Teleurstellende RPS

Ik heb bij een Madbull XP02 piston ook met de dremel de geleiderails ingeslepen.
Dat deed ik omdat de piston vastliep in wel 3 verschillende gearboxen.
Resultaat; een soepel lopende piston die ook nog eens superlicht is geworden resulterend in een hogere ROF i.c.m.kogellagers en lichtgewicht pistonhead.
1200 BB's/min.met standaard gears en motor.

• Leuk
Waarderingen: SmerigeHarry
Is het allemaal nog gelukt?

Ik heb een 1800mAh 11.1V 65C batterij, shs tappet plate, shs delayer clip en shs cylinder gekocht maar helaas heb ik nog niet alles binnen.
De delayer clip komt uit China omdat ik er daar 10 kocht van SHS voor de prijs van 1 in Nederland. Dus mocht er nog iemand zijn die een delayer clip nodig heeft ;)
De RPS is alleen van de batterij al flink omhoog gegaan dus ik ben benieuwd wat de prestaties zijn als ik klaar ben.

Ik hou jullie op de hoogte!

• Leuk
Waarderingen: Ties
Mijn laatste onderdelen zijn binnen dus het prutsen kan beginnen!

Mocht er nog iemand een SHS delayer clip nodig hebben, ik heb er meer dan genoeg. Ik hoef er niet op te verdienen dus €1 + verzendkosten (postzegel) en ik stuur hem op zolang de voorraad strekt (heb er nog 8).
image.jpg

De build is klaar! Ik heb de stock cyma spring vervangen voor een Guarder SP100 omdat ik boven de 360FPS kwam. Ik zit nu rond de 330-335 fps met een RPS van 28-29 (~1750 BBs per minuut). Helaas heb ik de beoogde 30RPS niet behaald maar ik denk wel dat dit wel de maximale output van deze setup is. Mocht je nog een suggestie hebben ter verbetering hoor ik het graag!

Voor de toekomst wil ik misschien nog de Madbull black python barrel vervangen voor een kortere zodat ik de mock-suppressor kan lozen maar dit heeft geen haast omdat hij nu heel erg accuraat is. Die mock-suppressor moet ik ook nog een keer spuiten zodat die camotape weg kan en de het tasje aan de stock (die de batterij huisvest) is ook wel erg lomp. Esthetisch nog genoeg te doen!

Aankomende zondag ga ik naar Arnhem, ik ben benieuwd naar de prestaties "in het veld"!

De updated partslist:
  • CYMA cm045;
  • SHS high torque motor;
  • DEANs/XT60 stekkers (vawege de Gate ASR);
  • 1,5mm (inner diameter) high quality wiring;
  • JG of SHS 7mm lagers;
  • SHS 13:1 gears;
  • SHS 14 teeth lightweight piston (de guide rails en geul zijn geveild zodat hij makkelijk door de gearbox kan bewegen);
  • SHS cylinder head (+teflon mod);
  • SHS delayer clip;
  • SHS 4/5 cylinder;
  • SHS tappet plate;
  • SHS piston head;
  • Guarder SP100 spring
  • SHS shims;
  • SuperShooter/SHS short type AK nozzle;
  • Madbull black Python 6,03mm 363mm barrel;
  • G&G green bucking (+teflon);
  • 11,1V 65C 1800mAh lipo (Turnigy);
  • GATE ASR mosfet.