SR-25 Distress paintjob

Tactical Bear

Well-Known Member
Trophies
26
Ik heb vorige week dus mijn eerste replica binnengekregen en ik zat wat filmpjes te kijken waar hele coole wapens in voor kwamen. Vooral distressed en post-apocalyptic paintjobs.

Nu wil ik dus ook gaan proberen om dit te gaan namaken. Subtiel, niet mega post-apocalyptic maar gewoon wat wear & tear zodat het lijkt alsof m'n SR al een paar jaartjes combat heeft gezien.

Met simpel wat zilver verf en een doek kleine beetjes aanbrengen op de randjes en beetje met een schuurpapiertje er langs. Hebben er mensen nog meer goede ideeën?

Ik zal deze post geupdate houden.. Ik ga eerst beginnen met m'n mags aangezien die niet zo duur zijn en goede oefening zijn.

Hier filmpje van het idee, alleen dan minder erg.
 
Als je iets wilt hebben waar de tan(?) verf vanaf is gesleten kan je denk ik gewoon je replica schilderen en er een paar keer mee spelen. Als je de verf niet aflakt dan slijt het hard genoeg. En als je genoeg slijtage hebt gekregen kan je alles alsnog fixeren.
 
Modelbouw trucje die ik zelf ook gebruik:
Undercoat zwart oid
Goed laten drogen
Dan een laag in de kleur die je wilt, even iets laten drogen en dan gedeeltelijk wegvegen met een doek, krant oid.
 
Ik ben al een klein beetje gaan testen. De mags die ik nu gebruik om te testen zijn Hi-caps en ik krijg midcaps waar ik mee ga spelen. Dus als deze beetje slecht eruit zien vind ik het niet zo erg. De eerste zilververf die ik heel lichtjes erop zette was alsnog te veel.

Uiteindelijk komt het aardig goed uit de verf.

Hieronder wat foto's
De eerste ging niet zo heel goed dus. Iets te veel opgesmeerd maar makkelijk te verwijderen met aceton.
oo1GLp4.jpg

Andere kant ging al beter
pdRFLjS.jpg


Toen klein beetje beginnen aan m'n lower. Vind het wel bruut eruit zien.
dZoiIdR.jpg


lq2j9rf.jpg


Morgen ga ik de rest van de magazijnen en metaal gedeeltes doen. Later koop ik nog wat tan verf en doe ik hetzelfde alleen dan met een dirt look.

Ik ga overigens niet helemaal over te top zoals die video hierboven. Dat word een later projectje met de Vector. Dit word alleen een replica alsof hij al een paar jaartjes met een soldaat is meegeweest.
 
Dat begint er goed uit te zien! Is het niet handiger om eerst tan te doen en dan zilver?
De tan zou eerst op je replica zitten en er vanaf slijten en dan pas komt het metaal naar boven.
 
Dat begint er goed uit te zien! Is het niet handiger om eerst tan te doen en dan zilver?
De tan zou eerst op je replica zitten en er vanaf slijten en dan pas komt het metaal naar boven.

De tan word heeeeeel erg subtiel. Zijn slechts stof en zandsporen die ik na wil bootsen. Niet het daadwerkelijke tan van een kleur. Zwart is mooi. :p
Zoiets als dit
DpZifTA-1024x576.jpg
 
Cool project! Ik zit altijd nog een beetje in het midden. Ieder krasje of dingetje vind ik kloten X'D Mijn M9 heeft ook al veel slijtage sporen waar ik van baal... :p Aan de andere kant, hij gaat nu wel een verhaal vertellen.

Dat pistool mag nog wel wat extra highlights gebruiken naar mijn idee. De randen zijn in de buurt van de rand erg gesleten/geweathered. Maar de rand zelf zou dan compleet weggesleten moeten zijn. Als dat vlak daarboven zoveel "schade" heeft opgelopen. Ik heb met photoshop een schets gemaakt van wat ik bedoel.
 

Bijlagen

  • voorbeeld.jpg
    voorbeeld.jpg
    190,1 KB · Weergaven: 381
Cool project! Ik zit altijd nog een beetje in het midden. Ieder krasje of dingetje vind ik kloten X'D Mijn M9 heeft ook al veel slijtage sporen waar ik van baal... :p Aan de andere kant, hij gaat nu wel een verhaal vertellen.

Dat pistool mag nog wel wat extra highlights gebruiken naar mijn idee. De randen zijn in de buurt van de rand erg gesleten/geweathered. Maar de rand zelf zou dan compleet weggesleten moeten zijn. Als dat vlak daarboven zoveel "schade" heeft opgelopen. Ik heb met photoshop een schets gemaakt van wat ik bedoel.

