Tanaka l96a1 gas sniper

fatih61

Well-Known Member
2 dec 2015
153
26
Trophies
7
hallo airsofters..

Ik zit met een probleem.
Heb net rond 12 uur een sniper gekocht 2e hands.. Die man zei me dat hij 360-370 fps schoot dus ik ging er vanuit dat ik hem moest upgraden voor iets meer fps. Terug weg gebelt met bunker 501 en mocht wel even langs komen voor een fps test..

Kreeg 2 verschillende merken greengas mee. Die man vertelde me met de grijze fles schiet ie harder dan de rooie fles. Dus ik eerst met de grijze fps testen.. Schoot ie tussen de 515fps en de 530 fps te hard dus.. Ik ging er vanuit dat die dus minder hard zou schieten met de andere dus magazijn leeg rooie fles er tegen aan en weer testen.. Schoot ie tussen de 580-600 fps. Een andere fles geprobeert van wat hun daar hadden zat ie tussen de 540 en de 550.. Getest met 0.20 bb's uiteraad.
Jullie raden mijn vraag al denk ik.

Hoe kan ik hem downgraden? Iemand hier ervaring mee ? Help me

Klinkt alsof je nuprol 4.0 (grijze fles) en 3.0 (rode fles) hebt gebruikt. Dit zijn gassen die veel sterker zijn als regulier green gas.

Rooie fles staat.

Extreme blowback gas,
With avec aps 3

Grijs/blauw fles
Airsoft greengas
Power green gas with smart technology works in low tempratures +5'c

Nou heb ik een filmpje gevonden in de bolt zit een veer die je slapper kan zetten waardoor hij zachter schiet. Dat heb ik dus gedaan. Weet niet hoever hij in fps is gedaald maar hij maakt al zo'n geluid van dat hij minder hard schiet.. Alleen nu loopt ie soms vast.. Na 5-6 schoten ofzo komt er niks uit en dan schiet hij 2bb's tegelijk toen heb ik de bolt eruit gehaald veer weer strakker gezet.. Stond op zn strakst trouwens toen ik m voor eerst los haalde. Mja weer strakker gezet en nu kan ik weer hele magazijn leeg schieten zonder dat ie vast loopt zeg ma.. Waardoor kan dit komen?

Met single action mag je meestal toch 550 schieten bij meeste events? Dan is het geen probleem neem ik aan.

Sorry ik zie l96 denk bolt action. Maar google zegt idd dat deze semi schiet.

Nu geeft het internet ook allamaal lagere waardes aan en geeft mij het idee dat de vorige eigenaar misschien al in de nozzle heeft geboort om wat meer fps uit dat ding te halen en dit zonder denken is gebeurt, dus je zou kunnen kijken of

daar sporen van te zien zijn.

Wat je ook nog kan proberen is aansteker gas er in doen dst is zowat de laagst mogelijke die misschien zou cyclen.

Net gekeken.. Geen sporen van boringen.

Heb een beetje gezocht, en t blijkt dat abbey 144a ofzo een zwakke gas zou moeten zijn. Review's stond bij word gebruikt voor non blowback pistol heeft niet veel power nodig bla bla bla.. Dus die maar is proberen. Heb zwz de veer wat slapper gezet van de bolt. Ga morgen weer naar bunker 501 ff testen.. En dat vast lopen kan te maken hebben met de teveel heid smering wat ik de magazijn heb gegeven volgens mij.. Dus strax ff met de compressor door de inner barrel blaze en al dat troep eruit.. Hopup rubber schoon maken.. Arme rubbertje was rood nu zit er zown zwarte olie laag overheen Mja.. Als die te laag fps schiet met die abbey 144 ofzo kan ik de veer altijd weer wat strakker zetten..

weer naar een paar filmpjes op youtube ben ik er achter gekomen dat dit een g&g powerbolt is en niet de orginele die er in moet. de fps kan lager gezet worden door de veer die in de bolt zit losser te draaien maar mocht die dan nog te hoog zijn kan je er een slapper veer in zetten.

iemand enig idee waar je zown veer kan kopen??

Betreft de veer kan ik je niet helpen.
Voor het niet juist feeden van de bbs: probeer eens een ander (goed) merk bb en zit je hop up unit er wel goed in?

Ik weet niet wat een ander goed merk is.. Heb via gunfire 0.36g bestelt van specna arms kijke wat die doen..

Dat is wel de minimale kwaliteit om fatsoenlijk mee te kunnen schieten..

Betere merken zijn:

Valken
Green Devil
Bioval
G&G

Misschien zullen die van gunfire gewoon werken. Maar de makkelijkste upgrade die je kan doen is met goede bbs schieten. Het kan meters schelen in range