Team camo vs non camo

Helnas

Well-Known Member
18 jul 2018
231
52
Trophies
8
De shelter in belgie is een cqb locatie waar je van te voren moet aangeven of je in camo of niet speelt, en zijn de games camo vs non camo.

Vraag me af waarom niet meer locaties dit doen.
Ik snap dat het je outfit 2 keer zo duur maakt als je voor beide een set wil aanschaffen, maar voor non camo kan je in principe gewoon een sweater of shirt aantrekken en een stevige broek.

Is het gezeik van bandjes ook gelijk weg en minder teamkills.

Hoe kijken jullie hier tegen aan?

• Leuk
Waarderingen: Jan
Ik ben hier enorm fan van en het werkt echt heel goed, omdat je in een oogopslag ziet of je iemand moet beschieten of niet.
Op Gasselte deed ACS dat ook, weet niet of ze dat nog doen. En zoals je zegt, gewoon je burgerkloffie is al non-camo. ;)

• Leuk
Ja zeker doen ze dit bij ACS nog.
Laatst nog bij zo'n event geweest.
En speelt toch net iets anders vanwege de team herkenning.
Zulke events wil ik best vaker zien.

Van mij mogen ze alleen wel iets strikter zijn met wat onder camo valt en wat niet.
Want vest en hoofd bescherming mag dan weer wel bij beide teams camo zijn.
Dus als iemand plat op de grond ligt en jij ook zie enkel elkaars replica, hoofd en schouders. Of te wel, precies dat wat beide teams mogen dragen.

• Leuk
Lijkt mij ook een leuk idee. Een normaal T-shirt (of nog beter, een hawaii T-shirt) loadout vind ik persoonlijk er ook goed uit zien
0o9na4ngtcg01.jpg

fb8jdCg.jpg

RSL had een tijdje geleden ook ongeveer hetzelfde principe, WWII loadouts vs de rest. Ook een leuk idee, ook al zal het wel een beetje raar zijn om met een Amerikaanse loadout samen in het team te zitten met Duiters.

Hawaii shirt wordt geregeld gedaan. Tactisch: nee. Humor: zeker. Onder bepaalde spelvormen ook geen enkel probleem.

Het idee van non-camo / camo heb ik zelf nog niet meegemaakt. Maar lijkt mij een hele verbetering. Alles wordt duidelijker en geen bandjes meer nodig.

Ik weet dat Christiaan van Airsoft Heaven tijdens de TacSims ook Camo-protocollen hanteert. Moderne camo's (Multicam etc.) komen in het ene team, en de oudere camo's (oude DPM) en burgerkleding komen in het andere team, onder het mom van: burgers die oude camo op hebben gekocht.

En ik denk dat de AT'er van laatst ook in dat team komt ;)

AT leden lopen er bijna altijd bij alsof ze net terug van vakantie komen :P