Specna Arms SA-B03

Anthony

Member
19 feb 2018
9
1
Trophies
2
thumbnail_IMG_7978.jpg


Hey, dit is mijn specna arms sa-b03. hiermee heb ik al verschillende indoor cqb skirms gespeeld. Op dit moment is mijn replica nog precies zoals ik hem uit de doos heb gehaald heb enkel de veer veranderd. er zit nu een m90 veer bij die erbij geleverd werd van gunfire. Mijn replica schiet nu ongv 310 fps.

Ik ben veder tevreden over mijn replica alleen zou ik hem toch wel willen upgraden. Afgelopen weekend bij veluwe airsoft geweest en kreeg ik het advies om de inner barrel te vervangen voor een precision barrell en een flat hop in erin te doen??.. ik knikte ja ja, en vervolgens totaal geen idee na wat ik eigenlijks moet aanschaffen..

Zijn er mensen die ook deze replica hebben en tips kunnen geven om hem te verbeteren?

Ik wil het graag zelf doen om zo meer er over te leren: links, tutorials, tips zijn van harte welkom

Alvast bedankt,

Groeten

Update 21-2-2018

Bedankt voor de vele reacties, ook heb ik contact gehad met qTac.nl hun raden mij dit aan:


https://www.qtacairsoft.com/airsoft-parts/airsoft-barrels/aeg-603mm/14330-603-aeg-barrel-310mm
hun raden de bovenste barrel aan, zelf ging me voorkeur naar een net wat langere barrel.
https://www.qtacairsoft.com/airsoft-parts/airsoft-barrels/aeg-603mm/14331-603-aeg-barrel-370mm

https://www.qtacairsoft.com/airsoft-parts/hop-up/aeg-bucking/12676-macaron-hop-up-rubber-60
https://www.qtacairsoft.com/airsoft-parts/hop-up/aeg-bucking/11237-maple-leaf-hop-tensioner
 
Laatst bewerkt:
ik heb zelf de specna arms SA-A04, ik heb hier zelf een Prometheus barrel en een flat hop erin gezet. Ik ben door deze upgrade echt strakke lijnen gaan schieten, en ook een stuk verder. Ik pak zo 10 a 15 meter extra.
 
  • Leuk
Waarderingen: Anthony
Dat is inderdaad een goede barrel, het flathoppen heb ik laten doen. zorg er wel voor dat je de juiste barrellengte besteld.
 
Ik schiet nu zelf met .25, ga ik in range achteruit als ik .28 ga schieten?
 
Ik schiet nu zelf met .25, ga ik in range achteruit als ik .28 ga schieten?

Nee, altijd zo zwaar mogelijk pakken. Je bb is minder gevoelig voor de wind en blaadjes die hij onderweg tegen komt. Schiet je niet zwaar genoeg kan je zelfs minder ver schieten dan met een zware bb.
 
  • Leuk
Waarderingen: RamonDales
Als je voor een prometheus barrel wil gaan kun je beter voor de "maple leaf crazy jet barrel met de hotshot bucking en omega nub combo" gaan. Killer combo. En dan .3g of .33g gebruiken als je met .2g tussen de 345fps en 360fps zit anders .28g
 
  • Leuk
Waarderingen: Anthony
Ik heb exact dezelfde replica. Ik heb die van mij wel geupgrade:
- 16 TPA SHS/RA motor
- SHS Cylinderhead m4 (pad)
- SHS Type 0 Cylinder
- maple leaf flathop nub
- maple leaf bucking
- Prometheus precision barrel 363mm length, 6.03mm diameter.
- andere nozzle (welke weet ik niet meer)

En verder geshimmed en aoe aangepakt. Er moet bij mij nog een mosfet in en ik wil nog andere gears.
 
  • Leuk
Waarderingen: Anthony
Ik heb ongeveer dezelfde,

ik heb hem om de range en accuraatheid te verbeteren voor buiten

- maple leaf flathop nub
- maple leaf bucking
- maple leaf innerbarrel

en ik ben zeer tevreden met deze aanpassingen niet te duur maximal resultaat wat ik voor ogen had :)
 
  • Leuk
Waarderingen: Anthony
Bedankt voor de reacties, ik zal vandaag eens opzoeken na wat er allemaal is benoemd. en update ik deze topic binnenkort met als ik eruit ben :)
 
De barrel is zeker goed, ik heb zelf in mijn replica een G&G green bucking zitten en een Prometheus flat nub.
 
Kan iemand mij advies geven?

Ik heb een Sa b03 en wil deze graag upgraden. Vind hem standaard redelijk goed schieten alleen qua range en accuraatheid mag het wel beter.

Heb een upgrade gezien op YouTube van Blackmaze, mogelijk hier bekend, waarbij hij een Madbull Black Python V2 barrel, Modify Flat Hop Up Bucking 0,20g en Modify Metal Hop Up Chamber gebruikt.

Deze onderdelen bij unit 13 kost +-€70

Is dit een goede upgrade of kan ik beter voor 1 van de hierboven genoemde oplossingen gaan? En waar te bestellen? Kan bovengenoemde spullen namelijk niet overal vinden.

Wil eigenlijk niet meer dan €100 uitgeven.

Gr. Paul.
 
Barrel is meh, coating slijt en zal op den duur dus minder goed gaan schieten, de video is oud, de stock hop up chamber is prima zolang hij het doet, voor de rest kan je voor een flat hop gaan maar bij velen werkt de maple leaf nub en bucking ook heel goed, qua barrel is een stalen beter, je hebt dan qua opties ZCI, Madbull, prometheus en PDI, welke ook in volgorde van toenemende prijs staan.
 
Barrel is meh, coating slijt en zal op den duur dus minder goed gaan schieten, de video is oud, de stock hop up chamber is prima zolang hij het doet, voor de rest kan je voor een flat hop gaan maar bij velen werkt de maple leaf nub en bucking ook heel goed, qua barrel is een stalen beter, je hebt dan qua opties ZCI, Madbull, prometheus en PDI, welke ook in volgorde van toenemende prijs staan.

Dus sowieso voor een andere barrel gaan check!

En dan alleen een maple leaf nub en bucking? Dacht dat je meteen die hele hop up moest vervangen.

Moet ik dan ook meteen zwaardere bbs gaan gebruiken na zon upgrade of moet je dat gewoon in de praktijk testen? Gebruik nu .25