Tippmann M4 hulp gezocht

Viridis

New Member
22 apr 2025
2
0
Goedenavond,

Ik zit met een Tippmann die ik niet lekker schietend krijg. Ik kom er alleen niet achter waar het nou aan ligt, want ik heb een tweede tippmann die wel prima schiet en bij het wisselen van onderdelen (dus uit de werkende) in de niet werkende blijven de problemen. Het gaat voornamelijk om een trekker die soms wel, soms niet vuurt.

Zijn er mensen in Nederland, of nog beter in het Noorden des lands (woon in Friesland) met verstand van zaken die eens met mij naar die Tippmann willen kijken? Ik was anders naar DutchStockhouse gegaan, maar die blijken niet meer te bestaan (ben een tijdje wat minder aan het airsoften geweest).

Alvast hartelijk dank!

tippmann en onderdelen. Ja heel duidelijk, wat voor tippmann is het en welke onderdelen zijn omgezet?

Thanks voor de reply @gambit , ik zal het verhaal voor je uittypen.

Het gaat om de tippmann m4 (niet de Omega) op Hpa, want die gekke co2 mags gebruikt niemand (serienummers heb ik nu even niet bij de hand, kan ik nog opzoeken). Ik heb dus twee lowers/bodies en drie uppers (upper #3 gebruik ik momenteel niet, is voor parts). Wat ik weet is:

tippmann lower #1 werkt prima.
Uppers 1 en 2 werken prima, beide met lower #1. --> voorlopige conclusie: het zit hem dus niet in de uppers.

Tippmann lower #2 heeft problemen met een sponsige trigger die eerst niet consistent wilde schieten (zowel op lucht als zonder lucht: charging handle naar achter en 1 keer schieten). Ik heb daarvoor de trigger assembly uit Tippmann #1 omgewisseld met die uit #2. Trigger assembly uit #1 heb ik gemod door het blauwe veertje te vervangen door die van een balpen (trigger mod van airsofthonolulu). Trigger assembly #2 is voor zover ik weet stock.

Trigger assembly uit #1 in lower #2 werkt. Ook trigger assembly #2 in lower #1 werkt. Dit doet mij vermoeden dat het niet in de trigger assembly zit.

De buffer tube heb ik in #2 op verschillende lengtes van indraaien geprobeerd, omdat dit ook nog wel eens voor problemen kan zorgen. Dat lijkt niets te doen. Inmiddels schiet #2 op semi 'redelijk', maar full auto is niks. Ik heb daarvoor geprobeerd de RoF screw te stellen, maar op de een of andere manier krijg ik het niet goed. Ik ben daarvoor zowel uitgegaan van de handleiding (volledig indraaien en 1 volledige turn uitdraaien als startpunt) als van de video van airsofthonolulu: basically elke keer 1/8e uitdraaien en testen.

Ik ben nu dus op zoek naar inspiratie om lower #2 wél goed te krijgen, want dan heb ik twee volledige werkende M4's in plaats van 1. Voor mijn gevoel heb ik zo'n beetje alles nagelopen dus is er óf internethulp nodig óf iemand die er eens in het echt met mij naar wil kijken.

Ik hoop dat dit voldoende informatie geeft om er iets zinnigs over te zeggen. Als er nog meer info nodig is, laat het vooral weten!

Alvast dank!

Hi,

Helaas is mijn Tippman kennis lichtelijk 0, aangezien ik qua HPA eigenlijk alleen de systemen van Wolverine gebruik. Dus echt specifiek advies kan ik je niet geven over het platform....

DutchStockHouse bestaat inderdaad niet meer; die winkel is gestopt en opgedoekt. Ik vermoed dat dit niet meer

Een winkel enigsinds in de buurt die volgens mij nog wel iets met Tippmann doet is Gladiator in Almere. Enigsinds in het Noorden.
Anders zie ik dat Krale Airsoft in Staphorst mogelijk nog iets kan.

Denk dat je in beide gevallen het beste even vooraf contact kan zoeken en je vraag kan voorleggen; misschien hebben zij nog ideeën.

Klinkt alsof de aanvoer van lucht naar de trigger assembly niet in orde is.
Check de metalen leiding dia vanaf de pistolgrip je lower in gaat.
Kijk of deze niet verstopt zit of verbogen is