Ik denk dat ik er even bij had moeten zeggen dat dit pistool niet van mij was.. is van google afgetrokken om beetje de look and feel over te brengen :p Maar ik snap wat je bedoeld!

Ik ga vanavond verder met de rest van m'n mags en replica. Ben totaal blut voor deze maand dus moet nog even wachten met al het stof aanbrengen, word voor volgende maand weer iets :p
 
gehehe helemaal prima! Maar deze tip wilde ik je meegeven. Ik zie wel vaker weathering situaties voorbij komen waar je ziet dat het met de hand is toegepast ipv dat het echt lijkt, vanwege dit soort kleine aanpassingen.
 
gehehe helemaal prima! Maar deze tip wilde ik je meegeven. Ik zie wel vaker weathering situaties voorbij komen waar je ziet dat het met de hand is toegepast ipv dat het echt lijkt, vanwege dit soort kleine aanpassingen.

Ik heb wel een beetje gekeken naar plekken waar het zou kunnen voorkomen.. vooral bij waar de mags het staal vaak raakt, of knopjes/switches/triggers die vaak worden gebruikt. Zoals die RIS die niet overal gebruikt word.. of de mag release die vaak word gebruikt. Ik ga niet ELK randje hetzelfde maken :)
 
  • Leuk
Waarderingen: Jan
Ik heb wel een beetje gekeken naar plekken waar het zou kunnen voorkomen.. vooral bij waar de mags het staal vaak raakt, of knopjes/switches/triggers die vaak worden gebruikt. Zoals die RIS die niet overal gebruikt word.. of de mag release die vaak word gebruikt. Ik ga niet ELK randje hetzelfde maken :)
Ja bij je mags zag ik het idd, mooi ja!
 
**UPDATE**
Ik ben af .. denk ik. Misschien nog niet helemaal... Hij is uiteindelijk een stuk meer weathered eruit gekomen dan ik eerst in gedachte had dus misschien dat ik morgen met wat terpetine en een staalborsteltje een klein beetje weghaal en hem IETS minder vergaan eruit laat zien maar ook dit ziet er wel vet uit.

Uiteindelijk heb ik voor alle plastic onderdelen geen metaal distress methode gebruikt om authentieker te houden. Die zijn met een spons en twee kleine potjes verf voor modelbouw (zie rechts op de tweede foto) aangebracht en vervolgens "droog" gedept met een doek... werkte wel verdomd goed!

De metaal/zilver verf heb ik voornamelijk met een doek (oud tshirt) en een wijsvinger aangebracht en op de echt moeilijke plekken met een wattenstaafje, zoals de belettering.

Ook heb ik voor de meest gebruikte onderdelen iets meer aangebracht op de plekken waar je het meest drukt en waar je je vinger laat rusten op de zijkant bijvoorbeel ook. Zo zie je ook meer wear aan de achterkant van de pistolgrip.

Fotos hieronder!
Mags waren als eerste aan de beurt. Er zijn nog 4 midcaps onderweg dus die moeten later ook nog even gebeuren
b0442811-480b-44f6-942a-aa3b2434e230
mTSrhDU.jpg


Lower Reciever first
C2KEZUM.jpg

pRri1hR.jpg


Zonder scope distress
YrrERlE.jpg


En de rest van de showcase :)
PHBOMxs.jpg

kdoHqDZ.jpg

fmIv5Ta.jpg

BfMDQgt.jpg

yINhiWw.jpg

NtnX5VT.jpg

51MV2Y7.jpg
 
Mooi geworden hoor. Mijn stencils waren vandaag binnen gekomen, maar ik ben deze week in Berlijn. Mijn paintjob komt volgende week dus pas. En ik zag dat je midcaps had. Waar heb je deze besteld?
 
Toen ik hem vandaag weer even heb bekeken vond ik hem niet IETS te post-apocalyptic dus heb de ik de staalspons gepakt en een doekje met terpetine en het een beetje gedown-grade. Zo vind ik hem er iets beter uitzien :)

En ik zag dat je midcaps had. Waar heb je deze besteld?
Omdat ik speciale ARES mags nodig heb was het nogal lastig te vinden. Ik heb ze hier gekocht http://www.specshop.pl/product_info.php?products_id=6158

QjJ0HiM.jpg


5nrgAn5.jpg


HiDVCvC.jpg


071ziCm.jpg


GOZr9uN.jpg
 
Ziet er goed uit! De eerste versie is idd een beetje Mad Max-achtig, maar ook niet slecht hoor.
Ik hoop dat mn AK er na een jaar intensief spelen er ook zo uit ziet ^^
 
Terug
Bovenaan