Stormbaan op airsoftveld ?

Tri Shot

Well-Known Member
22 mrt 2015
332
163
Trophies
10
Afgelopen zaterdag een hele leuke skirmdag gehad bij Balls & Arrows, onwijs naar mn zin gehad, maar ik vroeg me af of het niet een leuke toevoeging is om een soort stormbaan element aan een skirm toe te voegen. Geen waterbakken. Dat is zo slordig met electronica. Nee meer klim partijen in van die netten, met je replica op je rug etc etc. Schuttersputjes graven, dat soort extra millitaria. Het schieten op een ingerichte baan met targets. Doelen binnen tijdslimiet omver krijgen. E.e.a. Geeft een enorme toegevoegde waarde aan het spelelement. Tijdens een volledig weekend het inrichten van basiskampen of spawn en s' avonds wachtlopen bijv.

Tijdens een heel weekend zoals afgelopen keer zou een beperkte markt om spullen te verkopen of ruilen ook een extra zijn. Ik bekijk deze extra's ook als ondernemer en denk dat er veel meer mogelijk is dan nu.  Een paar beton pijpen ingraven in het terrein waar je doorheen moet kruipen is ook een grappig idee volgens mij. Ik hoop op reakties mede forumleden !

Groet Tri Shot!

Hm,je zou eens bij Veluwe Airsoft moeten gaan skirmen.

Dat terrein is 1 grote storm- c.q, hindernisbaan.

En na daar 1 dag rondgerend te hebben wil ik je nog wel eens horen.

Wij,mijn vrouw en ik,hebben dan in ieder geval zulke stijve spieren waarvan we niet wisten dat we ze hebben dat we wel weer ff genezen zijn van stormbanen e.d.

Wat betreft airsoftmarkten; die worden met enkele regelmaat ook op het terrein van B&A gehouden.

Maar om dat samen met een weekendskirm te laten plaatsvinden is organisatorisch een nachtmerrie begreep ik van de organisatie van B&A.

We hebben tijdens de weekendskirm bij B&A trouwens op de zaterdagavond,toen de ergste regen en wind voorbij was,nog kaartschieten gedaan.

Oke moet eerlijk zeggen dat mijn kennis beperkt is tot het terrein van Balls & Arrows. Dus een stormbaan element is wel degelijk aanwezig in het airsoft gebeuren op sommige terreinen?
Airsoftmarkt heb ik begin dit jaar meegemaakt en was super. Ik bedoelde meer iets voor de dan aanwezige spelers die wat overkompleet hebben in hun materiaal. Bedankt voor je comment Vladimir, voor mij weer een eye opener !

Ja alleen gaat niemand over die stormbaan rennen, daar heb je geen tijd voor. Een soort van tweedehands markt is niet echt de bedoeling dan loopt de organisatie geld mis, maar als je bv op grote milsims zoals berghet etc komt daar zijn marktkramen die gewoon replicas verkopen. De laatste berghet was bv tippmann vertegenwoordigd en verkocht daar ook replicas

Ik was maar aan het freewheelen he hahah. Dacht eigenlijk dat stormbaan en skirm als onderdelen van een game iets kunnen betekenen. Maar door commentaar van Vladimir weet ik nu dat e.e.a. al aanwezig is op sommige banen. Ik had na zaterdag echt wel zoiets van oke ben kapot lekker. Maar dacht later ook van ehhh je zou nog veel meer kunnen doen op zo'n dag of weekend.

Ja!! leuk!! lijkt me gaaf om een jungle parcour te lopen en onderweg targets te beschieten.Maarrrrrrrrrrrr..Er zitten zoveel haken en ogen aan dat je van heel goede huize moet komen zoiets verantwoord uit de grond te stampen. Als Hopman bij Scouting heb ik heel wat baantjes gemaakt.Echter zo dat de veiligheid altijd was gewaarborgt.Je hebt welliswaar je verzekering,en ik vertelde m'n kids altijd dat bij het spel 10% dodelijke uitval binnen mijn normen lag,maar je bent ondertussen gewoon heel voorzichtig.ga je Komkommercieel? dan krijg je met de Arbo en God mag het weten wat aan keurings instanties te maken..Ben jaren geleden ooit een keer in Zoetermeer gevraagt om bij een klimcentrum een stormbaan te bouwen. Ze wilde de meest krankzinnege dingen

Ik kon alleen maar zeggen: Gaat niet,Maak ik niet,De uiteindelijk "stormbaam" die er nu ligt heeft het caliber van een gemiddelde speeltuin en is gemaakt door een erkend speeltoestelbedrijf.

En...Ik vrees dat de gemiddelde conditie van velen onder ons zo dermate slecht is dat je een wagenpark aan rolstoelen en een enorme silo met zuurstof achter de hand mag houden...

De 10% regel is universeel binnen scouting! Wij zijn gevraagd om op te houden waar we mee bezig waren door de politie omdat we het verkeer zouden afleiden.. we waren met de jongens van een viaduct aan het abseilen. Langs de a2 :p. Gelukkig mocht de laatste toch ook nog even van de 2 vriendelijke agenten. Scouting is wel een toverwoord.

Haha die 10% regel is niet alleen binnen de scouting dan! Hoor bij ons ook vaak zat dat 10% aan kia's ''acceptabel'' is ;).