Tight Bore vs. Wide Bore

• Onderwerp starter Onderwerp starter Robin2k7
  • Startdatum Startdatum
zoals terecht werd opgemerkt gbb en hpa werd niet getest , ook daar ben ik benieuwd na wel ben ik van mening dat als je replica zo'n 50 meter nauwkeurig schiet , dit even los van de snipers dat je hem gewoon moet laten voor wat het is ik vind het het geld niet waard , weet overig iemand wat de maatvoering is van de standaard tippmann loop (inside dia ) ? heb de loop net even schoongemaakt en met een zaklamp bekeken , ziet er mooi glimmend uit , morgen nog een keer in de kwakel op de 60 meter baan testen maar ik verwacht verder geen problemen wellicht de scope nog een beetje fijn tweaken .

Als je niet veel geld wil uitgeven aan een nieuwe barrel en toch je bore diameter consistenter wil maken moet je je verdiepen in barrel lapping, is dan wel meer voor de grouping dan de range btw. Als ik er nou eens aan toe dit weekend dan kan ik een ZCI barrel lappen en dan de 16de gaan testen wat het verschil is tussen een stock ZCI 6.02 en eentje die gelapped is. Max range voor een 360 FPS AEG is rond de 60 meter een man sized target kunnen hitten, veel verder ga je niet komen zonder bijvoorbeeld joule creep te introduceren.

Ik reageerde meer in het algemeen foodie, niet specifiek op jou post ofzo :-)

60 meter is trouwens netjes voor een upgegrade replica, 360 fps.
Maar 70 meter is zeker ook haalbaar.
Met 50 meter zou ik dan ook echt niet genoegen nemen, zeker niet als de min of meer standaard betaalbare upgrades nog niet zijn gedaan.