Speelbaarheid sniper in NL

JordyL

Member
3 feb 2020
12
0
Trophies
1
Dag lieve mede airsofters,

Naast mijn m4 replica zit ik wellicht te kijken voor een sniper. Het lijkt me leuk om zo'n replica erbij te hebben. Ik heb hier alleen nog mijn twijfels over. Bied een sniper nog voordelen als je wilt spelen in Nederland? Aangezien je max 2,3 Joule mag schieten en je niet meer dan 0.40 gr bb's mag schieten.

Ik heb 0 ervaring met sniper, ik vraag me dus af of het spelen van een sniper nog leuk en (effectief) is Nederland.
 
Heb na 4 jaar m4/mp7 eindelijk eens een sniper gekocht en kan er weinig over zeggen .

Persoonlijk denk ik dat een goede sniper echt wel invloed heeft op het spel , ondanks de nieuwe regels hadden we vaak genoeg (last) van snipers .

Het klopt je mag niet meer met hele zware bb's schieten en er is die nieuwe joule regel inderdaad .

Dat maakt een sniper niet compleet waardeloos is mijn mening , maar goed zoals ik al zei ik ga ermee beginnen maar heb er alle vertrouwen in .
 
  • Leuk
Waarderingen: JordyL
Ik speel graag als sniper en kan zeggen dat het door de nieuwe regels wel minder effectief is geworden. De zwaardere bbs maken het snipen gewoon makkelijker. Maar dat betekend niet dat het niet meer kan. Ik haal nog steeds veel plezier uit het snipen en je kan echt heel waardevol zijn voor je team.
 
  • Leuk
Waarderingen: Crix, JordyL en Slayer
Ik denk dat als je net als vroeger (2008) je sniper goed upgrade met de juiste spullen je nog steeds erg ver kun schieten

*in 2008 speelde men met 0.20 max 0.25 en was het verschil alleen in fps (500fps voor sniper). Snipers zorgde met upgrade dat ze goede luchtdichtheid hadden en met juiste upgrade parts erbij dat ze mega ver en accuraat konden schieten. Een sniper van mijn toen huidige team werd door vele gevreesd omdat hij zo goed was en goed afgestelde AA had.
 
In principe is er ook niet bijzonder veel veranderd. Tuurlijk .45 gram was fijner, maar veel zwaarder dan dat was er niet bio te krijgen. De stap van .45 naar .40 is dus ook niet gigantisch.

Natuurlijk werde de (toen ook al geldende) 2.3J gemeten met .20, waardoor er door sommigen overheen werd gecreept met de zwaardere bbs. Maar dat is weer een andere discussie. Persoonlijk ben ik blij dat die vorm van cheaten voorbij is.

In het kort: ja, snipers zijn nogsteeds erg handig
 
  • Leuk
Waarderingen: Slayer