou moet ik zeggen dat ik dat best spannend vond, want dit is de eerste keer dat ik qua tech werk verder ga dan alleen wat outer parts eraf te halen. Maar alles is goed gegaan en nu de gearbox toch helemaal open ligt, heb ik maar besloten om alles opnieuw te gaan shimmen, smeren en ook maar wat simpele upgrades te gaan uitvoeren. En zo kom ik op de sorbo pads....
Ik heb er redelijk wat over kunnen vinden op internet/youtube, je kijkt wat je beste AoE is, daarop baseer je de dikte van de "opvulling" aan de achterkant van je cilinderkop. Alleen zit ik toch nog met een aantal vragen betreffende de opvulling:
- Plak je de sorbo pad (incl eventuele opvullingsring) nou gelijk op het rubber van je cilinderkop of moet je het rubber van je cilinderkop vervangen door een dikkere rubberen ring waar je je sorbo pad dan weer opplakt?
- Is het beter om een sorbo pad te gebruiken die al geleverd wordt met een rubberen opvulring eraan vast of maakt dit niet uit?
- welke hardheid van sorbo is het beste? 40D of 70D, rekening houdend met dat de zachte 40D op een gegeven moment zijn indrukbaarheid blijkbaar zou kunnen verliezen?
Misschien zijn het allemaal open deuren die ik hier intrap, maar ik kon juist over deze specifieke punten niet echt veel info vinden in de verschillende filmpjes en/of diy guides.
Nou moet ik zeggen dat ik dat best spannend vond, want dit is de eerste keer dat ik qua tech werk verder ga dan alleen wat outer parts eraf te halen. Maar alles is goed gegaan en nu de gearbox toch helemaal open ligt, heb ik maar besloten om alles opnieuw te gaan shimmen, smeren en ook maar wat simpele upgrades te gaan uitvoeren. En zo kom ik op de sorbo pads....
Ik heb er redelijk wat over kunnen vinden op internet/youtube, je kijkt wat je beste AoE is, daarop baseer je de dikte van de "opvulling" aan de achterkant van je cilinderkop. Alleen zit ik toch nog met een aantal vragen betreffende de opvulling:
- Plak je de sorbo pad (incl eventuele opvullingsring) nou gelijk op het rubber van je cilinderkop of moet je het rubber van je cilinderkop vervangen door een dikkere rubberen ring waar je je sorbo pad dan weer opplakt?
- Is het beter om een sorbo pad te gebruiken die al geleverd wordt met een rubberen opvulring eraan vast of maakt dit niet uit?
- welke hardheid van sorbo is het beste? 40D of 70D, rekening houdend met dat de zachte 40D op een gegeven moment zijn indrukbaarheid blijkbaar zou kunnen verliezen?
Misschien zijn het allemaal open deuren die ik hier intrap, maar ik kon juist over deze specifieke punten niet echt veel info vinden in de verschillende filmpjes en/of diy guides.