Specna Arms B02

Nieuwe bucking en nub, langere inner barrel, andere veer en dat is het tot nog toe nog wel.

Wat is het effect als je je hop up verder omhoog of omlaag draait?
 
Bas;24227 zei:
Nieuwe bucking en nub, langere inner barrel, andere veer en dat is het tot nog toe nog wel.

Wat is het effect als je je hop up verder omhoog of omlaag draait?

Meer en minder hop op je bb, oftewel de mate van backspin dat je meegeeft, teveel en hij gaat omhoog en te weinig en hij valt na een paar meter op de grond. Je wil dus voor het gewicht bb dat je schiet hem instellen en dat hij dan ook daarop blijft staan.
 
Als ik me niet vergis heb ik 0.23 gram bbs en heb hem volgens mij helemaal openstaan en heb hier thuis niet egt de ruimte om dit te testen
 
Bas;24231 zei:
Als ik me niet vergis heb ik 0.23 gram bbs en heb hem volgens mij helemaal openstaan en heb hier thuis niet egt de ruimte om dit te testen

Je hebt wel een aantal meters nodig ja om hem goed te testen, vaak doen mensen dat ook op outdoor skirms even op het veld bij een lang stuk dat open is. BA heeft bijvoorbeeld een recht stuk weg waar je heel mooi kan zien wat je hop up doet.
 
Ik heb vanmiddag al wat uitgeprobeeert en zie dat hij al snel omhoog gaat als ik het goec begrijp houd dat in dat hij te ver open staat?
 
Dat betekent dat je teveel hop hebt. Op je wieltje staat een pijltje met "hop" erop, als je richting het pijltje draait dan krijg je meer hop.
In het perfecte geval heb je een klein hobbeltje in de baan van je bb, en dan vliegt hij goed.
En haal de hop up chamber van Specna nooit uit elkaar, want je krijgt hem nooit meer goed in elkaar.
 
Ik ben zelf ook met mijn replica bezig, maar zit de iron sight voor niet enorm in de weg voor je scope? Want dat is bij mij wel het geval.
 
Neee ik vind niet dat het egt in de weg zit kan er wel gewoon overheen kijken, geen probleem dus
 
@ChaoSState heb mn hopup van mn sa-b02 meerdere keren uit elkaar gehaald om de nub goed te plaatsen, en hij zit bij mij iig steeds weer goed in elkaar
 
Ik zou ook niet weten waarom de hopup nooit meer inelkaar zou gaan?? Het viel me alleen op dat de barrel erin zit met locktite. Zelfde als de motor stel schroef. Of dat een standaard iets is of omdat het een review apparaat is weet ik niet.
 
Omdat bij @ChaoSState volgens mij die tandwielen niet goed meer in elkaar grijpen doordat het een beetje gammel is geworden na een keer uit elkaar halen, maar als het goed is hoort dat niet te gebeuren.
 
Aan de achterkant van de tandwielen zit zo'n klemring en die krijg ik er niet meer op. Zelfs als ik hem helemaal strak aanduw dan floept hij er na een tijdje weer af.
Daardoor gaan de tandwielen scheef zitten en draait de hop up niet meer goed.
 
Ik ben nu alleen nog aan het twijfelen om over te stappen op Lipo batterijen, iemand hier misscien wat tips over?
Denk dan aan 7,4 v maar wat is het verschil tussen 1200 of 2000 nmh ofzoiets? En het moet natuurlijk wel in de kolf passen dus dan zou ik als ik me niet vergis voor nunchucks moeten gaan.
 
Verschil tussen 1200 en 2000 is de afmeting uiteraard. En de hoeveelheid schoten welke je ermee kan doen. Een 2000 mah zal meer schoten leveren dan een 1200.
 
Daarbij kunnen accu's met een hogere MAh ook hogere pieken aan. Een lipo accu van 1200 haalt het met trigger response lange na niet bij een 2200 mAh
 
Hmm wat raden jullie dan aan krijg ook niet hoger dan 1600 mah gevonden in nunchucks die dan nog in mijn kolf passen...
Lipo of bij nimh blijven?
Waar moet je anders eigenlijk je batterij kwijt?
 
@Eviltwin-NL
Dat klopt als ze beide gelijke C rating hebben. Maar heb jij een 2200mah met 15 C en ik gebruik 1200 met 25 ~ 50 C gaat het verhaal niet op :wink:

@Bas
Ik zou voor lipo gaan. Dat is altijd een vooruitgang op nimh
 
Ik zou ook voor de lipo gaan, 7.4 V doet niet veel kwaad en geeft meteen een verbetering op trigger response en lichtelijk op de RPS en het meest fijne nog wel is de consistentie. Waar de batterij zit is altijd afhankelijk van de replica, maar bij bijna alle M4's met een cranestock zit hij in de stock of de buffer tube. Op hobbyking staan een aantal nun-chuck lipo's die in de cranestock passen en die niet te duur zijn.
 
Heb nu 2 lipo accus binnen, daarover hoe moet je ze opslaan kun je ze gewoon opladen en dan in de kast leggen en voordat je ze weer gebruikt nog even helema opladen of hoe werkt dit?
 
Lees dit even door, daar staat alle informatie die je nodig hebt.

http://www.airsoftclubnederland.nl/airsoft-accus-en-laders-aegs-en-aeps/