SP90 veer schiet te langzaam, en SP100 te snel

Heady

Member
19 nov 2017
8
4
Trophies
3
Ik heb pas geleden een SP90 en een SP100 veer gehaald in de hoop dat 1 van deze 2 veren rond de 340-350 FPS zou schieten. Nu schiet ik met mijn compleet standaard Specna Arms SA-A03 SAEC replica met de SP90 veer 310 fps (en 280 fps met .25 BB's), en met de SP100 veer schiet ik 380 FPS met .20.

Nu vroeg ik me af of het mogelijk is om gewoon de SP100 veer een stuk van af te knippen, om hem iets minder snel te laten schieten? Of is dit schadelijk voor mijn gearbox o.i.d?
 
Yup dat kan. Ik zou alleen wel de veer netjes afwerken. Dus de rand afvijlen enz.
 
  • Leuk
Waarderingen: Heady
Ja kan. Wel ff uiteinde goed verwarmen en plat drukken zodat je geen schade aan je gearbox krijgt.
 
  • Leuk
Waarderingen: Heady
Een andere optie is kijken waar je luchtlekken hebt en dat aanpakken. Dan krik je met je SP90 je FPS omhoog.

310 vind ik trouwens een heerlijke FPS. Geen gezeik met meters die net want anders aangeven dan de meter bij je thuis. Ik zit zelf op 310, wil hem wel ietsjes verhogen, maar die 350/340 FPS vind ik al te spannend ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: Heady
Mijn SA A03 kwam al met een double O-ring cylinderhead en een double O-ring nozzle, seal was near perfect daarmee en ik heb hem vorige zomer gekocht, dus ga er vanuit dat dit ook bij de replica van de OP is, dus het is zeker te proberen maar of je daar op de SP90 werkelijk genoeg winst haalt valt te betwijfelen. Ik schiet zelf 350 op een SP100 (andere cylinder vandaar) en ook al is het risky ben ik er niet bang voor gezien ik nu op 3 chrono's al consistent hetzelfde schiet, maar de 330-340 ballpark is idd een betere optie.
 
  • Leuk
Waarderingen: Heady