Specna arms sa-B02

robin97

Well-Known Member
21 jan 2016
275
55
Trophies
7
Zijn er mensen die ervaring hebben met de sa-b02 en wat nou het verschil is tussen de sa-b02 en sa-a03, kwa bouw en intern?

Ikzelf heb de SA-A03 en geen ervanring met de SA-B02, maar als ik even google zie ik het volgende:

Kwa bouw:
-B02 heeft een vaste front sight waar de A03 een flip-up sight post heeft.
-B02 heeft een niet flip-up rear sight, de A03 heeft een flip-up rear sight post.
-De B02 heeft een onderbreking in de RIS rails zitten, bij de A03 loopt dit over de gehele lengte door.
Er verschilt dus niet in kwaliteit maar alleen in het ontwerp.

Intern:
-Zowel de B02 als de A03 hebben dezelde gearbox en zijn dus identiek (let wel op de SAEC of Enter & Convert modellen van beide versies!)
-Hoe het zit met inner barrel length weet ik niet, de A03 heeft 285mm, misschien is die van de B02 363mm, maar staar je hier niet op blind!

Intern zijn beide modellen hetzelfde, maar mocht je hem aanschaffen moet je echt de SAEC versie nemen. Scheelt een hele hoop met downgraden enzo.

Aangezien je de veer toch maar 1 keer verwisselt (denk ik) vind ik het die 70 euro meer niet echt waard

Ik zit intussen al op de 3. De stock veer heb ik vervangen, toen schoot hij nog steeds te hard. Toen de andere veer erin gedaan van Specna zelf en toen schoot hij veel te zacht. Uiteindelijk van de vorige keer een stukje geknipt en toen was de FPS goed.

Ik draai mn hand er niet voor om om de gearbox er uit te halen om de veer te wisselen, is hoogstens 10 min werk.. Uiteraard is SAEC nog sneller, maar is het je de meerprijs waard? Dat is iets wat je alleen zelf kan bepalen.

Ik zou zeggen dat 70 euro ook heel duur is zeker omdat ze bij gunfire ook de veer vervangen voor je en dat kost niks. Dit wordt zeer netjes gedaan en ook zeer accuraat op de fps die je vraagt. Voor de rest zit er zowieso al dus een makkelijker systeem op dan de standaard v2 gearbox. Die 70 euro kan je beter in wat nuttigere dingen steken naar mijn mening.

is downgraden naar rond de 345 genoeg, aangezien het bij de meting ook hoger kan zijn