Specna Arms Sniper upgrades?

Assault Captain

Well-Known Member
12 jan 2017
264
101
Trophies
5
Wij hebben een SA-S02 CORE sniper.
En deze wil ik graag van wat internal upgrades voorzien.

Ik lees online dat hij VSR10 compatibel is tot bepaalde hoogte.

Wat kunnen we het beste doen om eens mee te beginnen?

En welke parts precies?

Spring
Bucking en nub
Innerbarrel
Piston?

Ik zou graag jullie ervaring en ideeën.

Ik heb zelf niet zoveel ervaring met snipers, maar misschien is het aan te raden even aan te geven wat je wilt bereiken met de upgrades. :)

Je zult nu iets hebben wat je mist in de replica of het gevoel hebben dat iets beter moet zijn. Of er bevalt nu iets niet.

Verder: Houd er rekening mee, dat als je upgrades wilt gaan bestellen, dat het soms voordeliger kan zijn om iets kant-en-klaars te kopen. Hangt er ook vanaf hoe actief je wilt gaan snipen en je budget, natuurlijk.

• Leuk
Waarderingen: Assault Captain
Wat wil je bereiken, zuiverder schieten of meer range? En hoeveel budget wil je er aan kwijt?

Als ik bij de specs van die sniper kijk dan schiet deze standaard ongeveer 1.3 Joule, oftewel nog ruimte zat om een flink eind sterker te schieten. De bucking, nub en inner barrel bepalen denk ik hier met name de mate van zuiverheid, niet echt range. Die dingen kun je nog relatief betaalbaar upgraden. Wordt wellicht nog beter met een andere hopup unit, heb zelf er één van Action Army in gedaan met Maple Leaf Decepticon bucking. Heb er nog een gewone meegeleverde nub in zitten, bedenk me nu dat ik die nog eens moet vervangen.

Wil je dat ie ook harder / verder gaat schieten dan wordt het wel een duurder geintje en wordt het wel een "package deal". Dan wil je richting de maximale toegestane Joule waarde. Oftewel veel sterkere veer erin. De vraag is dan of jouw trigger group dit aankan. Bij de standaard VSR is de trigger een 45 graden versie, die moet naar 90 graden om de sterkere veer aan te kunnen anders schijnt het kapot te klappen. Weet jij wat er in die van jou zit? Bij mijn geupgrade trigger group zat een andere piston van mooi aluminium. De binnen diameter hiervan was ruimer, oftewel andere diameter veer en spring guide nodig. En de cylinderhead was van bagger materiaal dus meteen cylinder en cylinder head vervangen.

Dat gezegd hebbende, heb ervaring met een originele VSR10 G Spec, niet met die van jou. Wellicht zitten daar standaard al wel betere onderdelen in. Check heel goed op compatibiliteit van de onderdelen, heb zelf een VSR kloon uiteindelijk weggegooid omdat niets goed wilde passen. En zoals @Kroeskoppie al zegt, een kant en klare Novritsch (bijv de SSG10, leverbaar op 2.2 Joule ) kopen kost je véél minder dan bovenstaand verhaal.

• Leuk
Waarderingen: Kroeskoppie
Ja deze replica is van mijn zoon en hij wou er wat meedoen.

Nu hebben we afgesproken dat hij met de stock replica deze zomer speelt. En dan eventueel daarna kijken wat hij wil. Upgraden of gelijk een ander platform.

Aanzich heeft hij een redelijke range alleen niet continue nauwkeurig.

Maar stel je wil alles upgraden... eruit halen wat erin zit. Aan wat voor kosten plaatje zit je dan? Mits je het ook zelf allemaal kan inbouwen.

Kan altijd kijken wat ie doet als je de nub en bucking vervangt, dat is de hoofdprijs niet zeg maar.

Inner barrel zou je nog naar kunnen kijken, afhankelijk van de lengte vallen de prijzen daarvoor wellicht ook nog mee. Inner barrel weet ik alleen niet of het handig is, naar ik begreep is de ideale lengte van de inner barrel afhankelijk van welke bb's je wilt schieten en hoe hard. Ergens kwam ik toen op de 430mm inner barrel uit voor 0,40 gram bb's en ~2.3 Joule gewenste output.

Was zelf naast de replica zo'n 600-700 aan onderdelen kwijt. Zaten overigens wel een paar miskopen bij in verkeerde maat en ook dingen als scope en spuitbussen.

• Leuk
Waarderingen: Assault Captain
Je kunt inderdaad vaak al gauw heel wat winnen met het vervangen van een Nub en Bucking. Daar kan gelukkig ook opzich niet heel veel aan fout gaan plus het kost inderdaad de kop niet.

Maar als je alles wilt aanpakken, is er inderdaad een grote kans op hogere kosten. Dat je er eerst voor kiest of dit sowieso wel een passende rol is voor je zoon door stock te spelen is sowieso niets mis mee.

Gezien het kostenplaatje is mogelijk een ander platform al wel snel goedkoper.